Skip to main content
  • 8,919 Topics
  • 72,182 Reacties
8919 Topics
Wifi snelheid
Sinds een kleine week ben ik klant bij T-Mobile thuis. Alles verliep best vlot en overzichtelijk, ik had al glas van Telfort dus heel ingewikkeld was het omzetten niet. Mijn Glas van Telfort was max 100 en bij T-Mobile kun je naar 500 en dat wilde ik graag. Nadat de installateur was geweest en weg was kwam ik er achter dat mijn snelheid eigenlijk dramatisch was verlaagd. Met Telfort 100 kwam ik tot rond de 80 Mbps ( Ookla speedtest draadloos ) Met T-Mobile 500 kwam ik uit rond de 48 Mbps ( Ookla speedtest ) Dus bellen, ik dacht dat de dame het allemaal wel begreep en er werd een afspraak gemaakt met de installateur. Die had een melding gekregen van wegvallende verbinding ( ?? ) Er was teveel demping en het modem werd vervangen. ( weer alles draadloos juist in het netwerk hangen, weer alle poorten open zetten om mijn nas te kunnen benaderen ) en nog steeds een snelheid van rond de 48 Mpbs. De monteur de historie laten zien van mijn speedtesten van voor T-Mobile en na installatie van T-Mobile. Ja meneer die 500 geldt voor bekabeld. Bekabeld kwam ik tot 73 Mbps en met mijn nieuwe modem op 59 Mbps. De monteur vertelde dat hij gedaan had wat hij moest doen dus ging na een kwartier weer weg. Met de mededeling dat ik maar even moest bellen. Na wat heen en weer pluggen van utps in het modem bleek dat utp 2 storing vertoond ( geen idee hoe dat kan modem was gloednieuw ) . Kortom ik mag nu weer bekabeld allerlei zaken gaan printen mailen en opsturen terwijl ik eigenlijk al helemaal klaar ben om van het kastje naar de muur gestuurd te worden. Op de vraag of ik nu mijn abonnement mag opzeggen , kreeg ik als antwoord dat ik hem ook terug kon laten zetten naar T-Mobile 100. Hoe dit ooit goed moet gaan komen weet ik niet. Zijn er andere gebruikers met T-Mobile 500 die wel een super snel werkend Wifi netwerk hebben en zo ja welke snelheden worden er draadloos gehaald. Misschien kan het wel gewoon niet sneller vanwege de Draytek ( 2,4 Mhz max ) Kortom zijn er lotgenoten of mensen die hetzelfde probleem hebben gehad. Perry
Internet valt steeds uit, back office T-mobile zegt aftakking ISRA punt
Hoi Allemaal, Woon nu ruim een jaar op dit adres, alles heeft vanaf oktober vorig jaar tot en met begin december allemaal prima gewerkt zonder problemen, totdat de ellende begon. Internet en tv viel telkens uit, lage download snelheid waardoor Netflix eeuwig aan het laden was en online gamen niet te doen was. Tevens kon de tv het niet aan waardoor je telkens naar haperende tv zit te kijken, of gewoon helemaal uitvalt. Contact opgenomen met de klantenservice en die stuurden een monteur. Alles leek in orde maar voor de zekerheid toch het modem vervangen, alles aangesloten en volgens haar werkte het weer naar behoren. Nog geen uur later viel alles gewoon net zo vrolijk weer uit, dus later weer met de klantenservice gebeld. Die gingen een melding maken voor de technische dienst, waarna ik een of twee dagen later een melding kreeg dat alles verholpen was en nu naar behoren moest werken. Helaas was dit dus nog steeds niet het geval en bleven de problemen zich voor doen. Ik zit nu al bijna een maand zonder goed werkend internet en tv. Dus nog maar eens gebeld, klantenservice medewerker Joyce gaf aan dat ze het hele dossier ging verzamelen en een ticket aan ging maken bij de back office omdat ze verwachtte dat het probleem in de ISRA aansluiting zat van KPN. Zou hier over gebeld worden gister en nog niet gebeurd dus zojuist zelf maar even contact opgenomen. Toen werd mij verteld dat er een aftakking of splitsing waar werd genomen in mijn ISRA verbinding. Dit zou het probleem veroorzaken. Ik moet nu contact opnemen met de pandeigenaar van mijn huurwoning (in mijn geval de woningbouw), zodat zij een elektricien aan kunnen sturen om het op te lossen. Mijn vraag is eigenlijk, hoe herken ik in mijn meterkast dat er een splitsing of aftakking is van mijn ISRA aansluiting, en hoe ga ik dit aankaarten bij de woningbouw? En is het mogelijk dat het pas na een jaar problemen veroorzaakt of kan iets anders toch nog problemen veroorzaken? Ik vind het erg storend dat ik nu zelf allerlei stappen moet gaan ondernemen voor iets wat altijd gewoon naar behoren gewerkt heeft. Mijn vertrouwen in T-Mobile heeft een behoorlijke deuk opgelopen. Hoor graag of iemand raad heeft, of technisch advies hoe ik dit kan herkennen. Groet Jurgen

Laatst verdiende badges

  • TV expert
    Albert55heeft de TV expert badge verdiend
  • TV expert
    Fred_Mheeft de TV expert badge verdiend
  • Klik&Klaar expert
    walter.v.lheeft de Klik&Klaar expert badge verdiend
  • Internet + TV expert.
    Seccieheeft de Internet + TV expert. badge verdiend
  • Bestelling tot installatie expert
    Strikerheeft de Bestelling tot installatie expert badge verdiend
Toon alle badges

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen