Skip to main content
Beantwoord

ssl certificaat verlopen (e-mail)


  • is een Top Poster
  • 5 reacties

Goedemorgen,

Sinds vanmorgen krijg ik bij het openen van de e-mail (op zowel mijn iphone als op de pc) de melding dat het certificaat van *.t-mobilethuis.nl is verlopen.

Hebben hier meer mensen last van ?

 

Beste antwoord door Sander

Update 13:30

 

Het certificaat is weer actief en alle mails zijn weer beschikbaar!

 

Update 16:30

 

Ook de mailserver smtp.t-mobilethuis.nl is weer 100% beschikbaar! 

Bekijk origineel

71 reacties

  • 0 reacties
  • 25 januari 2020

@ralu79

 

je bent me net voor.

Ik krijg de melding vanaf Kaspersky Internet Securtiy op laptop & pc en vervolgens kan ik via Outlook 2010 en 2016 geen mail meer bekijken. Zodra ik op doorgaan klik dan wordt mijn laptop vergrendeld wegens een mogelijk beveiligingsgevaar welke schade aan mijn systeem kan aanbrengen.

 

 


  • is een King Poster
  • 30 reacties
  • 25 januari 2020

Cert is verlopen en T heeft verzuimd om op tijd een nieuw cert te installeren.

Verder niets doen in je email configuratie


  • 0 reacties
  • 25 januari 2020

ik ben aan de tel met t-mobile nu.

 

Webmail kom ik ook niet meer in, jullie wel?

 


  • 0 reacties
  • 25 januari 2020
Stream4you schreef:

Cert is verlopen en T heeft verzuimd om op tijd een nieuw cert te installeren.

Verder niets doen in je email configuratie

Volgens de gegevens zou het vandaag nog moeten werken, t/m 25-1-2020 en Comodo kennende wordt de auto renewal altijd uitgevoerd. Dat is mijn ervaring met Comodo mbt de websites en mailaccounts die ik beheer.


  • is een King Poster
  • 31 reacties
  • 25 januari 2020

Beste timo 

waar heb jij deze gegevens vandaan als ik vragen mag

gr Bernard 


  • 0 reacties
  • 25 januari 2020

@bverhoof,

de certificaat gegevens heb ik verkregen via de melding zoals eerder geplaatst is via Kaspersky Internet Security.


  • 0 reacties
  • 25 januari 2020

Escalatiemedewerkers zijn ermee bezig en zodra er meer nieuws is wordt er een (pinned) topic aangemaakt hierover. 

Bellen heeft geen zin, men is er druk mee bezig.

Webmail werkt ook niet hierdoor.

Belangrijk is wel, zoals @Stream4you al aangaf om geen instellingen te veranderen in je email account instellingen. Zodra het ssl certificaat issue is opgelost werkt alles weer zoals we gewent zijn.


edit: 09:54 terug gebeld door T-Mobile en aanvullende info gegeven.

Dit probleem is landelijk en asap geeft men in dit topic een reactie vanuit T-Mobile.

Nogmaals het verzoek om niet te bellen hierover.



 

 

 


  • is een King Poster
  • 30 reacties
  • 25 januari 2020
Timo78 schreef:
Stream4you schreef:

Cert is verlopen en T heeft verzuimd om op tijd een nieuw cert te installeren.

Verder niets doen in je email configuratie

Volgens de gegevens zou het vandaag nog moeten werken, t/m 25-1-2020 en Comodo kennende wordt de auto renewal altijd uitgevoerd. Dat is mijn ervaring met Comodo mbt de websites en mailaccounts die ik beheer.


Dat is bij mij niet anders (gebruik let’s encrypt hiervoor) en de renewall gaat ook automatisch (om de 3 maanden) voor zowel de website’s, postfix, dovecot en de proftp server, maar zou best kunnen dat in de mailserver het cert corrupt is (is mij ook wel eens overkomen) blijft techniek hé


  • 0 reacties
  • 25 januari 2020
Stream4you schreef:
Timo78 schreef:
Stream4you schreef:

Cert is verlopen en T heeft verzuimd om op tijd een nieuw cert te installeren.

Verder niets doen in je email configuratie

Volgens de gegevens zou het vandaag nog moeten werken, t/m 25-1-2020 en Comodo kennende wordt de auto renewal altijd uitgevoerd. Dat is mijn ervaring met Comodo mbt de websites en mailaccounts die ik beheer.


Dat is bij mij niet anders (gebruik let’s encrypt hiervoor) en de renewall gaat ook automatisch (om de 3 maanden) voor zowel de website’s, postfix, dovecot en de proftp server, maar zou best kunnen dat in de mailserver het cert corrupt is (is mij ook wel eens overkomen) blijft techniek hé

Mee eens dat het techniek blijft, maar indien een certificaat corrupt zou zijn dan zou ik melding moeten krijgen dat de geverifieerde gegevens niet overeen komen. Is in dit geval geen spraken van.

Proftp ken ik niet, zelf maak ik o.a. gebruik van ProFTPD server


HereIsTom
Forum|alt.badge.img
  • Doet lekker mee
  • 514 reacties
  • 25 januari 2020

Ik krijg hier dezelfde melding op mijn iPad!?

Ik hoop wel dat het dan snel wordt opgelost want krijg deze melding iedere minuut op mijn iPad :cold_sweat:

 

 


  • is een King Poster
  • 30 reacties
  • 25 januari 2020
Timo78 schreef:
Stream4you schreef:
Timo78 schreef:
Stream4you schreef:

Cert is verlopen en T heeft verzuimd om op tijd een nieuw cert te installeren.

Verder niets doen in je email configuratie

Volgens de gegevens zou het vandaag nog moeten werken, t/m 25-1-2020 en Comodo kennende wordt de auto renewal altijd uitgevoerd. Dat is mijn ervaring met Comodo mbt de websites en mailaccounts die ik beheer.


Dat is bij mij niet anders (gebruik let’s encrypt hiervoor) en de renewall gaat ook automatisch (om de 3 maanden) voor zowel de website’s, postfix, dovecot en de proftp server, maar zou best kunnen dat in de mailserver het cert corrupt is (is mij ook wel eens overkomen) blijft techniek hé

Mee eens dat het techniek blijft, maar indien een certificaat corrupt zou zijn dan zou ik melding moeten krijgen dat de geverifieerde gegevens niet overeen komen. Is in dit geval geen spraken van.

Proftp ken ik niet, zelf maak ik o.a. gebruik van ProFTPD server


Sorry tikfout--ProFTPD also

 


  • 0 reacties
  • 25 januari 2020
HereIsTom schreef:

Ik krijg hier dezelfde melding op mijn iPad!?

Ik hoop wel dat het dan snel wordt opgelost want krijg deze melding iedere minuut op mijn iPad :cold_sweat:

 

 

@HereIsTom

 

ik kan je op dit moment alleen adviseren om de meldingen uit te schakelen en de app te sluiten of uitschakelen tot dit issue is opgelost.

Het is uiteraard lastig, maar het is even niet anders helaas.


  • is een Top Poster
  • 46 reacties
  • 25 januari 2020

But zooi, waarom niet ff ergers iets kenbaar maken van het probleem?


  • heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie
  • 25 januari 2020

Je kunt dit oplossen door het adres van de inkomende server te wijzigen naar mail.t-mobilethuis.nl

Zo staat het tegenwoordig ook op de servicepagina:

https://thuisservice.t-mobile.nl/internet-en-email/email-instellingen/


Sander
  • Oud-Moderator
  • 3815 reacties
  • 25 januari 2020

Dag allemaal, 

 

Bedankt voor het snelle melden! We zijn druk bezig het issue te verhelpen. Inmiddels is mail.t-mobilethuis.nl alweer volledig beschikbaar. IMAP.t-mobilethuis.nl wordt nog hard aan gewerkt. Zodra ik meer weet zal ik het in dit topic melden. 

 

PS. Mijn verzoek is hierover niet te bellen met de klantenservice. Zodra ik meer weet, plaats ik dit direct hier. 


HereIsTom
Forum|alt.badge.img
  • Doet lekker mee
  • 514 reacties
  • 25 januari 2020
V0rk schreef:

Je kunt dit oplossen door het adres van de inkomende server te wijzigen naar mail.t-mobilethuis.nl

Zo staat het tegenwoordig ook op de servicepagina:

https://thuisservice.t-mobile.nl/internet-en-email/email-instellingen/

Dat is geen oplossing! 
mail.t-mobilethuis.nl is heel wat anders dan imap.t-mobilethuis.nl

Het grote verschil tussen deze twee is dat bij POP alle e-mail van de mailserver wordt gedownload en bij IMAP de mail juist op de server blijft staan. Dus als je de mail op verschillende apparaten gebruikt, werkt dat niet met mail.t-mobilethuis.nl

Op de service pagina staat dus ook IMAP;

https://thuisservice.t-mobile.nl/thuis-assets/downloads/handleidingen/thuis-handleiding-email-instellen.pdf


  • 0 reacties
  • 25 januari 2020
HereIsTom schreef:
V0rk schreef:

Je kunt dit oplossen door het adres van de inkomende server te wijzigen naar mail.t-mobilethuis.nl

Zo staat het tegenwoordig ook op de servicepagina:

https://thuisservice.t-mobile.nl/internet-en-email/email-instellingen/

Dat is geen oplossing! 
mail.t-mobilethuis.nl is heel wat anders dan imap.t-mobilethuis.nl

doet 

@HereIsTom,

 

1ste reactie van iemand met de oplossing doet me vraagtekens opleveren.

Zelf gebruik ik de instellingen zoals staan in screenshots in dit topic voor 2 mobiele telefoons, laptop en PC en op alle apparaten krijg ik alle mails binnen...;


  • is een Top Poster
  • 46 reacties
  • 25 januari 2020

IMAP werkt alleen pop3 niet, wanneer wel?

verdacht stil hier


  • is een Top Poster
  • 5 reacties
  • 25 januari 2020
HereIsTom schreef:
V0rk schreef:

Je kunt dit oplossen door het adres van de inkomende server te wijzigen naar mail.t-mobilethuis.nl

Zo staat het tegenwoordig ook op de servicepagina:

https://thuisservice.t-mobile.nl/internet-en-email/email-instellingen/

Dat is geen oplossing! 
mail.t-mobilethuis.nl is heel wat anders dan imap.t-mobilethuis.nl

Logischerwijs zou je gelijk hebben.

Het is echter gewoon een subdomein en niet het protocol.

Uiteindelijk resolven ze allebei naar hetzelfde IP adres.

 

$ nslookup imap.t-mobilethuis.nl 8.8.8.8
Server:        8.8.8.8
Address:    8.8.8.8#53

Non-authoritative answer:
Name:    imap.t-mobilethuis.nl
Address: 37.143.82.162

$ nslookup mail.t-mobilethuis.nl 8.8.8.8
Server:        8.8.8.8
Address:    8.8.8.8#53

Non-authoritative answer:
Name:    mail.t-mobilethuis.nl
Address: 37.143.82.162
 

Dus het is zeker mogelijk dat het wel OK werkt voor mail.t-mobilethuis met IMAP


  • is een Top Poster
  • 46 reacties
  • 25 januari 2020

Pop3 werkt nog steeds niet, IMAP wel


Sander
  • Oud-Moderator
  • 3815 reacties
  • 25 januari 2020

20:45 We zijn nog bezig met het herstellen van het IMAP certificaat. Ik kan geen inschatting maken van de verwachte oplostijd. Weet dat we dit het liefst zo snel mogelijk weer in orde maken. Zodra ik meer weet, meld ik dit hier in dit topic. 


  • is een Top Poster
  • 46 reacties
  • 25 januari 2020

Nu werkt IMAP opeens ook niet meer!


HereIsTom
Forum|alt.badge.img
  • Doet lekker mee
  • 514 reacties
  • 25 januari 2020

IMAP werkt hier ook (nog) niet!?

 


  • is een Top Poster
  • 46 reacties
  • 25 januari 2020

Heeft ff gewerkt, want ik kreeg mijn mail binnen, zonder fouten


  • is een Top Poster
  • 46 reacties
  • 25 januari 2020

Schiet gewoon niet op, zeker weekend bij de IT afdeling?


Reageer


Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen