Hi @Tom98, ik wil je van harte welkom heten op de community! Ik ben gelijk met je mee gaan kijken en ik zie dat je inmiddels al contact met de klantenservice hebt opgenomen. Zij hebben dit voor je doorgezet naar mijn collega's van de technische dienst, die dit verder zullen oppakken en voor je gaan onderzoeken. Zodra hier een update over is, laten we dit gelijk aan je weten. Mocht je in de tussentijd nog vragen hebben, stel ze dan gerust. Ik sta voor je klaar!
Hoi Nora,
Zou je nog eens een lijnmeting kunnen doen? Het PON lampje op de ONT is overigens uit, volgens mij is dat ook niet goed. Ik ben bijna zeker dat het probleem bij de wijkkast ligt. De vezel is door KPN aangelegd. Ik begreep van jouw collega dat jullie geen storingsdienst hebben in het weekend. Ik neem aan dat KPN dat wel heeft als ''hoofdprovider'' van NL. Zouden jullie de technische dienst van KPN opdracht willen geven om naar de wijkkast te gaan? Aan de telefoon werd gezegd dat er eind volgende week naar gekeken gaat worden. Hoe langer ik daar over nadenk, hoe onacceptabeler ik dat eigenlijk ga vinden. Storingen van meer dan een paar uur moeten eigenlijk niet kunnen, dus ik vind dit echt te ver gaan eerlijk gezegd. Hopelijk kunnen jullie morgen direct iemand langs sturen.
Hoi @Tom98, logische vragen, ik helder het graag zo goed mogelijk voor je op! Ik heb meteen een nieuwe lijnmeting gestart en ik zie op dit moment een stuk meer tekenen van leven op je internetlijn, ervaar je dit zelf ook zo? Mocht je de ONT nog niet van het stroom af hebben gehaald, dan raad ik dit ook zeker aan.
Het lastige is dat de technische dienst van de netwerkbeheerder KPN NetwerkNL ook niet bereikbaar is in de weekenden en op feestdagen. Hierdoor heeft het ook weinig nut om onze technische dienst te laten werken in het weekend omdat ze niet kunnen schakelen met de netwerkbeheerder.
Door Pinksteren durf ik niet exact te zeggen hoeveel extra werk er op het bord ligt bij onze technische dienst en KPN NetwerkNL, alleen zou je in de regel wel al voor vrijdag een duidelijke vervolgstap van ons krijgen.
Ik ben benieuwd hoe je lijn erbij staat, hoe dan ook willen wij dit helemaal voor je oplossen!
Hoi Cal,
In de loop van zondagavond is er uit zichzelf weer signaal gekomen.