Skip to main content
Beantwoord

Nieuwe aansluiting 1gbit down 500mbit up, upload lijkt capped te zijn

  • 2 November 2023
  • 87 reacties
  • 1352 Bekeken

Dit probleem is exact hetzelfde als in de volgende topics:

 

 

 

De download is op snelheid, echter blijft de upload snelheid ver achter steken. Zowel op het door jullie meegeleverde modem als op mijn eigen modem, beide hetzelfde resultaat.

 

Lijkt er dus op dat de ONT opnieuw moet worden geregistreerd, kan iemand daarbij helpen?

Op dit moment heb ik mijn eigen modem weer aangesloten omdat anders mijn hele netwerk plat ligt, ik ga er vanuit/hoop dat de ONT registratie ook dan gewoon kan plaatsvinden.

87 reacties

Hallo @Tommie van Odido,

Vanochtend zou de guidion monteur langskomen. Deze afspraak is helaas door onverwachte omstandigheden vanuit guidion geannuleerd. Guidion zou vandaag contact opnemen echter niets gehoord. Nu zelf maar een nieuwe afspraak voor morgenochtend gemaakt.

Hallo @Tommie van Odido 

Ik heb ook al een tijd last van max snelheden van 100 mbit up 100 mbit down, Dit terwijl ik een 1gbit verbinding heb:
 

 

Ik ontdek het nu pas, maar blijkbaar speelt het al een tijdje. ik heb de modem en ONT al geherstart.

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @Huitema, jammer dat het mis is gegaan met de eerste afspraak vanuit Guidion, ik ben in ieder geval blij dat er elk moment een monteur bij je kan zijn! Wij hebben nog geen verslag binnen, ik ben erg benieuwd hoe je afspraak is verlopen. We zien je graag genieten van het snelste internet!

 

Hi @Mangoray112, handig dat je aan de bel trekt, dit is heel snel op te lossen! Ik zie dat je de oplossing ook al hebt gevonden in het eigen topic dat je hiervoor hebt geopend, namelijk: 1GBit abonnement vast op 100/100. Graag wil ik je vragen om in het vervolg, conform onze huisregels, een vraag te beperken tot één topic zodat het gesprek helder blijft en er gericht een oplossing aangeboden kan worden. Voor nu ben ik erg blij dat je weer op Gigisnelheden zit en daar wens ik je Gigaveel plezier mee! 😃

Hallo @Cal van Odido 

Helaas is de afspraak vanuit guidion wederom afgezegd en zitten we dus nog een volle dag zonder oplossing. Zijn inmiddels wel een beetje klaar met deze monteurs partij. 

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Huitema, mijn oprechte excuses voor het ongemak. We krijgen dit de laatste tijd steeds vaker te horen. Ik zal dit in de volgende meeting met Guidion aankondigen. Als het goed is heb je opnieuw een bericht ontvangen om een afspraak in te plannen. Ik hoop dat ze nu ook echt komen opdagen, nogmaals mijn excuses.

Hallo @Tommie van Odido  

Krijgen net weer een sms dat de monteur onverwacht is uitgevallen. Beginnen de moet op een werkende glasvezelverbinding zo wel een beetje te verliezen. 

Is er vanuit jullie geen andere oplossing te bieden dan de prutsers van Guidion?

Reputatie 7
Badge +9

Jeetje @Huitema, ik heb mijn contactpersoon bij Guidion gemaild met de vraag of er alsnog vandaag een monteur kan worden aangestuurd! 

Hallo @Tommie van Odido 

Dat zou top zijn. Hoor het graag.

Reputatie 7
Badge +9

Als het goed is komt er vandaag nog iemand aan, klopt dat @Huitema

Hallo @Tommie van Odido 

Als het goed is komt er om 18.30 iemand langs.

Zal laten weten hoe dit is gegaan.

Hallo @Tommie van Odido 

Om 17.50 was het zover, na 4 dagen stond er eindelijk een Guidion monteur op de stoep. 

Het goede nieuws is dat onze internetverbinding weer werkt. Het minder goede nieuws is dat we geen tijd hadden om de verbinding volledig te testen voordat hij alweer weg was. We zitten dus nog steeds met een halve uploadsnelheid. Maar goed, we accepteren dit maar, want we willen niet nog een keer vijf dagen zonder internet zitten.

Tommie, bedankt voor de hulp en dat je toch nog een monteur hebt kunnen regelen vandaag. Dit wordt erg gewaardeerd.

Reputatie 7
Badge +9

Heb je al nieuwe kabels geprobeerd of een ander device om mee te testen @Huitema? Het kan zijn dat de snelheid gecapped is op je computer. 

Denk ook aan de kabel tussen het ONT en modem.

Reageer