Skip to main content
  • 8,824 Topics
  • 71,381 Reacties
8824 Topics
Minder snelheid op DSL dan bij aanvraag
13 Juli heb ik t-mobile thuis gekregen. Vooraf heeft het de nodige moeite gekost om het pakket in de oude woning te krijgen, ik wilde namelijk per 13 juli in mijn nieuwe woning gelijk internet hebben. Het pakket werd dan ook al naar het nieuwe adres ( waar dus niemand nog woonde)toegestuurd ipv naar het adres waar ik toen nog woonde. Alles netjes aangesloten ging allemaal erg makkelijk. Alleen nu komt mijn probleem ik haal de beloofde snelheid totaal niet als de tv aanstaat heb ik een snelheid van 19,2mb. Toen ik in juni ging informeren en rondkijken wat de mogelijkheden en prijzen waren bij de diverse providers zou ik een snelheid van 47mb halen. Ik heb toen via t mobile thuis een abonnement afgesloten van 50 mb tijdens dit telefoongesprek heb ik meerdere keren gevraagd of ik de snelheid van 47mb zou halen ook stond deze snelheid toen vermeld bij de diverse vergelijkingspagina`s op internet. Diverse keren contact gehad met t mobile thuis alles geprobeerd wat er tegen me gezegd werd maar niks hielp. Toen maar een monteur laten komen die was binnen 1 minuut al klaar want het blijkt dat ik de snelheid van 47 mb nooit zou halen en ik max 37mb kon halen. Weer meerdere keren contact gehad met t mobile thuis gevraagd of t mobile het contract wil ontbinden werd ik weer terug gebeld of ik dit en dat zus en zo al had gedaan t mobile wilde wel een monteur langs sturen en meer van dat bla bla en standaard verhaaltjes. Bij 1 van de laatste contacten werd er ook nog even tussen neus en lippen vermeld dat de tv ook nog eens de nodige mb wegtrekt. Al met al ben ik als jarenlange trouwe klant van t mobile (heb 3 telefoon en 1 data abonnement) aardig in de maling genomen. Ik kan het internet en tv abonnement niet kosteloos beëindigen en zit dus nog 10 maanden vast aan sloom en traag internet. Dus helaas t mobile naar jaren lang meerdere contacten bij jullie gehad te hebben zit er nu dus niks anders op dan met al mijn abonnementen over te stappen naar een andere provider. Met vriendelijke groet Cor
Na 5 weken nog steeds geen T-Mobile Thuis VETE TUSSEN KPN & T-Mobile
Geachte, Sinds 19-07-2018 zou ik T-Mobile thuis op mijn huisadres moeten hebben. Deze heb ik ruim vantevoren aangevraagd (nog eens 2-3 weken daarvoor) Tot op heden heb ik nog steeds geen internet thuis. Hoe dat zo? Even in chronologische volgorde. 19-07-2018 : Internet zou werkend moeten zijn 21-07-2018 : Geen werkend internet. T-Mobile gebeld, schakelen monteur in 23-07-2018 : Monteur van KPN komt langs. Kan niks vinden. Zegt telefonisch afspraak te maken (waar ik bij sta) voor een monteur de volgende dag tussen 12-17 uur. 24-07-2018 : Geen monteur. Gebeld naar Guidion. Deze claimen niet eens afspraken te maken tussen dat tijdstip. Kan wel een andere monteur geregeld worden voor de volgende dag. Prima. 25-07-2018 : Monteur komt. Kan niks vinden. Claimt dat er diezelfde dag om 15.30 een monteur komt om het probleem te verhelpen. Monteur van 15.30 komt niet opdagen. Telefonisch contact opgenomen met Guidion; ik word aan de telefoon uitgelachen door medewerker omdat ik (gepast) boos word op de slechte service. Gezegd dat ik geen klant meer wil zijn. Ik bel T-Mobile op. Deze het probleem verteld; T-Mobile vraagt om nog eenmaal een afspraak te maken. Ik bel terug naar Guidion voor een nieuwe afspraak; deze willlen niks meer plannen omdat ik 10 minuten ervoor heb gezegd dat ik bij T-Mobile zou opzeggen. Boos geworden. Diezelfde medewerker lacht mij weer uit. Terug naar T-Mobile gebeld. Deze zouden een serieuze klacht richting KPN maken en ik zou moeten wachten totdat KPN contact met mij opneemt. 06-08-2018 : Nog niks van KPN gehoord. Ik bel T-Mobile op. Gezegd dat ik er klaar mee ben. Wil opzeggen, dit slaat nergens op. Geen enkele vorm van product mogen ontvangen, wel email met de eerste rekening van €44. Uiteraard ga ik deze niet betalen. Medewerker van T-Mobile verteld mij dat ik geduld moet hebben en dat mijn opzeg termijn van 2 weken verstreken is. Verteld dat ik met mijn Rechtsbijstand daar gehakt van kan maken, aangezien het niet mijn probleem is dat er geen service word geleverd en dat ik er wel voor moet betalen. 08-08-2018 : Medewerker KPN belt mij (blijkbaar onderweg in de auto?) met de mededeling dat er een monteur op 13-08-2018 langs gaat komen tussen 10.00-12.00 uur. Verteld dat ik het echt spuugzat ben en dat dit de laatste keer is. Komt goed, word er verteld. 13-08-2018 : Tussen 10.00-12.00 geen monteur. Ik bel T-Mobile op. Deze bellen Guidion op. Guidion claimt tussen 12.00-14.00 uur te komen. Dit terwijl ik een SMS en e-mail heb ontvangen waarin duidelijk de originele tijdstippen staan. Monteur komt uiteindelijk om 12.30 uur. Monteur van T-Mobile die ik al direct duidelijk maak 'als je niet in de wijk kasten mag, heeft dit al geen nut'. Waarna hij direct zegt 'ik kan hier niks mee, ik ga bellen voor je voor een spoed verzoek naar KPN dat ze vandaag langs moeten komen. Monteur heeft daarnaast 'de hoogste baas' aan de lijn van Guidion (ene Mo?) die verteld dat dit helemaal nergens op slaat en dat 'T-Mobile met een tegemoetkoming moet komen'. Naar T-Mobile gebeld nadat monteur weg is gegaan. Deze raadde mij aan om alle gemaakte kosten (extra gekocht mobiele bundels) na afloop in te sturen, maar ook om een Mobiel T-Mobile WIFI hotspot gratis op te halen in de T-Mobile shop, zodat ik wel voorlopig internet heb. Deze opgehaald. Omstreeks 15.00 uur een SMS gekregen van Guidion voor het maken van een nieuwe afspraak. Gebeld, klantenservice medewerker zet een afspraak erin voor 14-08-2018 tussen 08.00-10.00. Boos geworden aan de telefoon en gezegd dat deze vandaag zou moeten komen en dat er al meerdere monteurs niks kunnen/niet opdagen. Peter van Guidion belooft 'dat er zeker weten een monteur komt'. Ik vraag om een email bevestiging; daar word niet aan gedaan, alleen via telefoon. Vreemd, voor de afspraak van 13-08-2018 heb ik een SMS en email bevestiging gehad en nu kon dat ineens niet meer. 14-08-2018 : Je raad het al. GEEN monteur tussen 08.00-10.00 uur. Inmiddels is het al 12.15 uur. Gebeld met T-Mobile, maar daar heb ik 1x 36 minuten in de wachtrij gestaan en 2 x 15 minuten. Ben er compleet klaar mee. Ik betaal ook NIKS aan T-Mobile op dit moment en ben van plan dit ook niet te doen. Graag deze week een oplossing, of ik zeg op. Laat die afkoop kosten maar komen, ik schakel mijn rechtsbijstand wel in voor het niet leveren van een service. Dat er een onderliggende strijd tussen KPN en T-Mobile woed over het wel/niet in mogen van de wijk kasten & prijzen oorlog, heb ik niks mee te maken als klant. Sidenote: de WIFI hotspot die ik 'gratis' heb gekregen valt buiten het contract en is 'buy and try' op een losstaand contract.
MOHdennisNL
Login gegevens FTTH
Goedeavond, Ik heb de vraag wat mijn login gegevens zijn voor de FTTH verbinding. Want je kreeg 'vroeger' een brief van KPN/Chello met je logingegevens om zodoende je eigen modem aan te kunnen sluiten. En ja ik weet, Dat word niet ondersteund door T-Mobile, maar dat hoeft ook niet want wij hebben het hier over de gevorderde gebruiker, en niet Jan Modaal die alleen Facebooked en Bankkiert. Volgens Tweakers zou dit in 2018 al geregeld moeten zijn, én dit staat ook in de Staatscourant, als besluit van de Regering en EU. https://tweakers.net/nieuws/132879/kabinet-gebruikers-moeten-in-2018-alternatief-voor-providermodem-kunnen-kiezen.html Bij deze even de letterlijke tekst: De Nederlandse overheid is woensdag een internetconsultatie gestart over vrije routerkeuze. Het kabinet wil dat mensen in 2018 een eigen modem moeten kunnen kiezen als alternatief voor het exemplaar dat de provider standaard levert. Staatssecretaris Mona Keijzer van Economische Zaken schrijft: "Modems, routers en tv-ontvangers zijn volgens Europese regelgeving onderdeel van het privénetwerk van een consument of bedrijf. Daar hoort bij dat je zelf mag kiezen welke apparatuur daarop het best past bij jouw wensen, bijvoorbeeld op het gebied van privacy. Net zoals dat je zelf kunt kiezen welke mobiele telefoon of welk merk televisie je koopt. Hieraan is behoefte bij consumenten en het stimuleert bovendien dat meer aanbieders van deze apparaten toegang tot de markt hebben." Uit het gepubliceerde concept van de regeling is op te maken dat elk apparaat dat zich achter het netwerkaansluitpunt bevindt, geen deel uitmaakt van het openbare telecomnetwerk. De regeling definieert dit aan de hand van de stroomvoorziening; komt de stroom voor een dergelijk apparaat niet uit het telecomnetwerk, dan maakt het daar ook geen deel van uit. Er wordt alleen een uitzondering gemaakt voor apparaten die 'uitsluitend een bij een specifiek openbaar elektronisch communicatienetwerk behorende identificatie-, authenticatie- of beveiligingsfunctie' vervullen. Uit de bijbehorende toelichting blijkt dat daarmee wordt gedoeld op decoderkaarten of simkaarten. De keuzevrijheid voor modems komt voort uit Europese regelgeving. Toezichthouder ACM publiceerde begin dit jaar informatie over vrije routerkeuze op zijn site ConsuWijzer. Toen was echter nog niet geheel duidelijk of een modem of een gecombineerde modem-router daaronder valt. In de huidige conceptregels is dat wel het geval. De consultatie is woensdag van start gegaan en loopt tot 15 februari 2018. Burgers en organisaties kunnen op die manier hun mening over de conceptregeling geven. Volgens Keijzer moeten gebruikers vanaf midden 2018 de mogelijkheid hebben om een eigen modem te kiezen als alternatief voor het exemplaar van de provider.

Laatst verdiende badges

  • TV expert
    Fred_Mheeft de TV expert badge verdiend
  • Klik&Klaar expert
    walter.v.lheeft de Klik&Klaar expert badge verdiend
  • Internet + TV expert.
    Seccieheeft de Internet + TV expert. badge verdiend
  • Bestelling tot installatie expert
    Strikerheeft de Bestelling tot installatie expert badge verdiend
  • Klik&Klaar expert
    Tommie van Odidoheeft de Klik&Klaar expert badge verdiend
Toon alle badges

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen