Skip to main content
Beantwoord

Netflix op een Samsung TV.


  • is Prince of Content
  • 136 reacties
Goedemiddag

Sinds wij een modemswap hebben gedaan ondervinden wij problemen met Netflix kijken. Ook hebben wij de Fritzbox repeater 1750E er tussen zitten voor de wifi in ons huis.

Onze Samsung QE65Q9F is verbonden met 5ghz verbinding in ons huis. Maar Netflix moet best vaak ( bufferen) voordat we dan weer een stuk verder een film kunnen kijken. Iemand een idee hoe dit kan? Op de telefoon haal ik een snelheid van 350mbps download.

Ben benieuwd naar de reacties.

Beste antwoord door Marcel MCi

Hallo Maikzors,

Is de 1750e bedraad of draadloos gekoppeld aan het modem? Indien draadloos: Is de repeater opnieuw gekoppeld met het modem na de modemswap?
Is het wifi signaal (2.4g of 5g) voldoende sterk bij de tv?
In principe is het beter om het internet op de tv bekabeld aan te sluiten. Dan heb je de hoogste snelheid en geen haperingen meer door wifi.

Mvg. Marcel
Bekijk origineel

13 reacties

Marcel MCi
Forum|alt.badge.img+2
  • is een gewaardeerde antwoordgever
  • 770 reacties
  • Antwoord
  • 17 februari 2019
Hallo Maikzors,

Is de 1750e bedraad of draadloos gekoppeld aan het modem? Indien draadloos: Is de repeater opnieuw gekoppeld met het modem na de modemswap?
Is het wifi signaal (2.4g of 5g) voldoende sterk bij de tv?
In principe is het beter om het internet op de tv bekabeld aan te sluiten. Dan heb je de hoogste snelheid en geen haperingen meer door wifi.

Mvg. Marcel

  • Auteur
  • is Prince of Content
  • 136 reacties
  • 17 februari 2019
Marcel MCi schreef:
Hallo Maikzors,

Is de 1750e bedraad of draadloos gekoppeld aan het modem? Indien draadloos: Is de repeater opnieuw gekoppeld met het modem na de modemswap?
Is het wifi signaal (2.4g of 5g) voldoende sterk bij de tv?
In principe is het beter om het internet op de tv bekabeld aan te sluiten. Dan heb je de hoogste snelheid en geen haperingen door wifi meer.

Mvg. Marcel

Hoi Marcel,

De repeater is bedraad aangesloten. Ja ik heb de fabrieksinstellingen terug gezet van de repeater,en weer alles goed ingesteld.

Ik heb idd een UTP kabel liggen bij de TV,maar aangezien we maar 2 ethernet poorten op de draytek hebben kan ik dus geen gebruik maken van de kabel.

Marcel MCi
Forum|alt.badge.img+2
  • is een gewaardeerde antwoordgever
  • 770 reacties
  • 17 februari 2019
Dat is zonde, voor een paar tientjes zet je er een Switch tussen en kan je het bekabeld aansluiten.

  • Auteur
  • is Prince of Content
  • 136 reacties
  • 17 februari 2019
Marcel MCi schreef:
Dat is zonde, voor een paar tientjes zet je er een Switch tussen en kan je het bekabeld aansluiten.

Klopt. Maar aangezien ik de 750mbit aansluiting heb,zijn de switch wel iets duurder?

De meterkast zit al helemaal vol,en dan nog een switch erbij... 😂😎

Marcel MCi
Forum|alt.badge.img+2
  • is een gewaardeerde antwoordgever
  • 770 reacties
  • 17 februari 2019
Je moet wel een Gigabit switch hebben (zoals in het linkje), het kastje is maar klein. 😉

  • Auteur
  • is Prince of Content
  • 136 reacties
  • 17 februari 2019
Marcel MCi schreef:
Je moet wel een Gigabit switch hebben (zoals in het linkje), het kastje is maar klein. 😉
Besteld. Eigenlijk gekke werk dat ik een switch ga bestellen om het probleem op te lossen.
Ik heb thuis ook een cameradeurbel van aliexpress gemonteerd. Deze werkt ook niet altijd. Als iemand aanbelt dan worden we 9 vd 10 keer niet gebeld op onze telefoons.

tmoesel
  • is een gewaardeerde antwoordgever
  • 1686 reacties
  • 17 februari 2019
@Maikzors Kun je misschien andere Apps op de TV downloaden? Zoja, misschien speedtest en zo uitvinden waar de bottleneck zit.

  • Auteur
  • is Prince of Content
  • 136 reacties
  • 17 februari 2019
tmoesel schreef:
@Maikzors Kun je misschien andere Apps op de TV downloaden? Zoja, misschien speedtest en zo uitvinden waar de bottleneck zit.

Even kijken of dat lukt. Zit namelijk geen Android op de TV. Maar Tizen.

  • Auteur
  • is Prince of Content
  • 136 reacties
  • 18 februari 2019
Maikzors schreef:

tmoesel schreef:
@Maikzors Kun je misschien andere Apps op de TV downloaden? Zoja, misschien speedtest en zo uitvinden waar de bottleneck zit.
Even kijken of dat lukt. Zit namelijk geen Android op de TV. Maar Tizen.


5 ghz verbinding op de Samsung TV. Via web-based getest.


  • Auteur
  • is Prince of Content
  • 136 reacties
  • 18 februari 2019
tmoesel schreef:
@Maikzors Kun je misschien andere Apps op de TV downloaden? Zoja, misschien speedtest en zo uitvinden waar de bottleneck zit.

Zie foto

  • Auteur
  • is Prince of Content
  • 136 reacties
  • 18 februari 2019
tmoesel schreef:
@Maikzors Kun je misschien andere Apps op de TV downloaden? Zoja, misschien speedtest en zo uitvinden waar de bottleneck zit.


2.4 ghz verbinding


tmoesel
  • is een gewaardeerde antwoordgever
  • 1686 reacties
  • 18 februari 2019
@Maikzors De 5GHz WiFi snelheids getallen bevestigen wat ik dacht en denk: Ergens in keten van van Netflix download streamen zit een bottleneck. Een modemwissel kan ook tegelijkertijd voor een ander IP adres gezorgd hebben en kan er ook voor gezorgd hebben dat het pad vanaf een Netflix server nu onder druk staat, b.v. simpelweg overladen is. Hoe hier handmatig iets aan te doen weet ik niet, het is in principe een zaak van Netflix+T-Mobile. Om een e.v.t. specifiek probleem met de Netfix App op de TV uit te sluiten, kun je op (nagenoeg) hetzelfde tijdstip dezelfde film eens op TV en Laptop streamen en kijken of op de Laptop hezelfde probleem is.
Het zou kunnen dat de TV nog oude cache inhoud heeft waardoor het een en ander kwa optimaal content downloadpad de mist in gaat. de cache inhoud m.b.t. de Netflix App wissen zou dan moeten helpen, maar dit is zeer algemeen gesteld. Ik heb niet zo'n TV enz, maar misschien geeft het wat hints.

  • Auteur
  • is Prince of Content
  • 136 reacties
  • 18 februari 2019
tmoesel schreef:
@Maikzors De 5GHz WiFi snelheids getallen bevestigen wat ik dacht en denk: Ergens in keten van van Netflix download streamen zit een bottleneck. Een modemwissel kan ook tegelijkertijd voor een ander IP adres gezorgd hebben en kan er ook voor gezorgd hebben dat het pad vanaf een Netflix server nu onder druk staat, b.v. simpelweg overladen is. Hoe hier handmatig iets aan te doen weet ik niet, het is in principe een zaak van Netflix+T-Mobile. Om een e.v.t. specifiek probleem met de Netfix App op de TV uit te sluiten, kun je op (nagenoeg) hetzelfde tijdstip dezelfde film eens op TV en Laptop streamen en kijken of op de Laptop hezelfde probleem is.
Het zou kunnen dat de TV nog oude cache inhoud heeft waardoor het een en ander kwa optimaal content downloadpad de mist in gaat. de cache inhoud m.b.t. de Netflix App wissen zou dan moeten helpen, maar dit is zeer algemeen gesteld. Ik heb niet zo'n TV enz, maar misschien geeft het wat hints.


Vandaag een nieuwe Switch thuis ontvangen, en dit is de snelheid nu op mijn TV. Bedraad dus. 5ghz is dus nog sneller als bedraad. Ping is ook een stuk hoger.

Op advies van @Marcel een switch besteld.

Reageer


Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen