Skip to main content

Hallo.

ik krijg een nieuw modem toegestuurd omdat ik problemen ervaar met de huidige.

helaas heb ik ontzettend veel apparaten op de wifi die dus weeeeeer allemaal opnieuw gekoppeld moeten worden. Denk aan camera's/deurbel/airco’s etc. 

is het mogelijk dat de oude instellingen overgezet kunnen worden?

of bv dezelfde wifi naam en het wachtwoord hanteren?

Je kunt zeker proberen om hetzelfde wifi paswoord te gebuiken,  maar de nieuwe routers ondersteunen juist de nieuwe (beveiliging) en wifi technieken. Niet elk apparaat zal hier zomaar mee om kunnen gaan. Per apparaat afmelden en opnieuw aanmelden kan dus van toepassing zijn.

Bedankt voor je reactie!

ik heb nu dus al de Zyxel T56 en krijg dus weer een Zyxel T56 en het proberen is zeker waard om de zelfde gegevens te gebruiken. Hopelijk lukt dat..

is het niet mogelijk om een back up te maken van je modem?

Hallo @TimP95 

Dat kan ook, kijk hiervoor in de web interface bij menu > onderhoud > back-up/herstellen.

Bedankt!

deze back-up zet je dan op een usb stick of?

Je kunt zeker proberen om hetzelfde wifi paswoord te gebuiken,  maar de nieuwe routers ondersteunen juist de nieuwe (beveiliging) en wifi technieken. Niet elk apparaat zal hier zomaar mee om kunnen gaan. Per apparaat afmelden en opnieuw aanmelden kan dus van toepassing zijn.

Hallo @TimP95 

Dat kan ook, kijk hiervoor in de web interface bij menu > onderhoud > back-up/herstellen.

@TimP95

Na het maken van een back-up krijg je een .bin file op je telefoon of laptop/pc, bij de nieuwe T56 kan je deze weer uploaden via de interface.

Reageer