Skip to main content
Beantwoord

PON lampje knippert langzaam, monteur kon niets doen, status van ticket 71483485

  • 21 June 2024
  • 3 reacties
  • 47 Bekeken

Kunnen jullie kijken wat de status is van ticket 71483485?

Woensdag viel opeens internet uit, zonder dat er bij ons iets gewijzigd is.

Donderdag monteur langsgeweest die kon niets doen want het zat niet in huis (vorige monteur van Guidion kon wel in de patch-kast gaan kijken en dingen fixen, maar deze monteur mocht dat kennelijk niet).

Ik ben heel benieuwd wat de volgende stap is en hoelang het nog gaat duren.

 

We hebben van de call-agent 7 dagen unlimited, maar ik kan je zeggen dat dat niet helemaal geweldig is met 3 kinderen en een thuiswerksituatie (verbinden kan alleen in de buurt van de telefoon).

Hier zou Odido toch een beter alternatief voor moeten kunnen bedenken. Ik denk aan het tijdelijk verlenen van een 4/5 G modem met Odido kaartje. 

Wat ook uiterst vervelend is, is dat TV kijken niet mogelijk is via de hotspot. Dat betekent dat we via allerlei verschillende apps (NPO, Kijk, Videoland), via een hotspot TV moeten kijken. Ik hoop dat dat vanavond goed gaat tijdens de wedstrijd van Nederland, die we uiteraard graag thuis met ons gezin kijken.

Misschien kunnen jullie eea versnellen.

BVD

Gr. Dave Wouters

3 reacties

Het is trouwens het LOS lampje dat rood knippert (niet de PON zoals in de titel vermeld)

Ik ben net gebeld door een firma van de glasvezel (weet niet zeker of dit KPN was) en ze komen as. maandag 10-12u om eea door te meten.

Reputatie 7
Badge +9

Hi @DaveWouters , ik heb ook met je meegekeken in de status van het ticket en ik zie inderdaad dat er contact vanuit de netwerkbeheerder met je is opgenomen voor het maken van een afspraak om het probleem met geen licht op de Glasvezel op te lossen. Top dat je de afspraak hebt ingepland! 

Nu snap ik dat het EK kijken met een hotspot op deze manier niet optimaal is. Je kan eventueel als je van je mobiel een hotspot maakt, een smart tv hiermee verbinden. Je kan dan bijvoorbeeld de NOS live app downloaden en zo alsnog voetbal op een groot scherm kijken. Meer info over de NOS Live app vind je hier: Vernieuwde NOS Live app ook beschikbaar bij Odido | Odido community

Een optie voor tijdelijk een 4G modem is er op dit moment niet en wordt echter alleen met hoge uitzondering gedaan wanneer het gaat om langdurige storingen die niet op korte termijn kunnen worden opgelost door de netwerkbeheerder. Via een Unlimited Data voucher is het vaak wel gewoon goed te doen, al moet je wel zorgen dat je genoeg batterij hebt, anders valt de verbinding weg als je telefoon uitvalt. 

Reageer