Skip to main content

Wij zijn recent verhuist en hebben T-Mobile mee verhuist. Allereerst werd ons internet in de oude woning al anderhalve week eerder afgesloten en zitten we nu in ons nieuwe huis ook al een week zonder internet, met het bericht dat de monteur maandag zal komen,

Ik heb de apparatuur meegenomen en deze is aangesloten door een monteur die vervolgens een signaalmonteur nodig had waarna het modem aangaf dat internet actief is. Alleen dat blijkt niet het geval.

Het modem zegt dat internet actief is, T-Mobile klantenservice zeggen dat ze ons modem online zien, alleen de werkelijkheid is dat alles offline is.


Wat heb ik al geprobeerd?

Media converter en modem herstart
Modem herstart
Ping proberen vanaf modem(100% packet loss)
Andere kabels aansluiten(behalve de glasvezelkabel)
Modem reset uitgevoerd
T-Mobile vragen of ze echt niet sneller kunnen komen, want als thuiswerker, gamer en technologieliefhebber is het voor mij niet acceptabel om bijna 3 weken zonder internetverbinding te leven.(Klinkt treurig als ik het lees, maar maakt het niet minder waar)
Verdere informatie:

Zyxel T50 Modem

Modem kan blijkbaar wel door T-Mobile als online gezien worden, maar modem kan geen NTP servers bereiken, want hij leeft nog in 1970.
Oude media converter al geprobeerd, maar die kreeg überhaupt geen connectie.

LAN werkt wel

Heeft iemands tips over wat ik nog meer kan proberen of wat de mogelijke oorzaak kan zijn?
Misschien iemand die het eerder meegemaakt heeft en de oplossing kan delen?

Alvast bedankt voor jullie reacties.

Hallo @cveld 

Wlke mediaconverter heb je en welke lampjes branden, knipperen of zijn uit daarop?


Het is een Converter waar op staat: Connection Technology Systems

10/100/1000BASE-TX TO 100/1000BASE-SX/LX MEDIA CONVERTER
De lampjes erop zijn:
Power - groen
FDX - groen
Status - groen
Speed - oranje
FO - oranje
TX - groen


Lampjes branden juist 😅.

@cveld heb je ook de switches op de mediaconverter gecontroleerd? 3 & 4 of 1 & 6 zou aan moeten staan.

Als 1 combinatie aan staat moet de rest uit staan. Wil je eens de andere combinatie proberen? Haal dan eerst de mediaconverter van het stroom, wissel de combinatie en start hem weer op.


Lampjes branden juist 😅.

@cveld heb je ook de switches op de mediaconverter gecontroleerd? 3 & 4 of 1 & 6 zou aan moeten staan.

Als 1 combinatie aan staat moet de rest uit staan. Wil je eens de andere combinatie proberen? Haal dan eerst de mediaconverter van het stroom, wissel de combinatie en start hem weer op.

Bedankt voor je suggestie.

 

De converter stond op 1 en 6 en ik heb deze van de stroom af gehaald en gewisseld naar 3 en 4, maar helaas met hetzelfde resultaat. De lampjes branden hetzelfde, modem doet hetzelfde en helaas nog geen internet.


Hi @cveld, dankjewel dat jij hier jouw verhaalt deelt! Ik had zo erg gehoopt dat het meeverhuizen geheel vlekkeloos was verlopen. Het klinkt inderdaad als een mysterie wat er precies bij jou speelt. Zojuist heb ik gelijk jouw verbinding onder de loep genomen, omdat ik heel graag mee wil zoeken naar dé oplossing. Gek genoeg ziet alles er aan deze kant inderdaad tip top uit. Als ik dit per direct voor jou kon oplossen, dan had ik dat echt met liefde gedaan. Mijn advies is om af te wachten op de monteur die maandag langskomt. Wil jij mij na het weekend een seintje geven zodra jouw verbinding weer up and running is? Dan maak ik namelijk meteen de vergoeding voor jou in orde voor de dagen dat je geen internet hebt gehad. Ook hoop ik dat de monteur kan vertellen wat de boosdoener bleek te zijn, want ik ben zelf ook wel erg benieuwd. 

Daarnaast zie ik dat jij gelukkig al wel bent voorzien van een Unlimited Data voucher. Zojuist heb ik in een privébericht nog een extra code met jou gedeeld. Ik hoop dat jij hiermee toch zonder problemen kunt blijven gamen en thuiswerken tot maandag. Excuses voor het ongemak! Ik ga duimen dat jij maandag weer optimaal van een goedwerkende verbinding geniet in jouw nieuwe stulpje. Laat het zeker weten als ik nog iets voor je kan betekenen, want ik help met alle liefde! 😊