Lage uploadsnelheid glasvezel 1Gbit/s abonnement t.o.v. download
Situatie als volgt:
Glasvezel 1Gbit/s abonnement, regio Zoetermeer.
Laptop direct aan Zyxel T-54 met CAT6 kabel verbonden (ca 2 meter afstand)
Media converter Huawei is Zyxel T-54 met CAT6 kabelverbonden
Testen in Windows 10 PC met Ookla Speedtest windows app
Snelheiddownload vs upload async. Downloadsnelheid is prima. Uploadsnelheid is ver onder de beloofde 70% maximaal haalbare snelheid voor ons adres.
Zie testresultaten hieronder. 900+ Mbit/s download maar slechts 50+ Mbit/s upload. Niet eens 10% downloadsnelheid!!!
Enig idee wat er hier aan de hand is? Kan technische dienst hier naar kijken? Ik werk dagelijks met zwaar videobestanden en merk dus veel vertraging op bij uploaden.
Bladzijde 1 / 1
Hey @Loeboe, ik help je hier graag mee!
Zou je een volledige bekabelde test kunnen aanleveren? Dan zet ik dit direct voor je door naar onze techneuten. Zij zullen er dan alles aan doen om dit zo snel mogelijk voor je op te lossen. Alvast bedankt.
Volg alle stappen alsjeblieft zorgvuldig, graag de screenshots in het topic delen in plaats van naar onze e-mail. Een aanvraag met ontbrekende stappen kunnen we niet in behandeling nemen.
Bijgaand gegevens zoals gevraagd
Persoonlijke gegevens, MAC adress en serienummer heb ik toegemaild zoals in de instructie staat. Bedankt alvast voor meekijken.
@Loeboe, bedankt voor je snelle reactie en de screenshots. Ik heb besloten om een monteur te laten komen, je ontvangt zo direct een bericht om een afspraak in te plannen met één van onze Guidion monteurs. Wil je mij hiervan op de hoogte houden? Alvast bedankt!
@Tommie prima, ik hou jullie op de hoogte. Ben erg benieuwd waar het ligt.
@Loeboe dankjewel. Ik ben ook erg benieuwd wat dit nu veroorzaakt!
Helaas nog geen update Guidion heeft 2 keer (!!!) de afspraak bij ons zonder reden laten vervallen. Pas over een week weer andere mogelijkheid. Het duurt ontzettend lang allemaal
Update 8/9: Monteur van Guidion is langs geweest en. Het blijkt dat de glasvezelkabel aansluiting van het oranjekast naar de mediaconverter niet goed zad/minder goed contact hadden. Na herstellen gaat de snelheden nu prima, zoals deze behorend te zijn. Thread kan dus worden afgesloten. @Tommie van Odido
Hey @Loeboe, bedankt voor dit goede nieuws. Ik ben erg blij dat je nu weer van de verwachte snelheid kunt genieten! Ik wens je een geweldig weekend toe.
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.
Bestand scannen voor virussen
Sorry, we zijn de inhoud van dit bestand nog aan het controleren om er zeker van te zijn dat het veilig is om te downloaden. Probeer het nog een keer over een paar minuten.