Skip to main content
Beantwoord

Nieuwe aansluiting 500mb ipv 1000mb


Hi, 

 

Ik kom meerdere topics tegen met dit probleem. De download is volledig, upload gecapped op 500mbit. Toen de monteur nog hier was over gehad, hij kende het probleem echter niet. De oplossing van de monteur was meerdere tests doen ‘en over een uur zou het werken’. 
 

Dit is een vergelijkbaar topic;


lijkt dus alsof de ont opnieuw moet worden geregistreerd, kan iemand daarbij helpen? Ik heb mijn klantnummer toegevoegd.

 

mvg,

sjors

Beste antwoord door Jason van Odido

Hoi @Sjorsloe, dit heeft te maken met de registratie van de ONT. Ik re-registreer het serienummer. Na een reboot van het modem, zou de upload in orde moeten zijn. Succes!

Bekijk origineel

13 reacties

  • Auteur
  • is een nieuwe Poster
  • 3 reacties
  • 1 november 2023

Hierbij nog een screentshot van de speedtest;

 


Jason van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+16
  • Community Manager
  • 10763 reacties
  • Antwoord
  • 2 november 2023

Hoi @Sjorsloe, dit heeft te maken met de registratie van de ONT. Ik re-registreer het serienummer. Na een reboot van het modem, zou de upload in orde moeten zijn. Succes!


  • Auteur
  • is een nieuwe Poster
  • 3 reacties
  • 2 november 2023
Jason van Odido schreef:

Hoi @Sjorsloe, dit heeft te maken met de registratie van de ONT. Ik re-registreer het serienummer. Na een reboot van het modem, zou de upload in orde moeten zijn. Succes!

Hi Jason,

 

Ik heb sinds vanmiddag meerdere malen alles min 30sec van de stroom gehaald, maar de upload blijft strak op 500mbit. Is de re-registratie gelukt?

 

Mvg,

Sjors


Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+11
  • Moderator | Internet + TV
  • 14076 reacties
  • 3 november 2023

Hi @Sjorsloe, het leek niet helemaal goed gegaan te zijn. Ik heb het zojuist opnieuw geregistreerd. Zou je het ONT kunnen rebooten en de test uitvoeren? Als het goed is zie je direct verschil! 


  • Auteur
  • is een nieuwe Poster
  • 3 reacties
  • 3 november 2023
Tommie van Odido schreef:

Hi @Sjorsloe, het leek niet helemaal goed gegaan te zijn. Ik heb het zojuist opnieuw geregistreerd. Zou je het ONT kunnen rebooten en de test uitvoeren? Als het goed is zie je direct verschil! 

Gelukt! Dank!

 


Ishana van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+4
  • Moderator | Internet + TV
  • 2241 reacties
  • 4 november 2023

Hoi @Sjorsloe, super fijn dat het is gelukt. Ik wens je een mooi weekend! 😊 Groetjes, Ishana


  • is een nieuwe Poster
  • 4 reacties
  • 13 november 2023

Ik zou ook graag mijn ONT opnieuw later registeren. Sinds 30-10 overgestapt, maar nog steeds blijft mijn internet steken op +/-500Mb up/400Mb down. De monteur die hier was geweest zei dat hij het zou aanmelden bij de technische dienst maar nog niks gehoord. Net geprobeerd te bellen, maar terwijl de medewerker een lijntest zou uitvoeren, bleef het stil aan de andere kant van de lijn. Vandaar maar even zo proberen.


Jason van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+16
  • Community Manager
  • 10763 reacties
  • 14 november 2023

Hoi @WdG, de ONT wordt opnieuw geregistreerd. Houd er rekening mee dat het tot 30 minuten kan duren voordat de re-registratie werkzaam wordt. Mocht de snelheid daarna nog niet toereikend zijn, herstart dan modem + ONT, alsjeblieft. Succes! 


  • is een nieuwe Poster
  • 4 reacties
  • 14 november 2023
Jason van Odido schreef:

Hoi @WdG, de ONT wordt opnieuw geregistreerd. Houd er rekening mee dat het tot 30 minuten kan duren voordat de re-registratie werkzaam wordt. Mocht de snelheid daarna nog niet toereikend zijn, herstart dan modem + ONT, alsjeblieft. Succes! 

Hoi @Jason van Odido Helaas nog geen resultaat. ONT geeft melding;

En op het modem blijft het internetlampje rood. Reset geprobeerd, geen resultaat. Gebeld, maar werd na een kwartier in de wacht opgehangen. 


  • is een nieuwe Poster
  • 4 reacties
  • 20 november 2023

Hallo @Jason van Odido .

Ik ben ondertussen een week verder zonder internet. Er is vanavond al een monteur langs geweest, maar die was toch heel nieuwsgierig wat jij hebt gedaan. Hij heeft het geprobeerd met een XGS-PON en een GPON, maar allebei werkten ze niet.

Het PON lampje blijft maar groen knipperen. Hij wil em op de een of andere manier niet registeren.

De kabels zijn getest, de PON is vervangen, de monteur is zelfs naar de wijkcentrale geweest om daar alles na te kijken, maar niks blijkt te werken. Ik zou toch wel heel graag weer een internetverbinding willen hebben aub.


Jason van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+16
  • Community Manager
  • 10763 reacties
  • 21 november 2023

@WdG Ik heb simpelweg de ONT registratie opnieuw gedaan. Maar wel vreemd dat het blijft doorgaan op deze manier. Ik probeer het nogmaals. Kun je het serienummer met me delen in dit topic? Ik verwijder het na gebruik direct!


  • is een nieuwe Poster
  • 4 reacties
  • 21 november 2023

@Jason van Odido

het serienummer; XXXX


Jason van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+16
  • Community Manager
  • 10763 reacties
  • 21 november 2023

@WdG Bedankt! Ik heb het serienummer opnieuw geregistreerd en zie dat deze aangemeld is op de aansluiting. Wat er verder ook gebeurt en onderzocht wordt: hier kan het niet aan liggen.


Reageer


Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen