Hoe lang mag/kan dit duren? Helpdesk geeft aan dat er een ticket uitstaat. Probleem ligt waarschijnlijk in de wijkcentrale . Ik ben een nieuwe klant en ervaar eigenlijk alleen maar problemen ! Wie kan hier een oplossing forceren ? Lijkt me dat odf als netwerkbeheerder aan de slag moet!
Hoi
Zonet maar met odf gebeld. De medewerker heeft gebeld met Odido en mij daarna teruggebeld .. het uitgezette ticket was gesloten …. Op zijn verzoek weer open gezet.. ik zal van Odido horen ….
wat een …
Ondertussen nog eens rondgekeken op dit forum. Vond een post waarmee ik nu mixed mode kan instellen. …
na eerst bij connectie settings vlan in te vullen . Maar dit is voor wba lijn .. dat heb ik niet…
Is er hier iemand die de huidige stand van zaken duidelijk kan toelichten ?
Hey
Misschien handig om erbij te zetten dat eea pas kan als de status bij Odido daadwerkelijk op actief staat ….
als je zoals ik dit doet zonder dat de aansluiting als actief geregistreerd staat en je zelf een e-mail hierover hebt ontvangen moet je vooral niets doen met het registreren van een andere ont
Wat bedoel je precies
Hallo
Misschien is het handiger om zoals Ishana al aangaf, dit in 1 topic te houden. Namelijk in dit topic: Registreren 5590 xgs pon
Hier zijn al verschillende dingen besproken
Hey
nu is de verwarring compleet. Een van uw collegaas gaf aan dat mijn fritzbox 5590 fiber geregistreerd was door haar. Is die registratie ongedaan gemaakt? U geeft aan dat je bovendien het odido profiel dient te veranderen. En is het zo dat vlan op 300 moet staan , land op NL en mix mode op enabled? Ook bij xgs-pon?
geen andere waarden?
gaat idt ooit werken zoal avm aangeeft? dus jullie bellen en modem-id doorgeven. Klaar? Of beter nog, geautomatiseerd? Dus in het veld modem-id je modem-id overnemen?
Op dit moment staat ons eigen ONT geregistreerd
Hey
Ik vat samen :
profiel Odido aanpassen ; vlan op 300, hierdoor krijg je via Fritz.box/support.lua toegang tot de optie
xgs-pon mix mode . Aanzetten
in de community vragen om registratie
modem-id doorgeven
bij registreren hoeft ont niet meegegeven te worden
als bovenstaande klopt , wil je de fritzbox dan registreren ajb? Modem id avmg72672672
bijvoorbaat dank!
Kan je een foto maken van het ModemID
Foto gestuurd.wacht op goedkeuring ve moderator
10 minuten geleden
Ik heb een nieuwe reset gedaan met de Fritzbox en aangemeld met Odido Glasvezel. En daarna bij xgs-pon die vinkjes aangezet bij mixmode. Hierna kwam het modem direct online. Ik heb nergens iets met vlan 300 gedaan.
Kan je een foto maken van het ModemID
Hoi, een paar dagen geleden vroeg je om een foto .. die heb ik gestuurd naar dit forum en ik heb een antwoord gegeven per mail.
wat is de status van de koppeling fritzbox 5590 fiber met Odido?
Op dit moment is
Ik heb dit topic in ieder geval gelijk nogmaals bij hem onder de aandacht gebracht.
Kan je mij een privébericht sturen
wil ik best doen. Maar hoe stuur ik je een prive bericht?
zojuist firtzbox gereset naar fabrieksinstellignen
Hallo
Je kan een privébericht sturen, door als je ingelogd bent op de naam van Tommie te klikken en daarna op " stuur bericht"
Sinds vanochtend een werkende verbinding met xgs-pon fritzbox 5590 fiber!
zodra een moderator bericht dat je fritzbox geregistreerd kan worden zorg je ervoor dat fritzbox 5590 voorzien is van de nieuwste firmware,
regio op nl,
kies voor Odido glas
geef aan de je ont geregistreerd moet worden en vul het modem-id in.
Dank
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.