Beantwoord

Nieuwe ONT wilt niet registreren / activeren bij upgrade naar 2Gbits

  • 9 December 2023
  • 8 reacties
  • 125 Bekeken

Reputatie 1
  • is een Master Poster
  • 17 reacties

Hi all,

gisteren Guidion langs geweest voor het vervangen van de huidige ONT voor de upgrade naar 2Gbits.

Hij kreeg hem niet online / geactiveerd en ik was kennelijk niet de eerste met dit problemen.

Zijn hier ook andere klanten die dit probleem hebben/hadden en belangrijker nog, hoe gaan we dit oplossen Odido?

icon

Beste antwoord door m00n 11 December 2023, 13:23

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @m00n 

Als je klantnummer in je community profiel staat dan kan een moderator direct met je meekijken zodra jouw topic aan de beurt is.

Reputatie 1

Hallo @m00n 

Als je klantnummer in je community profiel staat dan kan een moderator direct met je meekijken zodra jouw topic aan de beurt is.

Thanks! Heb deze toegevoegd.

Reputatie 7
Badge +9

Hey @m00n, goed dat je hiervoor aan de bel trekt.

Ik ben direct voor je gaan kijken en zie dat de monteur een ticket voor je heeft aangemaakt. Onze techneuten zullen het voor je gaan onderzoeken en hopelijk kun jij snel genieten van je 2 Gbit/s! 

Reputatie 1

@Tommie van Odido ben vanochtend gebeld door Open Dutch Fiber, hun willen langskomen omdat ik volgens hun niet goed ben gepatched?

Maar is dit wel het geval? Want de huidige 1GB Odido verbinding werkt zonder problemen. Alleen het aansluiten van de nieuwe ONT en het registreren hiervan lukt niet.


Ben zelf niet thuis, maar zou zonde zijn als ze voor niks langskomen :) vriendin ziek thuis haha :).

Reputatie 7
Badge +15

@m00n

Ze dienen volgens mij ook wat in de wijkcenrrale om te zetten.

Reputatie 1

Ook bij alleen de upgrade naar 2Gbits? is dat dan de reden dat de ONT niet online wilde komen?

Als ze nu wat omzetten, moet er weer een Guidion monteur komen om de nieuwe ONT aan te sluiten. Want nu zit de oude erop.

Reputatie 7
Badge +15

@m00n 

Waarschijnlijk heb je voor de 1 Gbps verbinding een GPON ONT en voor 2 Gbps heb je een XGSPON ONT ontvangen.

Daarnaast mag een monteur van Guidion niet in de wijkcentrale van Open Dutch Fiber.

Reputatie 1

Hi @Waqqas thanks.

Het is in ieder geval nu gelukt :). Wat er precies is gebeurd durf ik niet te zeggen, was zelf niet aanwezig.

Ik weet nu niet of de monteur van ODF iets heeft moeten aanpassen in de wijkcentrale.


Ben blij dat het werkt nu :).

 

Topic mag dus gesloten worden.

 

Reageer