Skip to main content

Sinds deze week heb ik Odido glasvezel internet. Ik ben overgestapt van KPN. Ik merk direct dat mijn internet een stuk trager is geworden. De download komt nauwelijks boven de 100 Mbit uit

https://www.speedtest.net/my-result/d/02ebc891-74bd-4f80-9d2d-24a4efe29124

Deze resultaten zjin op een bekabelde verbinding, via mijn eigen router (mikrotik). Toen ik nog op het KPN netwerk zat haalde ik via dezelfde route wel snelheden tegen de 1Gbit.

Hallo ​@xinhood 

Misschien is er een kabel of apparaat dat de snelheid beperkt tot maximaal 100 Mbps.

Kan je de Zyxel aansluiten, een pc of laptop bekabeld aansluiten op de router zonder een switch oid en een speedtest doen met de Ookla speedtest app? Je kan het resultaat hier delen.

Wat je verder nog kan testen is een andere kabel tussen laptop of pc, een andere laptop of pc of een andere kabel tussen mediaconverter en router.

Hi,

Ik heb geen 100Mbit links in mijn netwerk. Met dezelfde bekabeling en dezelfde aparatuur haalde ik op KPN wel gigabit snelheden. Ik zal binnenkort even de zyxel ertussen stoppen en het resultaat delen.

@xinhood 

Wanneer de Zyxel is aangesloten ga dan eens naar 192.168.1.1 en log in met admin en het Login Password dat achter de router staat.

Klik op > bij systeeminformatie en deel een screenshot van die pagina.

Via de Zyxel ging het iets beter, rond de 350/700

Ik deed de test eerder vanaf een laptop die op een dockingstation was aangesloten waar ook 2x een 1440p scherm aan hangt. Dat is denk ik een bottleneck geweest

Als ik de test vanaf de ingebouwde netwerkinterface doe zonder het dockingstation gaat het een stuk beter, rond de ik haal nu rond de 350 down en 700 up.  Ik zal eens op wat andere devices testen om te kijken of ik nog wat dichter tegen de gigabit aankom, maar voorlopig ben ik hier tevreden mee. Dank voor de vlotte reactie!

@xinhood

Mocht je toch hulp van Odido nodig hebben voer de stappen in dit topic uit en deel de screenshots hier:

https://community.odido.nl/bekabeld-internet-492/internet-snelheid-te-laag-en-veel-last-van-latency-356575?postid=1736097#post1736097

Reageer