Skip to main content

Voorheen heb ik nooit problemen gehad met de snelheid van de verbinding maar sinds vandaag is de snelheid ver onder de gecontracteerde snelheid.

Reeds uitgevoerde stappen:

  • Spanningsloos maken van glas converter, modem, switch
  • Getest rechtstreeks achter modem
  • Gecontroleerd of of de netwerkpoorten op 1Gbit staan.
  • Het is een 1Gbit glas abonnement.
     
speedtest.net
speedtest.net

 

Vraagje, heb je een T-56 modem?.


Vraagje, heb je een T-56 modem?.

Op de plank staan. Ik heb een Ubiquiti Unify USG-3P


Hallo @marklinders 

Kan je dit eens testen met de Zyxel-T56? Anders kan je ook nog kijken of het vervangen van de internetkabel tussen ONT en router of router en apparaat helpt.

En je hebt een rechtstreekse verbinding zonder switch?


Ik kan dit testen met de T56. Ik zal voor zekerheidshalve de netwerkkabels ook even vervangen, maar de verbinding is wel stabiel in die zin dat een ping zonder packet drops voltooid. Het is vooral meer dan factor 10 trager. Voorheen was de up/down snelheid zonder problemen 900Mbit+ met een lage latency.


@marklinders 

Nu lijkt het er op dat een kabel of apparaat maar tot 100 Mbps gaat.


Alle poorten geven een 1000FDX status aan. Ik zal hem even opnieuw testen met windows laptop rechtstreeks achter het modem. En als dat traag blijft de T-56 als modem gebruiken en ook even testen.`

Deze test zit al boven de 100Mbit op Upload, dus als het een network poort zou zijn die terug gevallen is naar 100 Mbit, zou dat niet mogelijk moeten zijn.

 


Ok, probleem verholpen. Het zat in de USG-3P, IDS/IPS stond aan. Snelheid is nu weer normaal na uitschakelen van Intrusion prevention. Bedankt voor het meedenken.


Reageer