Wil je iets weten over je bekabelde internetverbinding? Dan zit je hier goed!
Recent actief
Ik heb een abonnement voor 500Mbs down&up, maar als ik speedtest draai, haal ik: 96.17down 94.14up Voordat Vodafone thuis werd overgenomen door T-mobile, haalde ik veel hogere snelheden. Ik vind dit onacceptabel. Of ik ga minder betalen, of de snelheid wordt verhoogd!
Hallo, wat is mijn publieke ip, als ik bv bij http://www.watismijnip.nl/ kijk krijg ik 5.132.xx.xx is dit mijn publieke ip ? is dit mijn eigen ip of is het een algemene server dat als cache proxy werkt ? dit in ivm met een webserver dat ik thuis heb en ik wil deze vanaf buiten bereiken. Alvast bedankt, J
kan je poE switch opnemen in een thuisnetwerk
Hoi! Ik heb sinds een week een mediaconverter met een eigen router. (mc220l + asus ac-68u) Helaas is de WiFi op zolder erg slecht/niet bereikbaar. Zowel op 2.4ghz en op 5ghz. Een repeater zou natuurlijk perfect zijn, maar ik ben bang als ik de WiFi service wil dat de monteur ziet dat er geen draytek hangt en die eerst terug wilt hebben hangen. Het werkend krijgen van het netwerk zoals hij nu is was best veel werk dus ik wil niet alleen voor een repeatertje die hele Draytek terug hangen. Dus mijn vraag is, moet de monteur zien dat de Draytek er hangt om de repeater te krijgen? Want eerlijk gezegd, als de Draytek er zou hangen dan zullen de resultaten nog meer teleurstellend zijn. Anders had ik deze hele nieuwe opstelling nooit gekocht. Gr Jordytjes
Hallo allemaal, Ik heb een DrayTek Vigor 2132 Series modem. DHCP is enabled. In Hyper-V heb ik een Ubuntu server ingericht. Deze server krijgt via DHCP een adres toegewezen. Nu kan ik vanaf mijn Windows 10 computer de Ubuntu server 'demoshop' niet pingen. De host wordt niet gevonden. Een print screen heb ik bijgesloten. Wat moet ik doen om er voor te zorgen dat ik de Ubuntu server 'demoshop' wel kan pingen? De instellingen van de router en die van de Ubuntu server 'demoshop' heb ik bijgesloten. Alle hulp is van harte welkom! Groetjes.. Willem-Jan
Mijn internet was thuis uitgevallen, dit duurde 14 dagen. Ik kon hierdoor niet thuiswerken. T-Mobile bood mij tot nu toe uit zichzelf geen vergoeding aan. Het wijst ook niet op de mogelijkheid ertoe. Nu het gemaakt is, blijkt ook nog dat ik 5,5 MB krijg ipv 20. Telecomaanbieders zijn sinds 1 juli 2017 verplicht om een compensatie te bieden als er langer dan 12 uur sprake is van een storing, las ik. De minimale vergoeding schijnt 1 euro (!) te zijn. Wie (met name thuiswerkers) heeft er ervaringen mee? Wat kreeg je per dag? Ik ben benieuwd hiernaar... Is er ook een vergoeding voor het leveren van veel minder MB dan contractueel afgesproken? Vergelijk dit met de bezinepomp: je betaalt voor 20 liter en krijgt 5,5 liter.
Als mijn zoon iets download op z’n laptop valt de Wifi bij iedereen in huis weg, hoe kan dit, maar vooral hoe los ik( of jullie ) op
Hoi , Ik benut zowel de 2,4 ghz als de 5ghz bandbreedte. een aantal apparaten kunnen alleen geen gebruik maken van de 5 ghz bandbreedte. Nu is er een groot snelheidsverschil tussen deze twee bandbreedtes. 2,4 ghz zit rond 20mb en 5 ghz rond 95 mb. Is er een instelling die ik moet aanpassen zodat de 2,4 ghz ook wat sneller kan downloaden?
basisnetwerk voor thuis huawei router op poort 1 en 2 dan een switch dan overige apparatuur bijvoorbeeld een NAS ,2 laptpops 1 desktop
Hallo, had ff een vraag ik ben nu nog klant bij kpn en heb daar dus ook een @kpnmail.nl email van, nu stap ik over naar T mobile thuis in Feb, Nu had ik gevraagd of ik mijn email account kan behouden want had geen zin om alle instanties enzo te moeten berichten dat ik een andere email heb. Klopt dat of ben ik verplicht om een t mobile email account te nemen zo ja dan denk ik dat ik alles ga cancelen. alvast bedankt
Beste T-Mobile, Mijn nieuwbouw huis heeft glasvezel internet via ReggeFiber. Ik overweeg internet bij jullie aan te vragen dat dan via het KPN Wholesale netwerk zal gaan lopen. Voordat het zover is zou ik graag willen weten of jullie standaard bepaalde TCP/UDP poorten gesloten hebben. Ik wil namelijk de mogelijkheid om eigen services te kunnen draaien (waaronder smtp met en zonder ssl/tls en VPN, ovpn, ipsec of een andere varriant). Ook is het handig om te weten of ik een vast IP adres kan krijgen, zo niet, hoelang duurt jullie DHCP lease op dit momen? Groet, Wieger Vroeger was ik verwend
Momenteel haal ik op mijn adres een maximale internetsnelheid van 12 mbit/sec terwijl ik betaal voor 50 mbit/sec. Dit is naar mijn mening veel te laag en ik ben hier erg ontevreden over. Is het mogelijk om een hogere snelheid te krijgen?
Hallo, Mijn internetverbinding thuis is sinds een week ongeveer opeens heel traag en vooral 's avonds. Dit ligt niet aan mijn instellingen van mijn router of dat soort zaken want al die stapjes ben ik al door gegaan. Mijn postcode is 2806DA is er iets aan de hand ofzo? Wanneer wordt het gefixed? Owja het gaat dus niet om mobiel internet of iets dergelijks maar internet thuis
Ik overweeg een overstap van mijn huidige alles-in-1 glasvezelprovider naar T-Mobile. Een belangrijke voorwaarde is wel dat WiFi op de 5 GHz band beschikbaar is. Ik zie dat het glasvezelmodem wat T-Mobile aanbiedt echter alleen 2,4 GHz WiFi ondersteund. Kan T-Mobile mij hiervoor een oplossing aanbieden?
Ik wordt niet helemaal wijs uit de beschijvingen van Dreytek over het instellen van een static ip per apparaat. Kan iemand mij beschrijven wat de eenvoudigste manier is? Momenteel heb ik op LAN1 een switch aangesloten en hierop zitten 4 diverse apparaten verbonden.
Mijn vraag is; hoe ik een poort openzetten om de camera te benaderen? Ik heb de topic gelezen over een nas en de modem, maar volgens mij is dat niet bestemd voor een camera.
Hallo, Momenteel heb ik een probleem met het openzetten van poorten in mijn modem Vigor2132FVn. Ivm het online kunnen bekijken van mijn beveiligingscamera's, wil ik de poorten 554, 8000, 80 en 443 openzetten. De poorten 554 en 8000 krijg ik gewoon geopend, echter bij de poorten 80 en 443 krijg onderstaande melding. Het lijkt alsof deze twee poorten geblokkeerd worden. Weet hier iemand de oplossing om deze poorten open te zetten?
Ik heb gister mijn T-Mobile modem/router ontvangen en wil daar graag mijn philips hue bridge (voor mn smart lampen) op aan sluiten. Echter lukt dit niet als een plug en play wat ik wel had met mijn router. Mijn vraag is of iemand weet hoe ik mijn Philips hue bridge werkend krijg op de gegeven router. Alvast bedankt!
Hello Hoe kan ik inloggen opslagruimte (xxxxx@t-mobilethuis.nl) per E-Mail met FTP ? Dank u..
Hoe kan het dat de WiFi om de haverklap wegvalt?
Hallo, Ik heb een extra router gekocht maar deze kan niet verbinden(wifi en kabel verbinding) met onze Draytek modem als de netwerk kabel in LAN poort 4 zit. Als ik de kabel verander naar LAN poort 1 in de Draytek modem dan werkt WiFi wel op de extra router maar dan werkt de t-mobile TV box niet. Nu heb ik zelf al wat zitten zoeken op de forums en zie ook dat de kabel in poort 3 of 4 van de Draytek modem moet zitten hiervoor. Verder heb ik op beide apparaten ingelogd om te kijken als ik iets met de instellingen kon doen maar dit is niet het geval. Enigste hoe ik mijn TV box werkend krijg is om het direct aan de modem te verbinden met een netwerk kabel. Is hier een oplossing voor? Met vriendelijke groet, Sean Damen
poort 3 & 4 achter in de router werken niet? nou heb ik op poort 1 mijn pc en op poort 2 mijn smart home en nas server. waarom doen 3 & 4 het niet.
Dear T Mobile, I dont have internet at my home for last 24 hours. Today I got an appointment to check the issue by next wednesday (exactly after 1 week). It is really disappointing. Could you please help to check the issue immediately by this week itself?
Welke inlog heb ik nodig om m'n wachtwoord voor de wifi modem te veranderen? M'n standaard t-mobile inlog werkt niet op Vigor login page.
Beste forumleden, Ik loop tegen het volgende probleem aan. Omdat het wifi signaal niet voldoende is wat de draytek router verspreid. Heb ik 2 accespoint bedraad aangesloten op het netwerk. Het gaat om de Ubiquiti UAP AC lite. Ik heb het wifi van de draytek uitgezet, want dat heeft verder geen nut. Hiermee heb ik een prima denking in mijn huis, en ook gelijk 5Gh wT de draytek niet heeft. Het probleem wat ik nu ervaar, is dat de Dhcp niet overal automatisch een IP nr aan geeft. Ik moet bijvoorbeeld met mijn tablet aanmelden met een statisch IP nr, wan via dhcp krijgt hij geen IP nr. Nu werkt het met statisch wel, maar bij sommige apperatuur kan ik geen statisch IP nr aan toe kennen. Met als gevolg dat deze niet verbonden kunnen worden met het wifi. Oa het slime lampen systeem van Ikea. Heeft iemand hier een oplossing voor? Groet, Arno
Heb je al een account? Inloggen
Nog geen account? Maak een account aan
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.