Skip to main content

Sinds een aantal dagen heb ik geregeld last van het wegvallen van mijn 1Gbps Glasvezel Internet verbinding (omgeving Arnhem/Nijmegen). Wanneer de verbinding wegvalt zie ik op mijn netwerkcontroller dat er geen signaal meer binnenkomt.

 

 

Dit is echt heel erg frustrerend omdat Zoomcalls continue verbroken worden. Ook streamen op TV (NLZIET, Youtube) blijft continue bevriezen. Soms gaat het een aantal uren goed en dan is het ineens een paar uur achter elkaar ellende.

 

 

Ik heb alle mogelijke appartuur al rebooted en zelfs de bekabeling vervangen. Geen idee wat er aan de hand is, want het werkte tot voor kort maanden lang uitstekend.

Hallo @gielemans 

Heb je dit probleem ook wanneer de door Odido geleverde router aangesloten is?


Ja, ik heb ook zelfde problemen met klapperende interface. Bij ping zetten naar google dns, zie ik steeds meer timeout's omdat het internet uitvalt. Laptop heb ik idd direct aangesloten op T56. Odido gebeld wel een incident gemeld. 

Btw ook omgeving Arnhem


Zojuist heb ik deze aangesloten. Kan op die meegeleverde Zyxel helaas niet zoveel monitoren. Op mijn eigen netwerk wel en daarop is het nog niet veel beter helaas. Continu time-outs.

    

   

Ik heb nu een mobiele 5G modem aangesloten op de WAN-interface van mijn eigen netwerkcontroller en dat werkt goed (alleen niet echt snel). 

 


Hoi hoi, de eerdere problemen met Internet, TV en Vast Bellen in regio Arnhem zijn verholpen. Mocht je nog geen verbinding hebben, haal dan het modem (en eventueel de Media Converter) minimaal tien seconden van de stroom. Lees op onze Community hoe dat gaat: Reboot modem | Odido community. Groetjes, Ishana