Skip to main content

Ik heb sinds kort een Fritzbox 5690 PRO. Ik wil die zonder tussenkomst van de ONT met een glasvezelkabel rechtstreeks aansluiten op het aansluitpunt van ODIDO. Mijn Fritzbox is voorzien van een GPON-module. Het lukte op die manier echter niet een internetverbinding tot stand te brengen. Door ODIDO werd ik terugverwezen naar Fritzbox. Daar legde de medewerker mij uit dat mijn Fritzbox 5690 PRO ontgrendeld moet worden door ODIDO en dat ik daarvoor de ID van mijn Fritzbox aan de helpdesk van ODIDO moet doorgeven. De helpdeskmedewerker wist daar niet van en vertelde nadat zij navraag had gedaan dat ik die ontgrendeling alleen via de community van ODIDO kan aanvragen. De helpdesk kon dat niet voor mij regelen. Een beetje vreemd dat je een individuele aanpassing niet in een portal kunt invullen of dat de helpdesk dat niet voor je kan regelen, maar dat je dat moet aanvragen via een platform dat voor kennisuitwisseling is bedoeld. Maar goed het is niet anders.

ODIDO, kunnen jullie regelen dat mijn Fritzbox 5690 PRO ontgrendeld wordt?

Omdat ik niks hoorde, heb ik nog maar eens een keer met de helpdesk gebeld. Ik kreeg een medewerker die er ook geen raad mee wist. Hij had geen informatie tot zijn beschikking. Uiteindelijk heeft hij intern een vraag uitgezet en zegde toe terug te bellen zodra hij antwoord had. Dat werkte. Een kwartier later werd ik door een medewerkster van de backoffice teruggebeld dat mijn Fritzbox  was ontgrendeld. Hoewel de helpdesk niet over een draaiboek lijkt te beschikken dat beschrijft hoe een eigen glasvezelmodem ontgrendeld moet worden, kan de ontgrendeling dus wel via de helpdesk worden geregeld.  


Reageer