Skip to main content
Afgelopen nacht is er onderhoud gepleegd in Leiden postcode 2324.

Ik heb zelf heb T-Mobile Fiber 200/200



Ik heb hier bij een ander extern IP adres gekregen, dit is geen probleem want mijn router update automatisch de dns.



Vandaag wilde ik met mijn mobiele telefoon (T-Mobiel Mobiel) een OpenVPN verbinding opzetten naar mijn router thuis. Het IP adres klopt (deze is aangepast) maar kreeg geen verbinding. Vanaf mijn zakelijke KPN telefoon lukte dit wel.



Ik heb een aantal tests gedaan, ook met de telefoon van mijn vriendin (ook T-Mobile Mobiel)



Het is niet mogelijk vanaf het netwerk van T-Mobiel Mobiel mijn IP te pingen, ik krijg hier direct een Time-Out ook een tracert loopt dood.



Vanaf andere netwerken zoals KPN Vodafone Ziggo werkt alles prima, alleen vanaf het T-Mobile Mobiel netwerk lijkt er geen route te zijn naar mijn externe IP op mijn T-Mobile Glas verbinding. Dit is best hinderlijk aangezien een aantal dingen thuis vanaf afstand doe. (OpenVPN NAS Alarm aan/uiit



Graag hoop ik dat het opgelost kan worden, voor IP adressen e.d. graag een PB



Alvast bedankt.



Michael



P.S. Helaas merkte mijn smokeping ook direct een verslechtering in de latency op na het

onderhoud afgelopen nacht.



van 6ms naar 9ms en inmiddels dus vergelijkbaar met een kabel aansluiting. In de praktijk merk je hier gelukkig vrij weinig van.



Er is dus nog wat werk aan de winkel

Hoi @boekee,



Ik denk graag met je mee! De aanpassing die je na het onderhoud hebt gedaan was de Portforward te veranderen? Wellicht dat een andere optie het proberen waard is. Kun je een DMZ instellen of "bind mac to IP"?



Daarnaast voor mijn beeld: waarom wil je een OpenVPN verbinding maken? Lukt het wel om verbinding zonder VPN te maken? Heb je de VPN via het modem ingesteld?



Zoals je merkt, ik heb nog wat vragen. Hoe dan ook, we komen er vast uit!
Hi Sander bedankt dat je mij wil helpen.



Ik denk alleen dat je niet begrijpt wat ik bedoel.

Ik heb namelijk niets met portmappings gedaan, ook het instellen van een DMZ heeft er niets mee te maken. Ik ga proberen uit te leggen wat het probleem is, ik ben zelf werkzaam in de IT en ik zie precies wat er fout gaat, alleen zullen jullie dit met jullie netwerk engineer moeten communiceren.



Ik heb diverse systemen thuis waarvoor een poortmapping nodig is. Zo bedien ik met een een App op mijn telefoon de verlichting thuis, ik verbind hiervoor met het externe IP en een poort.



Dit werkte tot het moment dat ik snachts onderhoud kreeg. Na het onderhoud kreeg ik een Extern IP adres in een hele andere range. De Externe IP adressen zijn aangepast. Maar geen verschil.



Dit heb ik alleen via T-Mobile Mobile netwerk, en niet via andere netwerk zoals KPN/Vodafone/Ziggo/Xs4all



Ik kan ook vanaf alle netwerken pingen naar mijn externe IP en krijg netjes een een response terug. Ook kan ik alle systemen thuis benaderen. Als ik ping vanaf mijn T-Mobile Mobiel krijg ik time-outs. En zijn mijn systemen thuis niet te benaderen.



Als ik een traceroute uitvoer, kom ik vanaf alle andere bovengenoemde netwerken uit bij mijn externe IP Als ik dit doe vanaf mijn T-Mobile Mobiel loopt het na een paar hops dood.



Ik heb dit geprobeerd vanaf 3 T-Mobile abonnementen (mij vriendin en iemand anders is een andere stad) en het is niet mogelijk mijn Externe IP thuis te bereiken.



Het lijkt er dus op dat er een bepaalde route in het T-Mobile Mobiel netwerk ontbreekt waardoor ik niet op mijn Externe IP thuis uit komt.



Dit is een T-Mobile Thuis Fiber 200/200 via KPN dus WBA
Afgelopen nacht is er onderhoud gepleegd in Leiden postcode 2324.

Ik heb zelf heb T-Mobile Fiber 200/200



Ik heb hier bij een ander extern IP adres gekregen, dit is geen probleem want mijn router update automatisch de dns.



Vandaag wilde ik met mijn mobiele telefoon (T-Mobiel Mobiel) een OpenVPN verbinding opzetten naar mijn router thuis. Het IP adres klopt (deze is aangepast) maar kreeg geen verbinding. Vanaf mijn zakelijke KPN telefoon lukte dit wel.



Ik heb een aantal tests gedaan, ook met de telefoon van mijn vriendin (ook T-Mobile Mobiel)



Het is niet mogelijk vanaf het netwerk van T-Mobiel Mobiel mijn IP te pingen, ik krijg hier direct een Time-Out ook een tracert loopt dood.



Vanaf andere netwerken zoals KPN Vodafone Ziggo werkt alles prima, alleen vanaf het T-Mobile Mobiel netwerk lijkt er geen route te zijn naar mijn externe IP op mijn T-Mobile Glas verbinding. Dit is best hinderlijk aangezien een aantal dingen thuis vanaf afstand doe. (OpenVPN NAS Alarm aan/uiit


Dit is een bekend fenomeen (aan het worden). T-Mobile gebruikt private IP adressen (10.0.0.0/8) op plekken waar formeel publieke IP adressen gebruikt dienen te worden. Als het er op lijkt de het complete routing path min of meer binnen het T-Mobile domain blijft, kunnen mensen hier tegen aanlopen. Voor T-Mobile mobile was (is?) een oplossing om de APN op 'smartsites.t-mobile' te zetten i.p.v. 'internet'.

Het publieke IP adres (WAN IP adres) wat je op mobile met APN=internet en TMT vast hebt zit gemapt achter een aantal 10.x.x.x adressen. Een blijkbaar gaat bij een verandering van een TMT publiek IP adres de routing dood. Doe maar een een trace vanuit thuis naar 1.1.1.1 en bedenk hoe dat andersom moet gaan voor UDP paketten zou moeten werken.


Afgelopen nacht is er onderhoud gepleegd in Leiden postcode 2324.

Ik heb zelf heb T-Mobile Fiber 200/200



Ik heb hier bij een ander extern IP adres gekregen, dit is geen probleem want mijn router update automatisch de dns.



Vandaag wilde ik met mijn mobiele telefoon (T-Mobiel Mobiel) een OpenVPN verbinding opzetten naar mijn router thuis. Het IP adres klopt (deze is aangepast) maar kreeg geen verbinding. Vanaf mijn zakelijke KPN telefoon lukte dit wel.



Ik heb een aantal tests gedaan, ook met de telefoon van mijn vriendin (ook T-Mobile Mobiel)



Het is niet mogelijk vanaf het netwerk van T-Mobiel Mobiel mijn IP te pingen, ik krijg hier direct een Time-Out ook een tracert loopt dood.



Vanaf andere netwerken zoals KPN Vodafone Ziggo werkt alles prima, alleen vanaf het T-Mobile Mobiel netwerk lijkt er geen route te zijn naar mijn externe IP op mijn T-Mobile Glas verbinding. Dit is best hinderlijk aangezien een aantal dingen thuis vanaf afstand doe. (OpenVPN NAS Alarm aan/uiit
Dit is een bekend fenomeen (aan het worden). T-Mobile gebruikt private IP adressen (10.0.0.0/8) op plekken waar formeel publieke IP adressen gebruikt dienen te worden. Als het er op lijkt de het complete routing path min of meer binnen het T-Mobile domain blijft, kunnen mensen hier tegen aanlopen. Voor T-Mobile mobile was (is?) een oplossing om de APN op 'smartsites.t-mobile' te zetten i.p.v. 'internet'.

Het publieke IP adres (WAN IP adres) wat je op mobile met APN=internet en TMT vast hebt zit gemapt achter een aantal 10.x.x.x adressen. Een blijkbaar gaat bij een verandering van een TMT publiek IP adres de routing dood. Doe maar een een trace vanuit thuis naar 1.1.1.1 en bedenk hoe dat andersom moet gaan voor UDP paketten zou moeten werken.




Ik heb idd ook al beide apn's geprobeerd maar geen verschil.



Toevallig net op een Smartphone (T-Mobile) van de klant geprobeerd, uiteraard wifi uit gezet, maar mijn externe IP is niet te pingen of te tracen.



Alles werkt prima als het maar gen T-Mobile Mobiel netwerk is.
Hi @boekee, ik heb je privébericht ontvangen en ik ga er mee aan de slag samen met een collega van ons mobiele netwerk. Komende maandag neem ik weer contact met je op!
Geachte heer/mevrouw,



Afgelopen week is mijn WAN adres gewijzigd, klopt dit? Voor de wijziging kon ik met het WAN adres van buiten mijn LAN netwerk op het modem inloggen. Na de wijziging kan ik dit niet meer en kan daardoor niet meer op mijn Blue Iris systeem inloggen. Hoe is dit op te lossen?
@Brian is er inmiddels al meer bekend? Aangezien dit probleem bij mij ook al even speelt en vooral met domotica en diverse services welke ik buitenshuis gebruik is dit een hele vervelende.



Zoals al aangegeven was, het gaat dus om verkeer binnen het T-mobile netwerk (bv T-mobile mobiel -> T-mobile thuis). Alle andere netwerken komen prima binnen op WAN.
Hi @henwy, we zijn er nog mee bezig op dit moment. We hebben het probleem wel kunnen reproduceren bij testen aan onze kant kunnen we het door @boekee opgegeven IP-adres inderdaad wel bereiken vanaf het vaste netwerk maar niet vanaf ons mobiele netwerk of een VPN. Één van onze netwerkspecialisten is er op dit moment mee bezig, ik houd jullie op de hoogte!
@Brian ik ondervindt dezelfde problemen, mij is net door het netwerkteam gezegd dat dit probleem niet wordt opgelost omdat er geen ondersteuning wordt gegeven op apparatuur thuis.

voel me niet helemaal serieus genomen.



"oh je hebt internet op je 4G verbinding? dan werkt het zoals het bedoeld is, groetjes!"
Hi @jvbezouw, bedankt voor het testen! Ik heb jouw bericht toegevoegd aan dit topic, dan kan ik alle meldingen bij elkaar houden en je direct informeren zodra er meer bekend is. Ik heb jouw melding ook direct toegevoegd en ik houd je op de hoogte!



@joostvopdn we kunnen inderdaad officieel geen ondersteuning bieden op het gebruik van eigen apparatuur want het is onmogelijk om van alle hardware te weten hoe het werkt. Maar in dit geval is dit wat te kort door de bocht, de oorzaak lijkt namelijk in ons mobiele netwerk te zitten. Ik heb ook jouw melding toegevoegd!
Hier nog iemand met hetzelfde probleem.

Hi @jvbezouw, bedankt voor het testen! Ik heb jouw bericht toegevoegd aan dit topic, dan kan ik alle meldingen bij elkaar houden en je direct informeren zodra er meer bekend is. Ik heb jouw melding ook direct toegevoegd en ik houd je op de hoogte!



@joostvopdn we kunnen inderdaad officieel geen ondersteuning bieden op het gebruik van eigen apparatuur want het is onmogelijk om van alle hardware te weten hoe het werkt. Maar in dit geval is dit wat te kort door de bocht, de oorzaak lijkt namelijk in ons mobiele netwerk te zitten. Ik heb ook jouw melding toegevoegd!




Hier nog iemand met hetzelfde probleem. Ik hoop niet dat de servicedesk gelijk heeft.



Lekker vooruitzicht met de vakantie voor de deur... Domotica en ip camera's niet bereikbaar op deze manier.
Hier ook hetzelfde probleem:

https://community.t-mobile.nl/t-mobile-thuis-internet-492/t-mobile-thuis-aansluiting-niet-bereikbaar-via-4g-313594



Ook in Leiden overigens.
Hier hetzelfde in Bovensmilde.



IP-verandering naar 31.21-reeks.



Op het tweakers forum wordt gerapporteerd dat 31.20-adressen wel goed routeren:

https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1747241/last



Synology Nas van overal (alle 4G netwerken van alle providers) te bereiken, behalve via de 4G T-Mobile verbinding. Traceroute van T-Mobile 4G naar thuisadres loopt dood.



De opmerking dat T-Mobile niet verantwoordelijk kan zijn voor apparatuur bij de klant thuis kan ik niet plaatsen. Het thuis-ip is vanaf de 4G verbinding niet bereikbaar. Dit is een routeringsprobleem en heeft helemaal niets te maken met apparatuur van de klant thuis.
@rpopken Een paar berichten boven je, heeft @Brian gezegd dat dat dat een beetje kort door de bocht was en dat het probleem in hun mobiele netwerk ligt. Dus het zal heus wel opgelost worden.
Hi ik heb hier ook sinds eergisteren een nieuwe WAN ip in de 31.21.x range gekregen. Verbinding naar mijn servers thuis via VPN werkt goed ALS ik niet op T-Mobile mobiele netwerk zit. Dus hetzelfde probleem als wat jullie hier hebben. Dit is vervelend en hoop T-Mobile dit zo snel mogelijk oplost. Het is inderdaad een routing issue.



Ik ben van Amsterdam.
@Brian wat is de status op het moment? Het is al weer dik een week geleden dat de eerste melding gedaan is.
@Brian Ik kom net dit topic tegen en meld me helaas met hetzelfde probleem. De afgelopen dagen heb ik alle interne instellingen getest (dacht eerst dat het daaraan lag), maar ook hier zit het 'm in de mobiele verbinding van T-Mobile naar het netwerk van T-Mobile Thuis. (Overigens geen glasvezel maar DSL)



Kun je een update geven van de status? Mocht je nog gegevens of ip-adressen nodig hebben voor extra tests laat het dan zeker weten!
Kunnen de moderators van het forum jullie klantenservice even inlichten dat dit een bekend probleem is?



Ze deden alsof ze water zagen branden. Ik heb het maar opgegeven bij hen na 45 minuten in de wacht te hebben gestaan.



Maar hoe staat het nu met het probleem? Draai die ip adressen terug. Zodat klanten iig thuis kunnen inloggen en zoek later maar uit wat er nu precies aan de hand is ipv de klanten "buiten" te sluiten.
Deze issue duurt veel te lang en T-Mobile verzuimd verdere status door te geven over deze issue. Dit is belachelijk voor een groot bedrijf zoals T-Mobile en een deal breaker voor mij als ik mijn eigen thuis netwerk niet kan bereiken vanaf T-Mobile data netwerk.



@Justintime2 heeft gelijk, hoe moeilijk is het om het ip adres terug te draaien en onderzoeken waar de issue ligt?



Als deze issue nog niet wordt opgelost deze week ga ik mijn abo opzeggen en overstappen naar XS4ALL! Alles werkt met XS4ALL en ik vind het niet erg om een premium prijs voor te betalen!
Zo'n 2 jaar geleden, een tijdje na de overname van het Thuis gedeelte van Vodafone, vroegen diverse mensen wanneer er 'combivoordeel' (dus korting of ander voordeel als je zowel vast als mobiel bij T-Mobile) kwam. Ik heb geen T-Mobile Thuis, dus heb er geen ervaring mee, maar zie wel de marketing kreten als 'Alles-onder-een-dak', 'Klantvoordeel', en zelfs 'Klantvoordeel activeren'.

Dat laatste krijgt nu wel een erg rare bijsmaak. Heb je (eindelijk) alles bij T-Mobile, dan zou je denken dat van het ene T-Mobile naar het andere T-Mobile toch 2-richtingen verbindingen gelegd zouden moeten kunnen worden. Dus er is korting (of de kans erop), maar dan krijg je ook minder functionaliteit, ofwel naween of uitwerking van te weinig capaciteit om zaken technisch gezien op orde te krijgen danwel te grote afhankelijkheid van andere (concurerende) partijen.

En als je ander publiek IP adres krijgt, is het strict genomen niet (alleen) onderhoud, maar gewoon werkzaamheden, eerder ter uitbreiding of reparatie. Onderhoud is iets voor gezette tijden op langere termijn doorgaans.
@janusloo Om nou direct op te zeggen is ook wat. En je hebt tenslotte een jaarcontract.



Ik heb dik 20 jaar bij UPC Chello/Ziggo gezeten. En eigenlijk supertevreden geweest. Altijd huiverig geweest om over te stappen.



Klantenservice Ziggo heb je binnen 5 minuten aan de lijn. Ik heb gisteren bij T-Mobile 45 minuten!! moeten wachten. Om met 0 op het request naar huis gestuurd te worden.



Het feit dat er nog steeds geen reactie is geplaatst. Ben ik bang dat mijn huiverigheid waarheid is endat het lang gaat duren. Waarschijnlijk niet als ik op vakantie ben. Bedankt T-Mobile!



Ook wacht ik nog steeds op een tv tuner die als derdehands is afgestuurd.
@Justintime2 ik ben al meer dan 1 jaar bij T-Mobile en kan dus ieder moment opzeggen. T-Mobile Thuis krijgt straks nog meer abonnees wegens prijs verhoging Ziggo en KPN. Capaciteit zal straks ook verminderen en als dat gebeurt kan T-Mobile de stroom van klanten (en ook klachten) niet meer aan en dat is nog vervelender als internet trager wordt.



Ik ga natuurlijk nu niet opzeggen. Door deze issue kan ik niet meer mijn adblocker en home automation thuis benaderen en het is vervelend. Ik ben benieuwd hoe lang deze issue gaat duren en wanneer T-Mobile "tijd heeft" om op te lossen!



Is er iets dat we kunnen doen om deze issue te escaleren?
@janusloo haha ja dat kan natuurlijk ook dat je er al langer zit.



Escaleren? Ik zou niet weten hoe? Telefonische helpdesk weet van niets. En begrijpen er geen.... van.



Ik weet niet hoe het bij jullie zit. Maar ik kan niet eens via 4g op dit forum komen als ik wil inloggen via telefoonnummer. Alleen via WiFi of VPN.



Het feit dat er verder geen enkele reactie meer is geplaatst na, "we zijn er "hard" mee bezig". Voel ik mij totaal niet serieus genomen.

Mocht hier wel met man en macht aan gewerkt worden, mijn excuses. Maar bij mij komt het niet zo over.



Zoals ik al eerder opperde draai alles terug en test maar met wat ip adressen van medewerkers ipv klanten die elke maand betalen!



Dik twee weken buiten mijn Domotica systeem, ip camera's etc gesloten ...... Echt belachelijk.



Zal wel onder in het prioriteiten bakje liggen. Ook het groene vinkje in dit topic is niet echt gegrond..... Staat natuurlijk wel mooi voor de statestieken.
Hi @henwy, we zijn er nog mee bezig op dit moment. We hebben het probleem wel kunnen reproduceren bij testen aan onze kant kunnen we het door @boekee opgegeven IP-adres inderdaad wel bereiken vanaf het vaste netwerk maar niet vanaf ons mobiele netwerk of een VPN. Één van onze netwerkspecialisten is er op dit moment mee bezig, ik houd jullie op de hoogte!



Hi @Brian heeft u al de status voor ons over het onderzoek? Het probleem is nog niet opgelost. Bvd!
@boekee @tmoesel @henwy @jvbezouw @joostvopdn @Wouzzie.w



Wat is de status bij jullie? Al wat mogen vernemen cq. Verbetering?

Reageer