Skip to main content
Beantwoord

Snelheid DSL ineens veel lager


Toon eerste reactie

44 reacties

  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 27 reacties
  • 21 februari 2020
Cheyenne schreef:

Hoi @JoeyVers, wat @Waqqas zegt klopt helemaal. Geen zorgen over de kosten! Brian heeft de speedtest aan het onderzoek toegevoegd, dus ongeacht het tijdstip is het duidelijk dat er iets speelt. Dit komt dus helemaal in orde. Bedankt voor je geduld, je hoort snel van ons!

Prima, bedankt! Het is niet alsof ik zonder internet zit ofzo dus heeft niet superveel haast gelukkig. Het viel me gewoon op en het is best irritant af en toe, vooral met streamen en online gamen.


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 27 reacties
  • 2 maart 2020

Nieuwe update op dit verhaal:

Zojuist is de monteur langs geweest en mijn “oude” modem (Huawei) vervangen voor een nieuw modem (Zyxel). Met het oude modem was de speedtest rond de 75 Mbit/s, wat ik dus inmiddels als een goede verbinding beschouwde. Nu het nieuwe modem erin zit gaf de speedtest rond de 83 Mbit/s. Dit scheelt dus eigenlijk al een hoop, wat raar is want het aantal aangesloten apparaten enzovoorts was precies hetzelfde. Die 83 Mbit/s is dan ook te verklaren omdat er volgens mij 8 Mbit/s wordt gereserveerd per TV-kastje. Nu heb ik daar eentje van dus dat ik op ongeveer 83 Mbit/s uitkom is volkomen logisch want er komt ongeveer 90 Mbit/s binnen.

Nu hopen dat mijn snelheid zo blijft dus vanavond rond 21:00 uur nog een meting doen en de komende dagen ook. Als het weer mis is horen jullie weer van me! En als het goed blijft gaan zal ik dat over een tijdje ook laten weten!

EDIT: Het is nu 19:35 uur. De monteur is nu een uurtje weg. Mijn speedtest komt nu steeds rond de 43 Mbit/s. Er is niks in mijn netwerk veranderd. Geen apparaten erbij niks. Helaas.


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 27 reacties
  • 2 maart 2020

Het is nu 20:13 uur en mijn snelheid is rond de 8 Mbit/s… jammer dat het nieuwe modem niet geholpen heeft.


Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 21107 reacties
  • 2 maart 2020

Is er verder niet gekeken naar de bekabeling? Kon hij daar ook niks verkeerds aan zien?


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 27 reacties
  • 2 maart 2020
Waqqas schreef:

Is er verder niet gekeken naar de bekabeling? Kon hij daar ook niks verkeerds aan zien?

Bekabeling was verder allemaal goed.


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 27 reacties
  • 2 maart 2020

Nu om 23:15 uur is de snelheid weer rond de 83 Mbit/s. Lijkt er dus op dat het tussen 19:30 en 23:00 uur mis is. In het weekend is het trouwens overdag ook vaak mis. 


Piotr
  • Voormalig T-Mobile Thuis moderator
  • 2167 reacties
  • 3 maart 2020

Hey @JoeyVers,

Ah jammer dat het euvel nog steeds speelt, we gaan dan verder speuren naar een oplossing! Wanneer ik je verbinding op afstand uitlees dan zie ik vanuit hier geen problemen. Even voor de duidelijkheid, de snelheden die je hebt gemeten zijn na het uitvoeren van een bekabelde snelheidstest? Zo ja, zou je de nieuwe snelheidsresultaten met ons kunnen delen? Dan brengen we vervolgens onze techneuten op de hoogte.  


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 27 reacties
  • 3 maart 2020
Piotr schreef:

Hey @JoeyVers,

Ah jammer dat het euvel nog steeds speelt, we gaan dan verder speuren naar een oplossing! Wanneer ik je verbinding op afstand uitlees dan zie ik vanuit hier geen problemen. Even voor de duidelijkheid, de snelheden die je hebt gemeten zijn na het uitvoeren van een bekabelde snelheidstest? Zo ja, zou je de nieuwe snelheidsresultaten met ons kunnen delen? Dan brengen we vervolgens onze techneuten op de hoogte.  

Hee Piotr,

Jullie lezen mijn verbinding wel uit op het moment dat ik geen problemen ervaar. Is het een idee dat jullie de verbinding uitlezen in de avond rond 21:00 uur ofzo? Daarnaast heb ik inderdaad alle tests bekabeld uitgevoerd. De resultaten heb ik hier op het forum achtergelaten in tekst, maar als je graag screenshots wil zien kan ik die hier ook wel even posten.

Dit zijn de speedtests van gisteravond (de tijden zijn dus PM maar dat staat er niet bij):

 

 


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 27 reacties
  • 3 maart 2020

Een nieuw dieptepunt nu om 21:30 uur een snelheid van rond de 3 Mbit/s. 


Piotr
  • Voormalig T-Mobile Thuis moderator
  • 2167 reacties
  • 4 maart 2020

Hey @JoeyVers,

Bedankt voor je medewerking. Ik heb zojuist onze techneuten op de hoogte gesteld en aangegeven dat het probleem jammer genoeg nog steeds speelt. Zij gaan dit onderzoeken en uiteraard er alles aan doen om dit voor je op te lossen. Zodra we een update ontvangen, brengen we je spoedig op de hoogte. :relaxed:


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 27 reacties
  • 4 maart 2020
Piotr schreef:

Hey @JoeyVers,

Bedankt voor je medewerking. Ik heb zojuist onze techneuten op de hoogte gesteld en aangegeven dat het probleem jammer genoeg nog steeds speelt. Zij gaan dit onderzoeken en uiteraard er alles aan doen om dit voor je op te lossen. Zodra we een update ontvangen, brengen we je spoedig op de hoogte. :relaxed:

Oke dankje!


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 27 reacties
  • 12 maart 2020

@Piotr tot op heden nog niks gehoord. Gaat hier nog iets mee gebeuren? Heb namelijk nog steeds dagelijks last van de problemen.


Brian
Odido
  • Oud-Moderator
  • 6076 reacties
  • 13 maart 2020

Hi @JoeyVers, excuses dat je geen tussentijdse update hebt ontvangen, we zijn de verbinding nog aan het monitoren om te kijken wat er exact gebeurt. Je hoort snel van ons! 


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 27 reacties
  • 13 maart 2020
Brian schreef:

Hi @JoeyVers, excuses dat je geen tussentijdse update hebt ontvangen, we zijn de verbinding nog aan het monitoren om te kijken wat er exact gebeurt. Je hoort snel van ons! 

Prima!


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 27 reacties
  • 23 maart 2020
Brian schreef:

Hi @JoeyVers, excuses dat je geen tussentijdse update hebt ontvangen, we zijn de verbinding nog aan het monitoren om te kijken wat er exact gebeurt. Je hoort snel van ons! 

Hi @Brian inmiddels al weer 10 dagen geleden en nog geen update. Ik begrijp dat er met de huidige situatie in het land wellicht minder snel gewerkt kan worden, maar heb je inmiddels een update voor mij over mijn probleem? Ik zat het forum eens af te zoeken en toen kwam ik op meerdere posts die héél erg op mijn probleem lijken. In deze posts was de oplossing dat er een “link toegevoegd” moest worden. Ik heb zeer sterk het vermoeden dat dit mijn probleem ook op zal lossen omdat dit ook een capaciteitsprobleem lijkt te zijn.

Deze info over de extra link komt trouwens van een post die jij zelf op onderstaande topic hebt geplaatst:

https://community.t-mobile.nl/t-mobile-thuis-internet-492/twee-maanden-en-5-afspraken-verder-nog-steeds-langzaam-glasvezel-in-de-avonduren-310057


Brian
Odido
  • Oud-Moderator
  • 6076 reacties
  • 24 maart 2020

Hi @JoeyVers, ik weet ondertussen meer maar ik heb op het moment geen specifieke oplossing. Vanwege de huidige situatie komen er op dit moment geen monteurs langs voor “performance klachten” zoals in dit geval een wisselende snelheid. Ik vermoed dat het te maken heeft met de toegenomen druk op het netwerk vanwege de vele thuiswerkers en thuisblijvers op dit moment. Achter de schermen proberen we de impact hiervan zoveel mogelijk te verminderen door bijvoorbeeld internetverkeer anders te routeren en te verdelen zodat de belasting niet te hoog wordt. Het zal daarom de komende periode mogelijk wat verbeteren maar het is geen specifiek probleem dat we op dit moment op kunnen lossen met een monteur. Dit is het eerlijke antwoord, excuses voor het ongemak!


Edit: Mochten de klachten ook later nog spelen laat het dan zeker weten, dan gaan we daar uiteraard naar kijken!


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 27 reacties
  • 24 maart 2020
Brian schreef:

Hi @JoeyVers, ik weet ondertussen meer maar ik heb op het moment geen specifieke oplossing. Vanwege de huidige situatie komen er op dit moment geen monteurs langs voor “performance klachten” zoals in dit geval een wisselende snelheid. Ik vermoed dat het te maken heeft met de toegenomen druk op het netwerk vanwege de vele thuiswerkers en thuisblijvers op dit moment. Achter de schermen proberen we de impact hiervan zoveel mogelijk te verminderen door bijvoorbeeld internetverkeer anders te routeren en te verdelen zodat de belasting niet te hoog wordt. Het zal daarom de komende periode mogelijk wat verbeteren maar het is geen specifiek probleem dat we op dit moment op kunnen lossen met een monteur. Dit is het eerlijke antwoord, excuses voor het ongemak!


Edit: Mochten de klachten ook later nog spelen laat het dan zeker weten, dan gaan we daar uiteraard naar kijken!

Sorry dat ik het zeg @Brian maar dit is echt onzin en ik begin nu wel beetje mijn geduld te verliezen eerlijk gezegd. Mijn probleem loopt al veel langer, al voordat mensen thuis gingen werken vanwege de huidige situatie. Daarnaast is mijn probleem alleen in de avonduren en niet overdag dus dat verband klopt helemaal niet. Daarnaast zie ik in dat topic wat ik hierboven heb gepost precies hetzelfde probleem staan als wat ik heb (incl oplossing maar ja).

Een monteur langs sturen heeft overigens weinig zin want de vorige monteur en jullie hebben de lijn al gemeten en jullie zeggen allemaal dat er niks mis mee is. Het is volgens mij gewoon een capaciteitsprobleem. Je zegt dat je meer weet maar uiteindelijk zeg je niet wat dat dan is...


Brian
Odido
  • Oud-Moderator
  • 6076 reacties
  • Antwoord
  • 26 maart 2020

Hi @JoeyVers, excuses voor de onduidelijkheid, het lijkt inderdaad op een capaciteitsprobleem en dit wordt door de huidige drukte verergerd. Op dit moment kunnen we daar weinig aan doen gezien de omstandigheden (ook al speelde het al eerder) omdat veel werkzaamheden stil liggen en monteurs nog maar beperkt ingezet worden. Maar uiteraard gaan we er graag mee aan de slag zodra dit weer mogelijk is!


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 27 reacties
  • 26 maart 2020
Brian schreef:

Hi @JoeyVers, excuses voor de onduidelijkheid, het lijkt inderdaad op een capaciteitsprobleem en dit wordt door de huidige drukte verergerd. Op dit moment kunnen we daar weinig aan doen gezien de omstandigheden (ook al speelde het al eerder) omdat veel werkzaamheden stil liggen en monteurs nog maar beperkt ingezet worden. Maar uiteraard gaan we er graag mee aan de slag zodra dit weer mogelijk is!

Ik snap dat het nu niet meteen opgelost kan worden hoor door de huidige omstandigheden. Het ging mij er meer om dat duidelijk is wat het probleem is (en al was). Want het probleem is niet dat er een capaciteitsprobleem is omdat er nu veel mensen thuis zijn vanwege het virus. Het is namelijk zo dat het probleem er al was voordat mensen thuis zaten. Daarnaast (zoals ik al eerder zei) heb ik het probleem vooral in de avonduren. Ik merk trouwens geen verschil tussen nu (tijdens de crisis) en 2 maanden geleden hoor het probleem is gewoon exact hetzelfde.

Ik hoop dus dat jullie zodra dit weer mogelijk is inderdaad zorgen dat dit capaciteitsprobleem wordt opgelost, want dit capaciteitsprobleem was er dus voor de duidelijkheid al vóór de huidige situatie, dus zal ook niet zomaar verdwijnen als we straks weer allemaal gewoon aan het werk zijn.

 

EDIT: Ik ben trouwens in ieder geval al blij dat jullie weten en “toegeven” dat het om een capaciteitsprobleem gaat, want dat betekent dat er een oplossing mogelijk is vanuit jullie kant.


Reageer


Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen