Skip to main content

Ik lees hier allemaal berichten van mensen die t-mobile thuis hebben. 

Hoe krijg je dat voormekaar? Ik wacht al sinds 17 mei. 

Sinds 17 mei een aansluiting gekregen.

Ze zouden eigenlijk 16 mei komen en toen kwam er niemand opdagen.

17 mei zagen we de mensen van odf lopen en die hebben we naarbinnen getrokken om het glasvezel aan te leggen. De man die de leiding had zei wel nog even dat we niet aan de beurt waren. Die hebben we nog even verteld dat hij een dag te laat was.

Ok, dus de aansluiting zit er.

Nu nog een modem installeren.

En toen? Nou, helemaal niks.

Na 2 weken gebeld met t-mobile.

We moesten maar even contact opnemen met open dutch fiber.

Daar kreeg ik een mevrouw aan de lijn en die stuurde me door naar volker wessels. 

Eenmaal die gebeld kreeg ik te horen dat ze ermee bezig zijn.

Na 2 weken weer naar t-mobile gebeld.

Nee ik moest toch echt bellen met open dutch fiber.

Die gebeld en nee het ligt toch echt aan t-mobile.

Weet wel dat mijn bloed al een paar weken kookte op dat moment.

Weer t-mobile gebeld daar kreeg ik iemand aan de lijn die het door zou zetten nar de glasvezel afdeling.

Zo hebben we nog wat vaker gebeld. De laatste voor drie weken zomervakantie zou het wel even gaan regelen en zou ons ook terugbellen.

Uiteraard na drie weken niks gehoord van t-mobile.

Vorige week weer gaan bellen.

T-mobile wijst weer naar open dutch fiber.

Zucht...... die maar weer bellen.

Toen kreeg ik te horen dat het niet kan omdat ik op de 4e etage woon.

Dat is gek. Mijn buren wonen op dezelfde etage en hebben al verbinding. Vreemd.

Dag later weer gaan bellen met t-mobile.

Hee... iemand die het snapt.

Dus je hebt al een kastje waar odf op staat?

Jazeker.

Oh zei hij dan ga ik het ff regelen. Ik bel morgen om 13.45 terug.

NOT!!!

Maar weer gaan bellen.

Nu kreeg ik iets te horen wat ik dus echt niet begreep.

Het zou aan kpn liggen en daar moet ik dan maar contact mee opnemen.

?????

Maar ook hij zou het wel regelen en doorzetten naar de afdeling glasvezel.

Uiteraard ook niks meer gehoord.

Vandaag is mijn vrouw, tegen beter weten in, maar weer eens gaan bellen.

Die man vond het allemaal maar gek dat wij zelf overal achteraan moeten.

Klopt, als ik een auto koop bij de dealer hoef ik geen contact op te nemen met de fabriek.

Maar goed die man snapte het helemaal en ging direct contact opnemen met open dutch fiber. 

Wat denk je hij belde terug. En dat op dezelfde dag ook nog!!!

Die man is nu al een held.

Bij open dutch fiber moet iemand nog op een knopje drukken om de boel te activeren.

Hij is net terug van vakantie en heeft het dus erg druk.

??? Dus het netwerk van open dutch fiber hangt af van 1 persoon???

Wat slecht zeg. Dat je daar dan mee in zee gaat.

Maar volgens de doe het zelfdesk medewerker gaat hij ons deze week terugbellen om te vertellen dat er een monteur komt om het modem aan te sluiten.

Geloof er niks van maar hij heeft het voordeel van de twijfel.

Nu is mijn vraag aan jullie.

Duurde het bij jullie ook zo lang? Of is er een manier om dit te versnellen?

@Tommie sorry, maar ik heb geen vertrouwen meer in jullie. Heb je een handje smarties beloofd als ze wel terugbellen?

Zeg nou maar gewoon dat jullie nooit terugbellen dan hoef ik daar ook niet op te wachten.

Ben er zo klaar mee.

@Ries76 ik heb ze nu expliciet gevraagd om je op te bellen. Dit gaan ze ook doen, als ze je niet kunnen bereiken zullen ze een voicemail inspreken.

@Tommie dus al die andere keren dat er niet expliciet om gevraagd is vond niemand het ook nodig om terug te bellen?

Maar ik kom nu net thuis en mijn vrouw verteld dat ze netbis teruggebeld door Heiko die had ze eerder vandaag ook al gesproken. Ook hij had het nog over die patch die nog gedaan moet worden door die knoeiers van odf. Maar dat hoor ik nu ook al een tijdje. Mijn vrouw heeft nog gevraagd of er maar 1 is die dat werk doet en ja dat vond hij ook een beetje gek. Het is natuurlijk te gek voor woorden dat ik eind maart die handel aanvraag, 17 mei krijg ik een aansluiting en verder gebeurt er gewoon niks. Mijn buren waren later met hun aanvraag en die hebben het al werkend. Dus wat is nou het probleem? Maar hij wacht morgen en overmorgen nog even af of hij nog wat hoort van die prutsers en hij gaat ons dan donderdag nog bellen.

@Tommie van Odido ik kom er vandaag achter dat tmobile odido is geworden. Want ook dit is weer niet gecommuniceerd. Betekend dit dat mijn aanvraag nu helemaal tussen wal en schip terecht is gekomen? Kan me voorstellen dat jullie eerst de nieuwe odido klanten gaan helpen om een beetje een goede naam op te bouwen.

Is het niet beter als ik dat hele installatiepakket in een container trap en gewoon opnieuw probeer een abonnement af te sluiten? Misschien gaat dit sneller?

Wacht inmiddels alweer 110 dagen.

Ja man nou zit m'n hele toetsenbord onder de cola! Ik heb de tranen in mijn ogen hier (maar jij vast al langer)

Ik hoop verder dat een beetje humor je door deze dagen mag helpen en je op korte termijn van je glasvezel kunt kunnen genieten!

@Shilka Het lachen is me een tijdje geleden al vergaan. Tranen heb ik al niet meer. Er komt inmiddels bloed uit mijn ogen.

Het is gewoon diep triest. 

Hey @Ries76, ik zie inderdaad de terugkoppeling van Heiko terug in mijn systeem. Hij heeft opnieuw de onderaannemer verzocht om dit door te zetten. Ik hoop dat dit nu eingelijk goed zal doorlopen. 

We hebben in compleet geheimenis onze brand omgezet naar Odido. Binnen 5 dagen zul je een e-mail van ons hierover ontvangen. Dit zal er absoluut niet voor zorgen dat je order nog langer zal duren, hopelijk juist sneller!

@Tommie van Odido is dat grappig bedoeld dat het niet nog langer kan duren maar juist sneller? Ik kan er niet om lachen. Vreselijke naam trouwens. Odildo, hoe dronken kan je zijn.

6-9-2023

Vandaag een jubileum en vandaag de dag dat ik bijna een werkende aansluiting heb. Net als voorgaande dagen. Het is nu 111 dagen dat ik wacht. Ze proberen dus al 111 dagen een 'patch' uit te voeren. Waarschijnlijk nogal lastig. Zal wel HR++ glasvezel zijn. Op naar het volgende jubileum. 112 dagen.

Onderstaand bericht kwam ik zojuist tegen op een ander gedeelte van dit forum.

Daar beweert @eric dat het odf glasvezel eigen glasvezel is. Dus ook van odildo.

Dat betekend dus dat jullie het zelf kunnen oplossen en mij niet meer hoeven door te sturen. Dan kunnen jullie zelf iemand aansturen om de 'patch' om te zetten.

Probleem opgelost. Bedankt mannen en vrouwen. Ik verwacht vandaag natuurlijk bericht. Zo gaat dat tegenwoordig. Binnen 1 dag zo'n verbetering. 

Hoi @Ries76 

Wel een hele rare herpost van mij op een vraag van een klant over nieuwe klanten korting. Zou je mijn bijdragen niet zo willen misbruiken in jouw flames op dit forum?

Met het eigen glasvezel bedoel ik hier dat Odido een 1e huurder overeenkomst heeft met ODF en een behoorlijk lagere prijs heeft t.o.v. KPN/Delta netwerken. 

@eric had dat er dan bijgezet.

Weer een teleurstelling.

En 'flames'? Sorry, ik spreek alleen Nederlands.

07-09-2023

En weer een jubileum. Alweer 112 dagen aan het wachten. Wat vliegt de tijd. Vandaag weer bijna een werkende aansluiting. Maar nog even geduld en het is allemaal geregeld. Want nu bij odildo is het nu 'menselijker' en de 'service' is zelfs beter dan dat we gewend zijn. Op naar de 113. 

@Cheyenne van Odido @Tommie van Odido of wie dan ook. 

Is er al iets meer bekend over het alleen maar het uitvoeren van een patch? Die aanvraag was 23-8, waarschijnlijk voor de zoveelste keer, al gedaan.

Aub geen antwoord dat er weer iemand aan de digitale mouw is getrokken. Dat is een wel heel slap antwoord. En ook niet nog even geduld. Dat antwoord ken ik nu wel. Doe maar iets origineels. Verras me maar.

@wiedanookmaarreagerenwil hoor net dat jullie geprobeerd hebben mijn vrouw te bellen. Die kon op dat moment niet opnemen. Er is ook niks ingesproken. Wel een beetje sneu trouwens. Bellen jullie een keer terug neemt niemand op. 

Maar het zal om een update gaan neem ik aan?

Maak het gerust hier wereldkundig.

Update 2 

07-09-2023

Mijn vrouwtje is niet door odildo gebeld(stel je voor). Maar door ODF. Nu weer een ander verhaal.

De meneer aan de telefoon zei dat ze helemaal nog niet klaar zijn in Leidschendam.

Kan tot 2 jaar duren. Wel gek want mijn buren hebben dus al glasvezel internet. Volgens hem kan odildo nog helemaal niks verkopen omdat odf nog helemaal niet klaar is. Er was bij odf trouwens ook niks bekend over een aanvraag voor een aannemer om de 'patch' om te zetten. Hij gaat nu een mail sturen naar de aannemer. DUS IEMAND IS KEIHARD AAN HET LIEGEN! Hij vroeg ook hoe wij het aangevraagd hebben. We hebben gebeld tmobile en de buren via de winkel.

Blijkt dat via de winkel sneller gaat omdat er dan meer druk achter staat. Bij bellen en via de website laten ze het beetjenop z'n beloop.

Kan iemand dit toelichten? Kan ik beter die rommel retour sturen en opnieuw aanvragen in de winkel. Hoe zit het nou echt. Niet vergeten geen domme antwoorden graag.

Hey @Ries76, er is als het goed is een voicemail ingesproken, dat heeft de desbetreffende collega in het systeem gezet. Zij heeft het ook doorgezet naar ODF. Ik vind de informatie wel heel vreemd wat ODF hier zegt. De wijkcentrale is namelijk in december 2022 opgeleverd. Het kan zo zijn dat er nog werkzaamheden moeten gebeuren maar dit is wel heel ruim genomen. Ik ga er vanuit dat het nu goed zal doorlopen. 

Dat het sneller gaar via de winkel is echter niet waar. Elke order die binnenkomt proberen we zo snel mogelijk op te leveren. Het verschil zit hem in het opleverscenario en per woning. Het kan wel kloppen dat je buren eerder opgeleverd konden worden dan jouw adres.

@Tommie van Odido Het doorzetten naar odf is ook iets wat ik inmiddels al te vaak gehoord heb. Als dus blijkbaar bij odf in het systeem staat dat ze nog helemaal niet klaar zijn hoef je ook niks door te zetten. Vreemd ook dat ze dan roepen dat er nog een patch gedaan moet worden. Dat van dat opleverscenario is ook een beetje gek. Mijn buren een deur verder hebben 1 dag eerder hun aansluiting binnen gekregen. Ze hebben het zelfs ook later aangevraagd. Dus het is niet zo dat er een maand tussen zat. Ik geef het nog heel even een kans en er kunnen wat mensen bukken in de waldorpstraat als ik het inmiddels bedorven installatie pakket kom brengen.

@Tommie van Odido kan je de afbeeldingen van de glasvezel check ook verklaren? Ik heb de check gedaan op mijn adres en mijn directe buren links en rechts naast mij. Bij mij is er blijkbaar niks beschikbaar. Maar ik heb al een aansluiting.

@Tommie van Odido ik ben net ook nog even langs de buren gegaan en aan de ene kant maken ze al gebruik van odildo internet en aan de andere kant niet. Die het niet gebruiken gaan binnenkort ook verhuizen dus die gaan niet aan die ellende beginnen. Dat snap ik wel. Als ik dit allemaal had geweten. Dus als jij dit kan verklaren graag.

@Tommie van Odido de buren die geen gebruik maken hebben trouwens ook zo'n odf kastje aan de muur net als ik. Moet mijn adres niet gewoon nog afgemeld worden?

@Tommie van Odido ik heb ook nog even een check gedaan bij odf.

Hieronder de resultaten. Trouwens dat gefeliciteerd ook wat er bij staat. Pfffff

Krijg toch sterk het idee dat ze zelf nog niet weten dat ik al een aansluiting heb. Ik wil ze wel bellen maar ik denk dat k de eerste de beste al door de telefoon trek. 

@Tommie van Odido ik heb ook nog eens gekeken bij andere buren in de glasvezel check. Bij iedereen is het hetzelfde behalve bij mijn adres.

Voor alle duidelijkheid onderstaande aansluiting heb ik dus binnen. Het lijkt er dus echt op dat odf zelf niet weet wie ze aangesloten hebben. Onderstaande aansluiting heb ik dus al in huis, voor alle duidelijkheid. Let niet op de schimmel, de aansluiting zit er al een tijdje.

Kan je mij vertellen hoe ik die converter aansluit? Het aansluiten zal geen probleem zijn maar welke lampjes moeten er branden. Misschien is er ook wel gewoon een signaal. 

08-09-2023

@Tommie van Odido 

Net weer zelf even gebeld met odf.

Nogmaals alles uitgelegd ook dat van die glasvezel check wat er bij de buren staat en wat er bij mij staat.

Het duurde even maar mijn aansluiting moet nog op gereed worden gezet. Dat is bij de buren wel gebeurt en bij mij dus nog niet.

Hij heeft nu de aannemer gemaild met de vraag om de boel op gereed te zetten. Ben benieuwd hoe lang dat nou weer gaat duren. We zijn in iedergeval weer een stapje verder. Jammer dat het zo lang heeft moeten duren voordat iemand snapte dat ik al een aansluiting heb en wat er nog moet gebeuren. 

Hey @Ries76, het wordt inderdaad een erg ingewikkeld verhaal. ODF kan namelijk meer zien dan ik kan. Wel ben ik blij om te horen dat ODF nu daadwerkelijk ook actie ondernomen heeft. Ik hoop echt dat het nu goed door zal lopen.  

Reageer