Skip to main content

Hoe lang mag/kan dit duren? Helpdesk geeft aan dat er een ticket uitstaat. Probleem ligt waarschijnlijk in de wijkcentrale . Ik ben een nieuwe klant en ervaar eigenlijk alleen maar problemen ! Wie kan hier een oplossing forceren ? Lijkt me dat odf als netwerkbeheerder aan de slag moet!

Hoi @0d0a,  super dat je het gelijk wilt uitzoeken, dat valt alleen maar te prijzen! Het is echter niet volgens de huisregels om op meerdere topics te reageren of te openen met dezelfde vraagstelling. Het is niet dat ik je niet wil helpen, maar we werken echt volgens de huisregels van de Community. Anders staan de inboxen zo vol dat het nauwelijks te behappen valt. Neem voor alle info onze Huisregels door: Hoe gaan wij binnen de Community met elkaar om? | Odido community. Groetjes, Ishana


Zonet maar met odf gebeld. De medewerker heeft gebeld met Odido en mij daarna teruggebeld .. het uitgezette ticket was gesloten …. Op zijn verzoek weer open gezet.. ik zal van Odido horen …. 
wat een … 


Ondertussen nog eens rondgekeken op dit forum. Vond een post waarmee ik nu mixed mode kan instellen. … 

na eerst bij connectie settings vlan in te vullen . Maar dit is voor wba lijn .. dat heb ik niet…

Is er hier iemand die de huidige stand van zaken duidelijk kan toelichten ?


Hey @0d0a, wat wil je precies doen? Je eigen Fritzbox direct in de glasvezel prikken? Hiervoor dient het Modem ID door ons geregistreerd te worden. Dan dien je de juiste instellingen in te vullen in het modem. Odido profiel kiezen en VLAN op 300 zetten. Zorg er ook voor dat het land op Nederland staat en XG-PON mix mode Enabled is op de support pagina. Pas na de registratie kun je online komen. Op dit moment is ons ONT geregistreerd.


Misschien handig om erbij te zetten dat eea pas kan als de status bij Odido daadwerkelijk op actief staat ….

als je zoals ik dit doet zonder dat de aansluiting als actief geregistreerd staat en je zelf een e-mail hierover hebt ontvangen moet je vooral niets doen met het registreren van een andere ont


Wat bedoel je precies @0d0a? Je abonnement is per 12-09 actief en alles is gereed. 


Hallo @0d0a  en @Tommie van Odido ,

Misschien is het handiger om zoals Ishana al aangaf, dit in 1 topic te houden. Namelijk in dit topic: Registreren 5590 xgs  pon

Hier zijn al verschillende dingen besproken


Hey @0d0a, wat wil je precies doen? Je eigen Fritzbox direct in de glasvezel prikken? Hiervoor dient het Modem ID door ons geregistreerd te worden. Dan dien je de juiste instellingen in te vullen in het modem. Odido profiel kiezen en VLAN op 300 zetten. Zorg er ook voor dat het land op Nederland staat en XG-PON mix mode Enabled is op de support pagina. Pas na de registratie kun je online komen. Op dit moment is ons ONT geregistreerd.

nu is de verwarring compleet. Een van uw collegaas gaf aan dat mijn fritzbox 5590 fiber geregistreerd was door haar. Is die registratie ongedaan gemaakt?  U geeft aan dat je bovendien het odido profiel dient te veranderen. En is het zo dat  vlan op 300 moet staan , land op NL en mix mode op enabled? Ook bij xgs-pon?

geen andere waarden?

gaat idt ooit werken zoal avm aangeeft? dus jullie bellen en modem-id doorgeven. Klaar? Of beter nog, geautomatiseerd? Dus in het veld modem-id je modem-id overnemen?


Op dit moment staat ons eigen ONT geregistreerd @0d0a. Dus dan kom je sowieso niet online. Ik kan hem wel voor je registreren maar dan kom je tijdelijk zonder internet te zitten als je hem niet meteen kan omprikken. In het topic wat @soepkip67 deelt staan alle instellingen die je nodig hebt. Het werkt alleen met deze instellingen. 


Hey @0d0a, wat wil je precies doen? Je eigen Fritzbox direct in de glasvezel prikken? Hiervoor dient het Modem ID door ons geregistreerd te worden. Dan dien je de juiste instellingen in te vullen in het modem. Odido profiel kiezen en VLAN op 300 zetten. Zorg er ook voor dat het land op Nederland staat en XG-PON mix mode Enabled is op de support pagina. Pas na de registratie kun je online komen. Op dit moment is ons ONT geregistreerd.

Ik vat samen : 

profiel Odido aanpassen ; vlan op 300, hierdoor krijg je via Fritz.box/support.lua toegang tot de optie 

xgs-pon mix mode . Aanzetten 

in de community vragen om registratie 

modem-id doorgeven 

bij registreren hoeft ont niet meegegeven te worden 

als bovenstaande klopt , wil je de fritzbox dan registreren ajb? Modem id avmg72672672 

bijvoorbaat dank!

 


Kan je een foto maken van het ModemID @0d0a? Er lijkt iets niet te kloppen. 


Foto gestuurd.wacht op goedkeuring ve moderator

 


D

dku2022 Posters

 10 minuten geleden

Ik heb een nieuwe reset gedaan met de Fritzbox en aangemeld met Odido Glasvezel. En daarna bij xgs-pon die vinkjes aangezet bij mixmode. Hierna kwam het modem direct online. Ik heb nergens iets met vlan 300 gedaan.


Kan je een foto maken van het ModemID @0d0a? Er lijkt iets niet te kloppen. 

Hoi, een paar dagen geleden vroeg je om een foto .. die heb ik gestuurd naar dit forum en ik heb een antwoord gegeven per mail.

wat is de status van de koppeling fritzbox 5590 fiber met Odido?


Op dit moment is @Tommie van Odido niet aanwezig, maar ik weet zeker dat hij dit maandag verder oppakt! 

Ik heb dit topic in ieder geval gelijk nogmaals bij hem onder de aandacht gebracht. 


Kan je mij een privébericht sturen @0d0a? Dan kunnen we wat inplannen om het modem te registreren. 


wil ik best doen. Maar hoe stuur ik je een prive bericht?

 

 


zojuist firtzbox gereset naar fabrieksinstellignen

 


Hallo @0d0a ,

Je kan een privébericht sturen, door als je ingelogd bent op de naam van Tommie te klikken en daarna op " stuur bericht"


Sinds vanochtend een werkende verbinding met xgs-pon  fritzbox 5590 fiber!

zodra een moderator bericht dat je fritzbox geregistreerd kan worden zorg je ervoor dat fritzbox 5590 voorzien is van de nieuwste firmware, 

regio op nl,

kies voor Odido glas 

geef aan de je ont geregistreerd moet worden en vul het modem-id in.

Dank @Tommie van Odido 

 


Reageer