Skip to main content

Ik heb al sinds de oplevering van mijn 1Gbps glasvezel lijn sinds augustus problemen waarbij ik door de telefonische helpdesk steeds van het kastje naar de muur gestuurd wordt.

Alle pogingen om per mail speedtests en overige informatie aan te leveren komen aan na bevestiging met de medewerkers maar zijn een paar dagen later spoorloos verdwenen en dan kun je maar steeds weer opnieuw alle informatie aanleveren zonder enige concrete oplossing.

Gemiddeld gezien is mijn Download wat onstabiel, schommelt tussen de 850 en 950, valt mee te leven. Maar mijn upload is structureel de helft van wat het zou moeten zijn, huidig voorbeeld:

Ik kwam onderstaand artikel tegen:

Upload speed 500 mbit instead of 1000 mbit | Odido community

Ben benieuwd of een moderator kan aangeven of dit in mijn geval ook een mogelijke oplossing kan bieden.

Hi @MisterC daar kan ik je zeker mee helpen! Ik heb zojuist de ONT opnieuw geregistreerd. Zou je willen kijken of je verschil merkt? 😊 Wellicht dien je alles nog even van de stroom te halen, mocht je nog geen verschil merken. Ik ben benieuwd!

@Demi van Odido  Dankjewel voor de poging, zojuist even gecontroleerd of er een verschil is.

Het enige verschil dat ik zie ten opzichte van voorheen is dat mijn upload nu start rond de 600 Mbps maar al gauw weer terug zakt naar de 500. (Dit is na het herstarten van de apparatuur)

Enig ander idee wat hier kan spelen?

@MisterC Ik heb nog even iets getest aan mijn kant. Zou je straks opnieuw willen kijken of het nu wel een stuk beter is? 

@Demi van Odido Heb het even snel getest, mijn upload komt nu constant rond de 960 Mbps uit, hartstikke bedankt!

Wat ik me nu wel afvraag is of er nog iets te doen is aan de download, deze schommelt nogsteeds veel maar komt meestal rond de 850 Mbps uit 

Hallo @MisterC 

De minimale snelheid die je hoort te halen is 75% van het maximum waar jij dus ruim boven zit. Naast hardware kan bepaalde software ook voor een verminderde snelheid kunnen zorgen.

Maak je verder ook gebruik van een switch tussen router en pc/laptop?

Reageer