Goedemorgen Odido,
Graag zou ik van jullie een voorstel ontvangen voor het ontbinden van mijn abonnnement voor vast glasvezel internet.
Sinds de verbinding hier in de straat is aangelegd en we zijn overgegaan naar jullie glasvezel aansluiting is er een en al gedoe met de verbinding. Met name in de avonduren hebben we de afgelopen 1,5 jaar enorm veel problemen, waardoor we veelal genoodzaakt zijn onze avonden via een hotspot verbinding door te brengen. Dar zijn we ook een paar keer nat gegaan, met enorme rekeningen ten gevolg.
We hebben hier diverse keren contact overgehad met de klantenservice. In juni van dit jaar hebben we op jullie advies onze internetsnelheid verhoogt van 100 naar 400mbit. Volgens de klantenservice medewerker zou dat alle problemen oplossen, de 100 Mbit verbinding zou niet genoeg zijn voor ons.
Dus wij geüpgraded, prima. Maar helaas, de problemen verdwenen niet (en betalen we maandelijks wel meer dan hiervoor). Als het internet werkt (veelal is het overdag) is de verbinding up en down inderdaad 400mbit en snel, maar de helft van de tijd wordt deze snelheid niet gehaald of kunnen we überhaupt geen verbinding maken met internet (websites laden, thuiswerken, tv kijken, streamen, gamen). Dat probleem speelt zowel bekabeld als draadloos.
Daar weer contact over gehad met de klantenservice, dat was in juli. Dit keer was de oplossing een Wifi Versterker. Dus deze braaf afgenomen, maar na een maand teruggestuurd omdat er niets aan de situatie veranderde door het toevoegen van de wifi versterker. We kregen toen ook gelijk een nieuw modem overigens, de T-56. Volgens jullie collega zou dat, in combinatie met de 400 Mbit en de versterker onmogelijk nog voor slecht internet kunnen zorgen.
Je raadt het al, het is er daarna niet beter op geworden. Ik heb er eerlijk gezegd al mee leren leven om in de avonden op de hotspot te zitten en ook van jullie klantenservice kwamen er geen oplossingen meer. Er werd zelfs een keer gezegd dat het “volkomen normaal is dat de verbinding op drukke momenten was slechter is.” We hebben ook nog een keer een dure Mesh set van TP Link gekocht in de hoop het probleem te verhelpen. Maar tevergeefs.
Tot ik onlangs dit topic tegenkwam op het forum. Deze honderden mensen beschrijven exact waar wij ook al die tijd mee te kampen hebben. Het probleem en de (tijdelijke) oplossing zijn dus bij jullie bekend (maar niet bij de telefonische klantenservice, zo lijkt het). Ik heb me op jullie verzoek in dit topic gemeld om meegenomen te worden in de oplossing, zonder enige reactie tot op heden. Ook op een ingediende klacht is er binnen de door jullie beloofde responstijd geen reactie gekomen.
In bovenstaand topic wordt ook gerefereerd aan de RADAR uitzending met een van jullie directeuren. Bij het uitblijven van een oplossing zou er meegedacht worden over mogelijkheden voor contractontbinding. Op deze belofte doe ik nu graag beroep.
Mijn huidige abonnement loopt tot juli volgend jaar (bij de snelheidswijziging of het nieuwe modem, dat ben ik even kwijt, is er volgens mij ook meteen een nieuw jaarabonnement gaan lopen, zo konden we nog wat korting krijgen werd ons verteld). Maar op basis van onze ervaringen en de situatie zoals in bovenstaand topic wordt geschetst zien zouden wij graag z.s.m. overstappen naar een provider waar wel geleverd wordt waar wij voor betalen (stabiel internet). In wezen betalen we nu al 1,5 jaar voor een product waar we een deel van de tijd geen gebruik van kunnen maken (namelijk in de meeste avonduren).
We hopen dat jullie meewerken aan de kosteloze contractontbinding. Mochten jullie binnen de wettelijke opzegtermijn van een maand een Nokia ONT kunnen leveren en plaatsen, dan wil het nog een kans geven. Maar op de huidige manier moeten we echt op zoek naar een provider die wel de afgenomen en betaalde diensten kan leveren en de (technische) service beter op orde heeft.
Er is overigens een Klik&Klaar set besteld en hopelijk onderweg. Als dat werkt blijf ik graag Odido klant, maar niet meer op jullie niet werkende glasvezel netwerk.
Alvast bedankt voor het begrip en de actie.