Ik ben een paar weken geleden overgestapt van Kpn naar een T-Mobile thuis abonnement. Alleen heb ik nu problemen met de internet verbinding, voorheen bij Kpn had ik dit niet. Het gaat hier trouwens om een glasvezel verbinding.
Als ik gebruik maak van het internet op o.a. een telefoon (Wi-Fi) of computer (bekabeld) dan valt regelmatig het internet weg. Als dit gebeurt dan is dat meteen voor alle apparaten in het huis hetzelfde. Het duurt dan 5 á 10 seconden voordat het internet weer terug is en je weer verder kan. Dit gebeurt ongeveer 20x per dag en is zeer vervelend als je o.a. gebruik maakt van Teams.
Ik heb zelf een beetje rond gekeken wat er nu gebeurt doormiddel van pingen en zie dat de verbinding met het modem tot stand blijft maar de verbinding naar buiten valt weg.
Ik heb zelf een scriptje gemaakt om de verbinding te monitoren en krijg dit eruit:

Bij de pieken van 1000ms (heb ik zo geprogrammeerd) is de verbinding verbroken naar de buitenwereld.
Mijn netwerk ziet er als volgt uit:
Glasvezelpunt → mediaconverter → Zyxel modem → switch → accespoints & andere apparaten
Ik gebruik de wifi mogelijkheden van het modem niet, hier heb ik de accespoints voor. Verder heb ik de ip-range naar 192.168.2.x gezet omdat dit bij Kpn ook zo was en ik anders bij een heleboel apparaten de instellingen moet veranderen.
Ik heb al meerdere dingen geprobeerd:
- Mediaconverter en modem opnieuw opgestart
- Modem teruggezet naar de fabrieksinstellingen
- Bekabeling gecontroleerd
- DNS instellingen gewijzigd
Zijn er nog andere dingen die ik kan proberen om het op te lossen of iemand die mij hierbij kan helpen?