Ik heb de laatste tijd veelvuldig last van het fenomeen dat mijn telefoon (Huawei P30) wordt geweigerd om verbinding te maken met wifi (zowel 2,4 als 5g). Inmiddels ben ik al 2 jaar klant bij jullie en had hier nooit problemen mee gehad tot eind 2020.
Is er net als bij de tvbox een software update geweest (waar ik dus ook problemen mee heb gehad) op het modem wat dit probleem veroorzaakt?
De tijdelijke oplossing heb ik ergens al wel gevonden, maar ik vind het een beetje omslachtig om steeds wifi uit te zetten, telefoon op vliegtuigmodus te moeten zetten en dan weer verbinding te maken met wifi om weer op internet te geraken. Ik heb geen andere mobieltjes in huis om te testen of het daar ook op is btw!
Graag een structurele oplossing gewenst!
Met vriendelijke groet,
Dennis
Beste antwoord door Cal van Odido
Hi @dhilk81, interessante kwestie die je voorlegt! Excuus voor mijn verlate reactie, momenteel hebben wij het drukker dan verwacht. Allereerst zou ik je graag een fabrieksreset van het modem aan willen raden. Ik vermoed namelijk dat dit in jouw geval wonderen zal vertonen.
Mocht je onverhoopt toch nog problemen ervaren, dan raad ik je een wat uitgebreider stappenplan aan. Op het internet lees ik namelijk dat het wel eens voorkomt dat een Huawei P30 problemen heeft met 5 Ghz verbindingen. Natuurlijk heb je nu twee gescheiden verbindingen, maar het zou best mogelijk zijn dat de P30 alsnog in de war raakt. Daarom raad ik je aan om de 5Ghz verbinding voor enkele dagen uit te zetten om te onderzoeken of dit tot verbetering leidt.
Wij gaan er in ieder geval zeker voor zorgen dat dit opgelost wordt!
Hi @dhilk81, interessante kwestie die je voorlegt! Excuus voor mijn verlate reactie, momenteel hebben wij het drukker dan verwacht. Allereerst zou ik je graag een fabrieksreset van het modem aan willen raden. Ik vermoed namelijk dat dit in jouw geval wonderen zal vertonen.
Mocht je onverhoopt toch nog problemen ervaren, dan raad ik je een wat uitgebreider stappenplan aan. Op het internet lees ik namelijk dat het wel eens voorkomt dat een Huawei P30 problemen heeft met 5 Ghz verbindingen. Natuurlijk heb je nu twee gescheiden verbindingen, maar het zou best mogelijk zijn dat de P30 alsnog in de war raakt. Daarom raad ik je aan om de 5Ghz verbinding voor enkele dagen uit te zetten om te onderzoeken of dit tot verbetering leidt.
Wij gaan er in ieder geval zeker voor zorgen dat dit opgelost wordt!
ja de reset is veelvuldig al gedaan toen ik met mijn tvbox zat te stoeien in de afgelopen weken.
Dat zal het niet zijn, aangezien het probleem zich nog steeds voordoet. De ene dag wel, de andere dag niet, er is niet echt een aanleiding voor te achterhalen merk ik. Maar ik kan die optie voor 5ghz wel uit proberen. Heb jij een linkje of iets dergelijk hoe/waar ik die kan uitzetten?
Ik heb 5G net uitgezet en zal het even een paar dagen aankijken om te zien of ik er geen last meer van heb. Toch blijf ik het gek vinden dat ik er na 2 jaar pas de laatste paar maanden last van heb. Die P30 heb ik al langer dan ik klant bij jullie ben... ;)
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.
Bestand scannen voor virussen
Sorry, we zijn de inhoud van dit bestand nog aan het controleren om er zeker van te zijn dat het veilig is om te downloaden. Probeer het nog een keer over een paar minuten.
Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.
We maken gebruik van 3 verschillende soorten cookies. Je kunt kiezen welke cookies je wilt accepteren. We hebben basiscookies nodig om deze site te laten werken, daarom moet je ten minste deze selecteren. Meer informatie.