Goedemorgen,
In augustus ben ik gebeld door Odido met een voorstel om mijn Tele2 ADSL verbinding te vervangen door Odido glasvezel. Dit zag er goed uit, dus ik heb sinds vrijdag 11 oktober Odido glasvezel.
We ervaren grote problemen met onze nieuwe glasvezel aansluiting. Met name ‘savonds, maar toch vaak ook overdag. Op het moment dat de verbinding er is halen we prima snelheden > 600 mb/s, maar de verbinding valt vaak weg. Met 'savonds bedoel ik dan ook echt structureel elke avond weer.
Zoveel, dat Netflix en andere apps op onze smarttv continu vastlopen en alle gebruikers de Wifi op de telefoon uitzetten , omdat pagina’s maar niet willen laden.
Dit was al direct na het aansluiten van het Zyxel modem door de monteur. Ik heb een TP Link Deco Mesh systeem draaien, na het lezen van onderstaand topic heb ik deze rechtstreeks op de mediaconvertor aangesloten, helaas zonder effect.
Alles is bedraad met originele geleverde kabels aangesloten. Het herstarten van de mediaconvertor lost niks op. De snelheidstesten van de Deco geven soms prima resultaten (>600 mb/s) , maar meestal zeggen ze: test mislukt.
Ik heb uitgebreid diverse topics gelezen op de Odido community, zie onderstaande. Dit alles doet vermoeden dat het niet aan onze verbinding ligt, maar het probleem bij Odido ligt.
Het is echter op dit moment niet te gebruiken en mijn gezin kampt met hoge datakosten, omdat de Wifi niet beschikbaar is. We verlangen eigenlijk terug naar de Tele2 ADSL verbinding. Een stuk langzamer, maar in ieder geval stabiel.
Hoe kunnen jullie dit oplossen?
Onderstaande soortgelijke topics:
https://community.odido.nl/bekabeld-internet-492/internet-in-de-avond-361783
https://community.odido.nl/bekabeld-internet-492/hoge-ping-problemen-361822