Skip to main content

Hoi,

ik had een kote vraag, ik zou graag met streaming software vanaf huis (glasvezel) naar een Microsoft Office 365 Teams sessie willen streamen via RTMP. Ben niet super bekend met RTMP en ben ook niet super technisch met de router, maar in de instructies staat: 

Important: In order for this feature to work successfully, your network must have Port 1935 open to all communication, as it is a UDP connection. This port also needs to be forwarded to the internal IP address of the machine using the server.

 

Kan iemand mij helpen? Want ik heb wel wat ingesteld, maar het werkt nog niet en ik weet niet hoe ik kan checken of UDP port 1935 open staat (op mac os)

 

Bij voorbaat dank :pray_tone1:

Vincent

Communicatie van binnen NAAR het internet kan alleen door een firewall worden geblokkeerd. Als je die niet hebt is er dus niets te configureren. 


Hallo @vinsunz 

Welke modem heb je en heb je de correcte instellingen al weten in te stellen of ben je er niet zeker van? Je zou evt een foto kunnen plaatsen.

Tool om te kijken of de port open staat

 


Hallo @vinsunz 

Welke modem heb je en heb je de correcte instellingen al weten in te stellen of ben je er niet zeker van? Je zou evt een foto kunnen plaatsen.

Tool om te kijken of de port open staat

 

Hoi, bedankt voor je antwoord. Ik heb de Zyxel VMG8825-T50

Heb de sectie wel gevonden in de router navigatie, maar niet zeker van de instellingen. Op dit moment met de instellingen van de screenshot. 

Gr.

 


@vinsunz 

Als het zeker een UDP poort is kan je hem op UDP zetten, volgens de tekst gaat het om port 1935. Je hebt nu 1935 en 1936 dus je kan gewoon begin poort 1935 en eindpoort 1935, verder is server IP het interne IP vanaf waar je wilt streamen.

Als je dan op toepassen klikt en via deze tool kijkt is poort 1935 dan open, evt na de modem herstarten?


Reageer