Beantwoord
Glasvezel Wifi ineens 'gecapped'?
Sinds een aantal dagen ondervind ik problemen met de maximale snelheid van mijn wifi.
Bedraad haal ik de volle snelheid van mijn glasvezel abbo, met wifi lijkt de verbinding ineens gecapped tot 20mbs en is instabieler dan voorheen. Maar wat ik ook doe, boven de 20mbs kom ik niet uit.
Andere devices, afstand tot het modem, andere kanalen kiezen in het modem of de boel van stroom halen en er weer op maken niet uit. Het lijkt duidelijk een geval van een beperking/begrenzing. En niet 1 die ik heb zelf heb aangezet in het modem, ik weet dat dat kan voor een SSID, maar die functie staat uit.
Graag jullie oplossing.
Modem is de Draytek 2132
Bedraad haal ik de volle snelheid van mijn glasvezel abbo, met wifi lijkt de verbinding ineens gecapped tot 20mbs en is instabieler dan voorheen. Maar wat ik ook doe, boven de 20mbs kom ik niet uit.
Andere devices, afstand tot het modem, andere kanalen kiezen in het modem of de boel van stroom halen en er weer op maken niet uit. Het lijkt duidelijk een geval van een beperking/begrenzing. En niet 1 die ik heb zelf heb aangezet in het modem, ik weet dat dat kan voor een SSID, maar die functie staat uit.
Graag jullie oplossing.
Modem is de Draytek 2132
Beste antwoord door Sander
Hey DarkCh1ld, bedankt voor je uitgebreide uitleg! 😉 Ik waak altijd voor aannames, vandaar dat ik erom vroeg. Dan lijkt het er inderdaad op dat het modem het even in zijn bol heeft gekregen en de wifi afkapte. Daarom super dat je zo'n fabrieksreset hebt uitgevoerd. Let wel op dat je daarna de frequentie weer aanpast, hij staat nu op auto.
Bedankt voor je update! Altijd fijn om 'closure' te krijgen! 😉 Fijn weekend.
Bekijk origineelBedankt voor je update! Altijd fijn om 'closure' te krijgen! 😉 Fijn weekend.
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.