Skip to main content
Beantwoord

slecht internet

• is een Top Poster
  • 7 reacties

Mijn internetprestaties waren erg slecht. Ik verloor bijna alle games toen ik verbinding maakte met het Oddio-netwerk.

Ik heb de hardware gecontroleerd. Er zijn problemen.
De gpon-box heeft een knipperend LAN-lampje.
De router heeft verschillende lampjes die onstabiel zijn, waaronder internet, LAN en 5G.

Hier zijn mijn vragen.
1. Wat is de oorzaak van het probleem en hoe kan het worden opgelost?
2. De prestaties van Oddio Internet zijn slecht. Het is niet zoals aangekondigd. Oddio levert geen gekwalificeerde service. Ik wil de service stopzetten. Helaas heb ik een contract voor een jaar getekend. Is er gezien de huidige situatie een mogelijkheid om het contract op te zeggen?

Beste antwoord door Nora van Odido

Hi ​@zoeg, zoals Waqqas aanheeft is het knipperen van de lampjes normaal en heeft dit geen invloed op de prestatie van het internet. Mocht je een wegvallende verbinding ervaren, dan wil ik graag verder met je meekijken om dit voor je op te lossen. Zou je inderdaad aan kunnen geven of je rechtstreeks bekabeld verbinding maakt met het modem? Verder wil ik je ook vragen om je geboortedatum en de laatste 4 cijfers van het rekeningnummer toe te voegen aan je profiel. Dan kan ik gelijk met je meekijken en ga ik verder voor je aan de slag! 

Bekijk origineel

4 reacties

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 21096 reacties
  • 26 april 2025

Hallo ​@zoeg 

Het knipperen van lampjes op de router en LAN op de GPON box is normaal, dit betekent dat er data wordt verstuurd of ontvangen.

Game je bekabeld en is de console rechtstreeks aangesloten op de router of zit er nog een switch tussen bijvoorbeeld?

Nora van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5
  • Moderator | Internet + TV
  • 1635 reacties
  • Antwoord
  • 27 april 2025

Hi ​@zoeg, zoals Waqqas aanheeft is het knipperen van de lampjes normaal en heeft dit geen invloed op de prestatie van het internet. Mocht je een wegvallende verbinding ervaren, dan wil ik graag verder met je meekijken om dit voor je op te lossen. Zou je inderdaad aan kunnen geven of je rechtstreeks bekabeld verbinding maakt met het modem? Verder wil ik je ook vragen om je geboortedatum en de laatste 4 cijfers van het rekeningnummer toe te voegen aan je profiel. Dan kan ik gelijk met je meekijken en ga ik verder voor je aan de slag! 

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 7 reacties
  • 28 april 2025

Mijn mobiel was via wifi verbonden met internet. Omdat de spelprestaties wezen op een internetprobleem, heb ik de router opnieuw opgestart, maar dat loste het probleem niet op. Bedankt voor de herinnering. Ik heb mijn profiel al bijgewerkt.

Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+11
  • Moderator | Internet + TV
  • 14021 reacties
  • 30 april 2025

Hey ​@zoeg, dank voor het aanvullen van je profiel!

Zou je mij iets meer informatie kunnen geven hierover? Ik heb namelijk een lijnmeting uitgevoerd en ik zie dat je een accespoint van Aruba hebt aangesloten op poort 1 van het modem. Zou je deze eens willen loskoppelen en controleren of de verbinding dan stabiel is? Ook ben ik benieuwd naar jouw bekabelde verbinding, is die ook niet stabiel of heb je daar juist geen problemen mee? Ik zie namelijk verder geen bekabelde apparaten aangesloten zitten op het modem. Zou je dit de komende 3 dagen in de gaten willen houden en de datum en tijdstip van de uitval willen noteren met de naam van het apparaat erbij waar je dit op gemerkt hebt? Dan kan ik wat gerichter zoeken namelijk. Alvast bedankt! 

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen