Skip to main content

Sinds juli dit jaar een 1gbit glasvezelverbinding. De eerste paar maanden geen enkel probleem, maar sinds een paar weken veel last van ‘vage’ problemen en vooral 's avonds. Veel time-outs van websites en meldingen van apparaten thuis dat er ‘geen internet’ is. De speedtests laten een grillig beeld zien. Soms prima, met lage ping/jitter, maar soms ook complete foutmeldingen als ‘kan server niet bereiken voor speedtest'.  Soms ook (uiteindelijk) hoge snelheden, maar wel met extreem hoge ping en/of jitter (>300ms).  Ik vermoed dat het probleem in die laatste twee zit.

1Gbit is leuk, maar overkill. Ik wil gewoon _stabiel_ internet. Liever langerzamer zonder time-outs/uitval dan (af en toe) supersnel, maar instabiel.

Kan iemand van Tmobile/Odido hierbij helpen?

Het betreft regio Arnhem (De Laar)

Screenshots speedtest; zie onder

Alles bekabeld aangesloten rechtstreeks op modem van Tmobile (T54)

@Jason van Odido : Dank voor je inhoudelijke reactie deze keer. Ik kan nu bij een andere provider een abo aanvragen en deze zsm laten in gaan? Ondabks dat het internet 's avonds beroerd is wil ik wel ‘naadloos’ overstappen; dus aub niet eenzijdig (per direct) de lijn opzeggen, maar graag wachten tot KPN aangesloten heeft. Is dit mogelijk?

Hi @jaflo, het abonnement is per direct opgezegd. Je kunt een nieuwe aansluiting aanvragen bij een andere provider! 

Voor wie dit nog leest… 

Ik ben sinds gisteren overgestapt naar KPN; een verademing! Strakke pingtijden van 2ms en geen hoge jitter meer. In de avonden werkt het allemaal prima in tegenstelling tot mijn laatste maand bij Odido.

Bij Odido hebben ze klachten nooit serieus genomen (zie mijn andere topic), dus ik zou zeggen stap net als ik snel over. Binnen 36u na de aanvraag (via breedbankwinkel) had ik KPN-modem op de mat liggen en kon ik verder internetten (en nu ook snel in de avond).

Nooit meer Odido voor mij

Voor wie dit nog leest… 

Ik ben sinds gisteren overgestapt naar KPN; een verademing! Strakke pingtijden van 2ms en geen hoge jitter meer. In de avonden werkt het allemaal prima in tegenstelling tot mijn laatste maand bij Odido.

Bij Odido hebben ze klachten nooit serieus genomen (zie mijn andere topic), dus ik zou zeggen stap net als ik snel over. Binnen 36u na de aanvraag (via breedbankwinkel) had ik KPN-modem op de mat liggen en kon ik verder internetten (en nu ook snel in de avond).

Nooit meer Odido voor mij

Weet jij welk type aansluiting je hebt? Een ODF fiber of een KPN WBA belichting?

Waar in het pad ontstaan de vertragingen? Ik ben ook tevreden KPN klant. Ik wil graag technisch begrijpen waar de trechter zit in de Odido omgeving? Voor mijn gevoel zijn ze harder gegroeid en de apparatuur nog van een vorige generatie met te weinig of een te lage port speed naar de core of aggregatielaag?

Om het overzicht te bewaren en jullie zo goed mogelijk vanuit 1 perspectief te kunnen helpen, hebben we vanaf nu 1 centraal verzameltopic waarin we alles oppakken. Graag vanaf heden in dit topic reageren: Verzameltopic: Traag Internet in de avond (WBA netwerk) | Odido community