Skip to main content
Beantwoord

Gisteren wederom een probleem met internet

Ik hoop dat Odido meeleest, want alleen zij kunnen hier waarschijnlijk een antwoord op geven.

Gisteren lag alweer de internetverbinding er uit, de 3e keer in korte tijd en best wel lang (3-4 uur). De reden was werkzaamheden aan het stroomnetwerk bij de Odido PoP (die vermoedelijk van KPN is en via KPN WBA gehuurd wordt).

Dit was gepland onderhoud. Ik weet niet hoe “goed” de contracten met KPN WBA zijn, maar het lijkt mij dat als je weet dat er van ± 08.00 tot 16:30 mogelijk geen stroom is, dat er dan gewoon een aggregaat ingezet kan worden. Omdat Odido waarschijnlijk huurt van KPN, zou KPN dat moeten doen, maar dat is ook in hun belang want alle klanten die op dat PoP aangesloten waren, hebben een lange onderbreking van internet, TV en telefonie gehad.

(Wellicht is er wel een backup-batterij, want de storing begon pas rond 12.00 uur, maar die kan geen hele dag overbruggen.)

Beste antwoord door Tommie van Odido

Hey ​@edwin_0dido, welkom op onze Community!

Ik ben het inderdaad met je eens, echter hebben wij geen enkel invloed op de werkzaamheden van onze onderaannemers. 3 keer in een korte tijd is ook wel veel, ik heb ook geen inzicht op de werkzaamheden die KPN uitvoert. Het enige wat we kunnen zien is dat er onderhoud bezig is als een klant zich bij ons meldt. Hierbij zijn wij echt afhankelijk van onze onderaannemers. 

Bekijk origineel

11 reacties

Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+11
  • Moderator | Internet + TV
  • 13983 reacties
  • Antwoord
  • 17 januari 2025

Hey ​@edwin_0dido, welkom op onze Community!

Ik ben het inderdaad met je eens, echter hebben wij geen enkel invloed op de werkzaamheden van onze onderaannemers. 3 keer in een korte tijd is ook wel veel, ik heb ook geen inzicht op de werkzaamheden die KPN uitvoert. Het enige wat we kunnen zien is dat er onderhoud bezig is als een klant zich bij ons meldt. Hierbij zijn wij echt afhankelijk van onze onderaannemers. 

rvk01
Forum|alt.badge.img+3
  • is een legendarische user
  • 1172 reacties
  • 17 januari 2025

@Tommie van Odido Geeft KPN geplande onderhoud niet aan jullie door zodat jullie de klanten kunnen waarschuwen (of in ieder geval een status-update pagina bijhouden) ???

Dat lijkt me wel erg storend als dat geplande onderhoud dan overdag tussen 8:00 en 17:00 gedaan wordt. Dat lijkt me niet helemaal wenselijk zonder bericht naar de klanten. Dat is bij andere providers toch wel anders.

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 7 reacties
  • 17 januari 2025

@Tommie van Odido , ​@rvk01 ,

In dit geval was het Enexis die onderhoud deed aan het stroomnetwerk, waardoor de PoP, die van KPN is, niet van stroom werd voorzien en Odido huurt via KPN WBA of heeft eigen apparatuur in die PoP.

Dus ik snap dat Odido afhankelijk is van onderaannemers, maar Odido kan toch contractueel afspraken maken met KPN, zodat KPN er een aggregaat ​​​neer zet om de stroomonderbreking op te vangen? Ook in het belang van KPN zelf, want nu zaten 300+ huishoudens zonder glasvezelinternet ongeacht de provider, dus zowel KPN als Odido klanten en alle anderen . 

Invloed op werkzaamheden van onderaannemers hebben jullie niet, maar contractueel is best te regelen dat een aggregaat wordt ingezet!

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 7 reacties
  • 21 januari 2025

Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+11
  • 13983 reacties
  • 22 januari 2025

Als Enexis inderdaad onderhoud heeft dan zullen wij dit aangeven op hun website ​@edwin_0dido. We geven je wel een heads-up als we onderhoud uitvoeren op ons eigen netwerk, dit laten we weten via een e-mail en kondigen we aan in dit topic:  

In ons algemene storingstopic geven we de volgende tip altijd weer:

TIP: De energieleveranciers hebben de komende periode een aantal keer onderhoud waardoor zo nu en dan stroomstoring ontstaat. In het overzicht op hun websites kun je de planning vinden. Check bijvoorbeeld LianderEnexis en Stedin. Het is hierdoor mogelijk dat de vaste verbinding soms offline gaat.

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 7 reacties
  • 22 januari 2025

Hoi ​@Tommie van Odido , jouw tip is alleen nuttig als Odido per adres aangeeft wat de postcodes van de bijbehorende Area PoP en City PoP zijn. Die postcode zijn anders dan mijn eigen postcode.

Alleen dan kan je op de site van de stroomnetwerkbeheerder zoeken of je last gaat krijgen van uitval van je internetverbinding.

Is dat ergens op te zoeken, op welke postcode mijn Area PoP en City PoP zich bevinden?

Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+11
  • 13983 reacties
  • 23 januari 2025

Als je jouw postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste vier cijfers van je rekeningnummer in je profiel zet dan kan ik aangeven op welke Pop je bent aangesloten ​@edwin_0dido

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 7 reacties
  • 23 januari 2025

@Tommie van Odido , ik heb mijn gegevens ingevuld. Kan je zowel de area PoP en city PoP aangeven? Of heeft die laatste wel een langdurige backup energievoorziening?

Demi van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9
  • 1957 reacties
  • 25 januari 2025

Hi ​@edwin_0dido, super fijn dat je je gegevens kon aanvullen! Ik heb het meteen voor je opgezocht. Je bent op de PoP as2.ud-hhs aangesloten. Kun je hiermee uit de voeten? Of er ook een langdurige backup energievoorziening is, durf ik echter niet te zeggen. Ik kan dit niet inzien aan mijn kant!

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 7 reacties
  • 25 januari 2025

@Demi van Odido , en wat is de postcode van de PoP?

Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+11
  • 13983 reacties
  • 27 januari 2025

Dat is: 5401AE ​@edwin_0dido

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen