Skip to main content

Hoi,

ik ben recentelijk overgestapt van KPN naar Odido. Tijdens deze overschakeling heb ik problemen met betrekking tot de verbinding met mijn UTP contactdoos.

Bij de installatie van het nieuwe Zyxel-modem door de monteur van Odido is alleen de wifi-verbinding getest. Sinds de overschakeling merk ik dat ik geen signaal ontvang tussen het modem en de UTP-wandcontactdoos. Het lichtje dat op het modem zou moeten branden voor de UTP-verbinding, doet dit niet. Het lijkt erop dat er geen signaal wordt ontvangen tussen het modem en de UTP-wandcontactdoos. 

Ik heb tevens contact opgenomen met Guido en Odido. Zij gaven aan dat ze me niet kunnen helpen, wat ik enigszins bizar vind. Voor de overschakeling van KPN naar Odido werkte de UTP-wandcontactdoos naar behoren.

Tijdens mijn zoektocht naar een oplossing kwam ik een vergelijkbaar probleem tegen op het Odido-communityforum, waar de gebruiker een monteur heeft laten langskomen om het UTP-probleem op te lossen. Hier is de link naar de betreffende post: https://community.odido.nl/bekabeld-internet-492/utp-wandcontact-werkt-niet-meer-322380?postid=1547119#post1547119

Aangezien ik vergelijkbare symptomen ervaar, lijkt het mij eigenlijk raadzaam dat een monteur langskomt om de situatie ter plaatse te beoordelen. Is er wellicht advies voor andere stappen?.

Bij voorbaat dank voor uw hulp en aandacht voor dit probleem.
 

Hi @nathanesi, welkom op onze Community!

Goed dat je hiervoor aan de bel trekt. Ik ben meteen voor je gaan kijken en zie inderdaad dat wij het voor die andere klant ook hebben kunnen oplossen. Ik heb daarom een ticket voor je aangemaakt voor onze Back Office. Zij zullen de aansturing van de monteur moeten regelen. We hanteren een verwerkingstijd van vijf werkdagen voor het oppakken van de tickets. Meestal zijn we wel sneller. We wachten het antwoord af!


Hi @nathanesi, welkom op onze Community!

Goed dat je hiervoor aan de bel trekt. Ik ben meteen voor je gaan kijken en zie inderdaad dat wij het voor die andere klant ook hebben kunnen oplossen. Ik heb daarom een ticket voor je aangemaakt voor onze Back Office. Zij zullen de aansturing van de monteur moeten regelen. We hanteren een verwerkingstijd van vijf werkdagen voor het oppakken van de tickets. Meestal zijn we wel sneller. We wachten het antwoord af!

Eugenel, de attente monteur, heeft het probleem succesvol verholpen door de modem te vervangen. Zijn vriendelijke service wordt zeer gewaardeerd. Bedankt!!


Reageer