Skip to main content
Beantwoord

Mijn internetsnelheid is lager na tijdelijke wijziging van snelheid

  • 27 december 2019
  • 5 reacties
  • 146 Bekeken

  • heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties

Ik heb de internetsnelheid van mijn abbonement verlaagd van 100mbit naar 50mbit, dit heb ik snel weer verhoogd naar 100mbit omdat ik dit toch te traag vind. Sindsdien is de snelheid alleen nog steeds 50mbit, ik vermoed dat er ergens nog een snelheidslimiet actief is, ik zou dit graag gecorrigeerd hebben, en de hogere abbonementskosten van de periode dat de snelheidsverhoging niet actief was terug krijgen.

Beste antwoord door Waqqas

@28Ams 

Misschien even modem kort van het stroom halen en media converter opnieuw starten in geval van glasvezel?

In de modem zelf (modem inferface) zou je ergens de binnenkomende lijn moeten kunnen bekijken. Ik heb een Zyxel met DSL en kan dat onder XDSL statistieken zien bij systeemmonitor en bij het overzicht staat het ook.

Misschien kan je ook eens testen met een bekabelde verbinding zoals een laptop direct op het modem en gebruik dan de Ookla speedtest app.

Bekijk origineel

5 reacties

pipodeclown_2
  • is een Top Poster
  • 534 reacties
  • 27 december 2019

Op welke datum heb je verlaagd en op welke datum weer verhoogd?


Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 21033 reacties
  • 27 december 2019

Hallo @28Ams 

Normaal staat er dat de snelheid binnen 7 dagen verwerkt wordt maar meestal gebeurd dit vrijwel dezelfde dag al.

Misschien loop je wat vertraging op. Staat de snelheid wel al goed in je T-mobile account?


  • Auteur
  • heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties
  • 27 december 2019

Ik had de snelheid alleen aangepast in oktober, en een aantal dagen later weer verhoogd. Ik weet de data niet meer. De snelheid staat al wel goed in mijn account.


Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 21033 reacties
  • Antwoord
  • 27 december 2019

@28Ams 

Misschien even modem kort van het stroom halen en media converter opnieuw starten in geval van glasvezel?

In de modem zelf (modem inferface) zou je ergens de binnenkomende lijn moeten kunnen bekijken. Ik heb een Zyxel met DSL en kan dat onder XDSL statistieken zien bij systeemmonitor en bij het overzicht staat het ook.

Misschien kan je ook eens testen met een bekabelde verbinding zoals een laptop direct op het modem en gebruik dan de Ookla speedtest app.


  • Auteur
  • heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties
  • 27 december 2019

@Waqqas bedankt, het herstarten van het modem heeft inderdaad het probleem opgelost en nu haal ik weer gewoon ~95mbit. Het verbaasd mij ergens wel, maargoed het probleem is opgelost.


Reageer


Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen