Skip to main content

Geen internet meer moden internet symbool rood

 

 

Hoi @rdbms, bedankt voor je geduld! Ik zie dat we gistere laat in de middag een update hebben ontvangen. Er is in de omgeving sprake van een stoorzender in het netwerk, de
monteur is volgens de planning op datum ter plaatse om deze stoorzender te verwijderen. De monteur hoeft niet bij jou thuis te komen, daarom is de afspraak al ingepland voor 30 mei. Mocht je die avond nog geen verbinding hebben, herstart dan je modem en de ONT even. Je zou dan netjes online moeten zijn. Geef je ons een seintje? Succes!

30 mei ??? nog 7 dagen wachten wachten ?? Dat meen je niet

 

En er is een stoorzender???, glasvezel is juist het medium dat niet van buitenaf verstoord kan worden door storende interferenties . De aansluiting is gewoon onderbroken


Hoi @rdbms,

Thanks voor je terugkoppeling. Zoals mijn collega @Cheyenne aangeeft, is er een stoorzender in de wijkcentrale gemeld. Dat wil zeggen dat er problemen zijn met het PON gedeelte in de wijkcentrale. Glasvezel blijft een verbinding, waarbij een stoorzender mogelijk is. Ook wij willen je zo snel mogelijk van een oplossing voorzien, maar heeft dit proces meer voet in aarde dan eerder voor ogen. Mijn excuses voor het ongemak. 


Ik geef al dagen aan dat ze ter plekke in de centrale naar mijn patching moeten kijken.

daar zit het probleem. Maar waarschijnlijk is het heel moeilijk om iemand in de wijkcentrale te krijgen


Als jullie open en transparant naar de klant willen zijn heb ik de volgende vraag voor U.

Wat hebben jullie de afgelopen vorige week en deze week gedaan om het op te lossen?

 


Ik zou dit graag willen escaleren naar het management

 


Goedemiddag @rdbms, om zo transparant mogelijk te zijn naar je, heb ik een overzicht gemaakt van wat tot nu toe uitgevoerd/onderzocht is:

Op 18 mei is jouw case aangedragen bij de technische dienst, op 20 mei is verklaard dat het mogelijk om een PON-issue ging, maar kon dat nog niet ter plaatse onderzocht worden. Dat onderzoek is vervolgens op de achtergrond verder gegaan en de resultaten van de metingen en analyses zijn met netbeheer besproken. Op 23 mei is geconstateerd dat er een stoorzender in de PON aanwezig is. Dit zal op locatie in de POP (centrale) moeten worden hersteld. 30 mei is absoluut aan de late kant trouwens, dat ben ik 100 procent met je eens. Zeker aangezien je tegen die tijd al 12 dagen op een online verbinding wacht. 

Maak jij toevallig gebruik van een T-Mobile of Tele2 simkaart (prepaid of abonnement)? Zo ja, dan kan ik je ter overbrugging een voucher voor Unlimited Internet aanbieden. Dan kun je in ieder geval gedurende de komende zeven dagen onbeperkt online blijven via mobiele hotspot op pc en laptop. Ook hoef je deze bundel niet aan te vullen, dus je bent niet gelimiteerd tot slechts een aantal GB per dag.

Laat me alsjeblieft weten of ik dit in orde kan maken voor je, dan stuur ik je zo snel mogelijk een vouchercode toe!

Escaleren naar het management is niet mogelijk: wij zijn er als moderators voor je om je online te helpen met jouw case. We geven de informatie die ons bereikt altijd zo snel mogelijk door. Wat ik wel met alle liefde voor je kan navragen is waarom 30 mei pas de eerst mogelijke datum is. Ik zal dit verzoeken bij onze operationele afdeling zodat gevraagd kan worden aan netbeheer of dit echt niet eerder mogelijk is. Dat is geen garantie, maar we kunnen het zeer zeker proberen!


Worden de dagen zonder internet wel gecompenseerd met het abonnement dat ik maandelijks betaal?

 


Worden de dagen zonder internet wel gecompenseerd met het abonnement dat ik maandelijks betaal?

 

Wettelijk heb je recht op compensatie als de storing langer duurt dan 12-uur, en je gedurende deze tijd geen gebruik hebt kunnen maken van één of meerdere diensten.

Als een netwerkstoring 12 uur of langer duurt, dan passen wij de ‘wettelijke compensatieregeling’ toe. Je hebt recht op compensatie als:

  • je woont in het storingsgebied
  • én minimaal 12 uur last hebt gehad van een netwerkstoring

De regeling geldt alleen voor storingen op ons mobiele en vaste netwerk. Je kunt dan niet meer internetten, bellen, sms’en of e-mailen en tv-kijken (via T-Mobile Thuis). Producten als Deezer Music of Videoland tellen niet mee.

Ben je zakelijke klant? Lees dan meer over de compensatieregeling op de zakelijke site.

Is de netwerkstoring afgelopen? Dan bepalen we hoe lang de storing duurde en of je compensatie ontvangt. Je krijgt 1/30 van je maandelijkse abonnementskosten per dag vergoed. Duurde de storing tussen de 24 en 48 uur, dan krijg je 2/30. Bij 48 tot 72 uur krijg je 3/30, enzovoort. Je krijgt minimaal € 1,00 vergoed, of € 0,50 als je PrePaid hebt.

Is er een netwerkstoring geweest die langer duurde dan 12 uur? Dan kun je via een online formulier compensatie aanvragen. We zetten het formulier online als dat het geval is.

Bron 1) Werkzaamheden en storingen

Bron 2) Krijg ik geld terug bij een storing van mijn internet, televisie of telefoon?


Worden de dagen zonder internet wel gecompenseerd met het abonnement dat ik maandelijks betaal?

 

@rdbms Zodra het probleem volledig verholpen is - waarschijnlijk op 30 mei; ik heb het niet kunnen bespoedigen voor je, het spijt me oprecht - zullen we de gemiste periode direct vergoeden. De vergoeding wordt dan verrekend met een aankomend maanbedrag.


Het is nu 30 mei 2022 en 16:47 en nog steeds geen internet.

de 12de dag zonder iternet


Morgen 14 dagen behelpen met 4 Mbps download en 1Mbps upload.

Ik werk (probeer) vanuit huis en down en upload veel naar mijn cloud server.

Conf calls gaan niet echt lekker met audio en video tegelijk. Daarom had ik T-Mobile gekozen omdat ik dan 1Gbps zou kunnen gebruiken.

En vandaag zou het opgelost worden

Maar weer (derde keer) helemaal niets gehoord.

Is dit hetzelfde bij andere providers vraag ik me af. Iedereen die dit leest kan niet anders concluderen dat dit echt niet normaal meer is.


Goedemiddag @rdbms, sorry dat je nog niet online gekomen bent: het specialistenteam heeft verzocht om de patch te verwijderen en opnieuw te plaatsen zodat je wel weer verbinding kunt maken. Je zult hierover gecontacteerd worden zodra het behandeld is. Wij houden het uiteraard ook in de gaten. 

Kan ik je hier nog mee helpen (zie onderstaande)? 

Maak jij toevallig gebruik van een T-Mobile of Tele2 simkaart (prepaid of abonnement)? Zo ja, dan kan ik je ter overbrugging een voucher voor Unlimited Internet aanbieden. Dan kun je in ieder geval gedurende de komende zeven dagen onbeperkt online blijven via mobiele hotspot op pc en laptop. Ook hoef je deze bundel niet aan te vullen, dus je bent niet gelimiteerd tot slechts een aantal GB per dag.

Laat me alsjeblieft weten of ik dit in orde kan maken voor je, dan stuur ik je zo snel mogelijk een vouchercode toe!


Vandaag maar weer eens gebeld 

Ongelooflijk pas op 7 juni gaat iemand iets doen in de centrale. 

Dan heb ik dus al 3 weken geen internet.

3 weken om een patch te maken omdat mijn patch per ongelijk is opgeruimd.

Vraag blijft waarom het zo lang moet duren?


Op de Huawei heb je een rood lampje los er komt geen signaal binnen

groen lampje pop knippert aanmeld problemen ONT kan niet aanmelden op OLT.

Mogelijke oorzaken.

Serienummer komt niet overeen.

signaal word verstoord door een andere aansluiting.

Demping is te hoog.


Mijn internet connectie is weer hersteld.

 


Hoi @rdbms, dat is heel fijn om te lezen, bedankt voor het delen van de herstelupdate! Ik zal de vergoeding aanmaken voor de periode waarin je niet online kon zijn: 18 mei 2022 tot en met 6 juni 2022. Deze vergoeding wordt dan verrekend op een volgende factuur.