Beantwoord
Inlog in modem werkt niet
Hi,
Ik heb sinds vorige week Thuis laten installeren.
Nu we een beetje klaar zijn met de verhuizing wil ik de port forwarding in het modem (draytek Vigor 2132F) aanzetten.
Ik kan alleen niet inloggen aangezien default admin/admin niet werkt.
Iemand een suggestie waar ik de juist inlog gegevens kan vinden om wat instellingen in mijn modem te wijzigen?
Thx!
Ik heb sinds vorige week Thuis laten installeren.
Nu we een beetje klaar zijn met de verhuizing wil ik de port forwarding in het modem (draytek Vigor 2132F) aanzetten.
Ik kan alleen niet inloggen aangezien default admin/admin niet werkt.
Iemand een suggestie waar ik de juist inlog gegevens kan vinden om wat instellingen in mijn modem te wijzigen?
Thx!
Beste antwoord door Hajar van Odido
Hi Jerry,
Tof dat je gebruik maakt van T-Mobile Thuis. Is het gelukt met de tip van CasaDude? Voor de zekerheid plaats ik de uitleg rondom inloggen voor alle modems hier:
Voor een Draytek modem log je als volgt in:
Stel nou dat het toch niet lukt, dan wil ik vragen een fabrieksreset uit te voeren. Hiermee weet je zeker dat bovenstaande inlogprocedure weer werkt.
En over het portforwarding: neem een kijkje in dit topic. Hier staat stapsgewijs uitgelegd hoe je portforward instelt.
Laat ons weten of het is gelukt. 🙂
Bekijk origineelTof dat je gebruik maakt van T-Mobile Thuis. Is het gelukt met de tip van CasaDude? Voor de zekerheid plaats ik de uitleg rondom inloggen voor alle modems hier:
Voor een Draytek modem log je als volgt in:
- Open je internetbrowser en ga naar http://192.168.1.1. terwijl je verbonden bent via een internetkabel met de router (wifi kan ook).
- Vul bij de gebruikersnaam en wachtwoord allebei "user" in.
- Vul in de adresbalk van je browser het volgende in: http://192.168.1.1 en druk op enter.
- Gebruikersnaam en wachtwoord staan op de sticker aan de achterkant van het modem. Voer deze in en druk op enter. Je bent nu in het hoofdscherm aanbeland.
Stel nou dat het toch niet lukt, dan wil ik vragen een fabrieksreset uit te voeren. Hiermee weet je zeker dat bovenstaande inlogprocedure weer werkt.
En over het portforwarding: neem een kijkje in dit topic. Hier staat stapsgewijs uitgelegd hoe je portforward instelt.
Laat ons weten of het is gelukt. 🙂
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.