Beantwoord

Nexus 10 met Android Marshmallow wil niet verbinden met mijn WIfi

  • 28 March 2020
  • 5 reacties
  • 200 Bekeken

Ik heb T-Mobile thuis met een Zyxel T-50. Op alle apparaten werkt mijn wifi (Mixed 2,4/5 met zelfde SSID) behalve op mijn Nexus 10 met Android 6 Marshmallow. Ik zie mijn wifi wel als ik probeer te verbinden dan zegt ie saved connecting saved maar verbind niet. Mijn vermoeden is dat het te maken heeft met WPA2 TKIP en EAS maar ik kan dat niet aanpassen. Als ik alle beveiliging van mijn wifi uitzet als test dan werkt mijn Nexus 10 tablet wel. Maar dat wil ik natuurlijk niet.

icon

Beste antwoord door project2401 29 March 2020, 17:38

Bekijk origineel

5 reacties

Ik heb wel een tijdje een open gasten netwerk gebruikt met mac filtering maar dat vind ik niet zo’n fijne oplossing.

Reputatie 7
Badge +3

@project2401 Het heeft waarschijnlijk met de WPA2 beveiliging te maken en dat is bij de Zyxel een beetje onduidelijk verhaal. Je kunt namelijk enkel WPA2-PSK kiezen (bron @Waqqas ) maar er hoort altijd (TKIP) of (AES) achter te staan en het is dus gissen welke van de twee werkt. AES heeft overigens de voorkeur uit veiligheid oogpunt.

Achtergrond info: https://www.howtogeek.com/204697/wi-fi-security-should-you-use-wpa2-aes-wpa2-tkip-or-both/ waar staat: 

So “WPA2” doesn’t always mean WPA2-AES. However, on devices without a visible “TKIP” or “AES” option, WPA2 is generally synonymous with WPA2-AES.

Okay maar je kan dit dus niet aanpassen op de Zyxel? Wnat denk idd dat mijn oude Nexus 10 het niet ondersteund. Dus zou als test graag AES na TKIP veranderen

Reputatie 7
Badge +3

Als ik hier kijk zijn er meer gelijksoortige problemen met de Nexus 10 https://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2084921&page=8

Daar zeggen ze dat ie enkel met TKIP werkt dus dat zou betekenen dat de Zyxel enkel AES ondersteunt. Ik hoop dat een moderator duidelijkheid kan geven.

Dank voor alle tips ik heb mijn tablet geupdate naar 8.1 nu doet ie het wel thanks

Reageer