Skip to main content

Goedemorgen,

In augustus ben ik gebeld door Odido met een voorstel om mijn Tele2 ADSL verbinding te vervangen door Odido glasvezel. Dit zag er goed uit, dus ik heb sinds vrijdag 11 oktober Odido glasvezel.

We ervaren grote problemen met onze nieuwe glasvezel aansluiting. Met name ‘savonds, maar toch vaak ook overdag. Op het moment dat de verbinding er is halen we prima snelheden > 600 mb/s, maar de verbinding valt vaak weg. Met 'savonds bedoel ik dan ook echt structureel elke avond weer.

Zoveel, dat Netflix en andere apps op onze smarttv continu vastlopen en alle gebruikers de Wifi op de telefoon uitzetten , omdat pagina’s maar niet willen laden.

Dit was al direct na het aansluiten van het Zyxel modem door de monteur. Ik heb een TP Link Deco Mesh systeem draaien, na het lezen van onderstaand topic heb ik deze rechtstreeks op de mediaconvertor aangesloten, helaas zonder effect.

https://community.odido.nl/thuisnetwerk-566/tp-link-deco-m4-mesh-aansluiten-achter-zyxel-t56-359653?postid=1753904#post1753904

Alles is bedraad met originele geleverde kabels aangesloten. Het herstarten van de mediaconvertor lost niks op. De snelheidstesten van de Deco geven soms prima resultaten (>600 mb/s) , maar meestal zeggen ze: test mislukt.

Ik heb uitgebreid diverse topics gelezen op de Odido community, zie onderstaande. Dit alles doet vermoeden dat het niet aan onze verbinding ligt, maar het probleem bij Odido ligt.

Het is echter op dit moment niet te gebruiken en mijn gezin kampt met hoge datakosten, omdat de Wifi niet beschikbaar is. We verlangen eigenlijk terug naar de Tele2 ADSL verbinding. Een stuk langzamer, maar in ieder geval stabiel.

Hoe kunnen jullie dit oplossen?

Onderstaande soortgelijke topics:

https://community.odido.nl/bekabeld-internet-492/internet-in-de-avond-361783

https://community.odido.nl/bekabeld-internet-492/instabiele-glasvezelverbinding-in-de-avond-veel-jitter-hoge-ping-veel-latency-357073/index2.html

https://community.odido.nl/bekabeld-internet-492/hoge-ping-problemen-361822

https://community.odido.nl/bekabeld%2Dinternet%2D492/pingspikes%2Dboven%2Dde%2D500ms%2Dwaardoor%2Donline%2Dgamen%2Dniet%2Dte%2Ddoen%2Dis%2D358569?postid=1766984#post1766984

https://community.odido.nl/thuisnetwerk-566/verzameltopic-traag-internet-in-de-avond-wba-netwerk-365921

https://community.odido.nl/bekabeld-internet-492/nieuwe-abonnee-internetverbinding-wordt-periodiek-verbroken-onderzoek-gevraagd-371695?postid=1838106#post1838106

 

 

 

Welkom op onze community! ​@edwin_1984 

Ik kan mij voorstellen dat je graag weer gebruikmaakt van een stabiele internetverbinding. Dat is wel zo handig. Ik help je dan ook graag om deze te realiseren! 

Ik ben gelijk het systeem ingedoken om het modem uit te lezen en zie inderdaad dat er iets niet helemaal goed gaat. Ik wil je sowieso vragen om het modem en het ONT (glasvezelkastje) een herstart geven? In dit topic lees je precies hoe je dit doet: 

Daarnaast ben ik benieuwd wat de lampjes op het modem en het ONT doen als de verbinding wegvalt (aan/uit, kleur en knipperen langzaam/snel). Laat je het aan mij weten? Ik sta klaar om je verder te helpen!


Welkom op onze community! ​@edwin_1984 

Ik kan mij voorstellen dat je graag weer gebruikmaakt van een stabiele internetverbinding. Dat is wel zo handig. Ik help je dan ook graag om deze te realiseren! 

Ik ben gelijk het systeem ingedoken om het modem uit te lezen en zie inderdaad dat er iets niet helemaal goed gaat. Ik wil je sowieso vragen om het modem en het ONT (glasvezelkastje) een herstart geven? In dit topic lees je precies hoe je dit doet: 

Daarnaast ben ik benieuwd wat de lampjes op het modem en het ONT doen als de verbinding wegvalt (aan/uit, kleur en knipperen langzaam/snel). Laat je het aan mij weten? Ik sta klaar om je verder te helpen!

Het modem uitgelezen? Het Zyxel modem staat uit, zoals ik schrijf gebruik ik een Deco M9 plus, rechtstreeks aangesloten op het ONT. Herstarten van beide doe ik al dagelijks, in de hoop dat het iets beter wordt. Helaas is dat niet het geval. Zoals ik hierboven al heb geschreven: " Het herstarten van de mediaconvertor lost niks op. ”

 


Ping gegevens

 

Multiping


Hierbij de pingresultaten van gisteravond, geregeld tussen de 200-500 ms en af en toe >500ms. Dit was later op de avond, eerder lukte helaas niet.

Ondanks dat het er misschien niet superslecht uitziet: TVapps starten niet op, laden niet. Netflix blijft maar laden/draaien en ook een simpele pagina laden op de telefoon was niet mogelijk. Wifi op de telefoons maar weer uitgezet.


Hey ​@edwin_1984, kan je de Zyxel eens aansluiten en kijken of die hetzelfde gedrag vertoond?


Reageer