Mijn situatie is als volgt. Ik krijg niet de snelheid binnen die ik volgens de postcodecheck zou moeten krijgen. De postcodecheck gaf eerst 50mbit aan, maar inmiddels is dit (gecorrigeerd naar?) 32mbit. Maar mijn snelheid kwam eigenlijk nooit boven 25mbit uit.
Er is een KPN monteur langs geweest om de aansluiting te controleren. Maar volgens hem was 25mbit het maximaal haalbare op mijn adres omdat ik op een wijkcentrale ben aangesloten die maximaal 25mbit aan kan. Hij heeft toen wel de hoofdaansluiting (ISRA punt?) in mijn woning vervangen. De 4-punts PTT (telefoon)aansluiting is vervangen door een KPN aansluiting met een RJ10 en RJ11 ingang (zie foto's bijlage).
Vanwege een verbouwing heb ik het probleem even met rust gelaten, maar recentelijk heb ik het weer opgepakt. Inmiddels lijkt mijn snelheid niet eens meer boven de 17mbit uit te komen. En na mijn laatste gesprek met de klantenservice van T-Mobile Thuis is er een vermoeden dat er een bridge tap in mijn aansluiting zit. Simpel samengevat, een storende aftakking in de telefoonlijn, toch? Maar in mijn woning zijn er geen (zelfgemaakte) aftakkingen aanwezig. Het modem is direct op de hoofdaansluiting aangesloten.
Kan het zijn dat er een bridge tap is ontstaan na het vervangen van de hoofdaansluiting door de KPN monteur? En als dat het geval is, hoe kan ik dit dan oplossen? Ik heb wat foto's gemaakt van de nieuwe aansluiting en hoe deze is aangesloten (zie bijlage). Misschien kan iemand mij vertellen of er iets niet klopt.
Kortom, wat is er aan de hand en hoe kan het opgelost worden?
Beste antwoord door Hidden.nld
Bekijk origineel