Skip to main content
Beantwoord

Geen internettoegang op de wifi?


Goedendag,

we hebben de hele dag al af en aan dat we wel wifi hebben, maar geen internettoegang? Vooral op de telefoons en tablets is dit een probleem. 
Hoe kan dit? Storing toevallig?

Beste antwoord door Waqqas

@gratefull_mom 

Werkt het bedraad inter net wel probleemloos?

Een fabrieks reset zou je ook nog kunnen proberen door het reset knopje achterop de modem voor ongeveer 10 seconden in te drukken.

Alle instellingen en wijzigingen gaan dan wel weer naar standaard.

Bekijk origineel

22 reacties

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 21089 reacties
  • 12 mei 2020

Hallo @gratefull_mom 

Helpt het herstarten van de modem of netwerk vergeten en weer verbinden?


  • Auteur
  • is een Master Poster
  • 20 reacties
  • 12 mei 2020
Waqqas schreef:

Hallo @gratefull_mom 

Helpt het herstarten van de modem of netwerk vergeten en weer verbinden?

Dit al meerdere keren geprobeerd en dan gaat het heel even goed om het vervolgens wederom te hebben. Lijkt mij niet de bedoeling. 

Wifi teken staat dan ook steeds met een uitroepteken ernaast. 


  • Auteur
  • is een Master Poster
  • 20 reacties
  • 12 mei 2020

Dit dus


Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 21089 reacties
  • Antwoord
  • 12 mei 2020

@gratefull_mom 

Werkt het bedraad inter net wel probleemloos?

Een fabrieks reset zou je ook nog kunnen proberen door het reset knopje achterop de modem voor ongeveer 10 seconden in te drukken.

Alle instellingen en wijzigingen gaan dan wel weer naar standaard.


  • Auteur
  • is een Master Poster
  • 20 reacties
  • 12 mei 2020
Waqqas schreef:

@gratefull_mom

Werkt het bedraad inter net wel probleemloos?

Een fabrieks reset zou je ook nog kunnen proberen door het reset knopje achterop de modem voor ongeveer 10 seconden in te drukken.

Alle instellingen en wijzigingen gaan dan wel weer naar standaard.

Ja, dat werkt wel perfect. Op dit moment doet de wifi het weer, maar ben benieuwd naar hoe lang 


Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 21089 reacties
  • 12 mei 2020

Ik ervaar zelf ook zo af en toe een trage verbinding maar dat duurt niet lang en dan is het weer normaal, kan even lets zijn..


  • Auteur
  • is een Master Poster
  • 20 reacties
  • 12 mei 2020
Waqqas schreef:

Ik ervaar zelf ook zo af en toe een trage verbinding maar dat duurt niet lang en dan is het weer normaal, kan even lets zijn..

Ja ok, dat hebben wij ook wel eens. Maar een trage verbinding of wel wifi, maar geen internettoegang is een beetje gek ;-) 


  • is een Master Poster
  • 11 reacties
  • 8 augustus 2020

heb een Samsung tv- Sony KD55AG8  die aangeeft wel wifi geen internet , ook terug gezet op fabrieksinstelling en paar dagen er na geeft hij de zelfde melding, wel wifi geen internet.

Denk zelf niet dat het de bedoeling is om ieder keer de tv terug te zetten op fabrieksinstelling.

Verder ben ik on tevreden over internet, trage of geen verbinding

verneem graag hoe dit opgelost kan worden? En ja tegenwoordig zijn veel mensen thuis aan t werk i.v.m. corona , maar dat moet niet een van de rede zijn dat jullie internet zo slecht is


pipodeclown_2
  • is een Top Poster
  • 534 reacties
  • 8 augustus 2020
ageervliet schreef:

heb een Samsung tv- Sony KD55AG8  die aangeeft wel wifi geen internet , ook terug gezet op fabrieksinstelling en paar dagen er na geeft hij de zelfde melding, wel wifi geen internet.

Denk zelf niet dat het de bedoeling is om ieder keer de tv terug te zetten op fabrieksinstelling.

Verder ben ik on tevreden over internet, trage of geen verbinding

verneem graag hoe dit opgelost kan worden? En ja tegenwoordig zijn veel mensen thuis aan t werk i.v.m. corona , maar dat moet niet een van de rede zijn dat jullie internet zo slecht is

Test eens als je een laptop of pc met een netwerkkabel verbindt met het modem of je internet hebt. Dan weet je of het aan de tv of de verbinding ligt.


  • is een Master Poster
  • 11 reacties
  • 8 augustus 2020

okay, in welke poort moet ik de netwerkstekker in modem stekken

 


  • is een Master Poster
  • 11 reacties
  • 8 augustus 2020

 

net via netwerkkabel gedaan, dat werkt, maar weet niet of ik daarna ook slecht internet krijg.

 

heb ook netwerkkabelstekker in tv gedaan maar dan geeft deze melding ; ethernet is niet verbonden,

heb de stekker in de lan uitgang gedaan


Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 21089 reacties
  • 8 augustus 2020

@ageervliet 

Bij een Draytek en Huawei gebruik je poort 1 en 2 voor internet, poort 3 en 4 voor de tv box van T-Mobile. Bij een Zyxel maakt het niet uit welke poort je voor welke dienst gebruikt.

Controleer eerst je internet snelheid eens door een internetkabel vanaf je modem te verbinden met een laptop en voer een speedtest uit met de Ookla speedtest app.

Op je telefoons enzo krijg je daar hetzelfde geen internet wel WiFi?

Wat je kan doen is een fabrieksreset van je modem uitvoeren door het resetknopje achter de modem voor ongeveer 10 seconden in te drukken.

 


  • is een Master Poster
  • 11 reacties
  • 9 augustus 2020

Bedankt maar heb sinds ik wakker vandaag 8 uur geen internet via t telecom , ook niet op mijn gsm .😭.gelukkig heb daar een abbonememt op waardoor ik wel internet heb via andere provider..

 


Piotr
  • Voormalig T-Mobile Thuis moderator
  • 2167 reacties
  • 11 augustus 2020

Hey @ageervliet,

Oef werkt je T-Mobile Thuis verbinding helemaal niet meer? Kun je controleren op het modem welke lampjes branden. Brandt WAN of Internet niet? Haal dan het modem 10 seconden van de stroom door de stekker uit het stopcontact te halen. Ik hoor graag of het heeft geholpen!


  • is een Master Poster
  • 11 reacties
  • 15 augustus 2020

Piotr

 

heb alles al geprobeerd. internet ligt op zijn tijd er gewoon uit. heel irritant. ik ga er vanuit dat de verbinding ook last heeft van de hitte :-) 

internet is dat wereld icoontje?

 

betreft tv , daar komt iemand voor langs.


Jason van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+16
  • Community Manager
  • 10763 reacties
  • 17 augustus 2020

Goedemiddag @ageervliet, klasse dat je alle tips al doorgenomen hebt en de stappen doorlopen hebt! Zo komen we er steeds dichterbij. Fijn ook dat er in ieder geval iemand langskomt voor de TV - dat wordt dan opgelost! Nu gaan we nog aan de slag met de internetverbinding.

De Internet-LED is inderdaad het wereldbolletje. Brandt deze continu of knippert het lampje? Indien het wereldbolletje rood is, komt er geen signaal binnen en lijkt het ofwel aan de apparatuur te liggen, of aan het binnenkomende signaal, of aan de binnenhuisbekabeling. In een uitzonderlijk geval kan het ook nog in de wijkcentrale zitten, maar dat kunnen we bij voorbaat uitsluiten, uit de lijnmeting kan ik namelijk concluderen dat de verbinding er prima uitziet. Het enige puntje dat ietwat afwijkt, is de demping op de lijn. Er is wat ruis door een te lage demping, ook zie ik dat het modem al tien dagen onafgebroken online is, hetzelfde geldt voor je WAN (het signaal dat de diensten naar het modem verstuurd/waar ze op binnenkomen). Daar ligt het probleem ook niet. 

Mag ik je vragen om het modem gedurende 20 seconden van de stroom te halen en de stekker daarna weer in de wandcontactdoos te doen? Dan lees ik zo het signaal weer uit en bekijk ik een nieuwe meting. Zo komen we tot de oorzaak. Samen komen we eruit! 💪😎


  • is een Master Poster
  • 11 reacties
  • 19 augustus 2020

vandaag is er iemand gekomen voor de tv, die werkt weer. had geen betrekking op de Wifi / Internet  maar zat in de instellingen van de tv

de wan icoon knippert, 

ik ga zo de stekker eruit halen en dan na 20 sec zal ik de stekker weer terug doen

 

alvast bedankt voor de hulp


  • is een Master Poster
  • 11 reacties
  • 19 augustus 2020

de wan icoon blijft knipperen 

 

lees wel wat ik verder kan doen?

 

gr

 


Jason van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+16
  • Community Manager
  • 10763 reacties
  • 20 augustus 2020

Hoi @ageervliet, top dat de TV weer foutloos werkt na het bezoek van de monteur! 😎

Wat betreft jouw verbinding: de TV Box is aangesloten op de internetverbinding vanuit het modem, dus als er een obstructie in het bekabelde netwerk zou zitten vanuit het modem, zou de TV Box het in principe ook niet doen. Uitzonderingen daargelaten dan natuurlijk, het kan ook goed zijn dat een TV Box zelf hapert waardoor de connectie niet werkt en vice versa. Maar geen zorgen, we zoeken het tot op de bodem uit.

Werkt zowel de Wifi, als de bekabelde verbinding, niet? Heb je geprobeerd om een laptop of PC met UTP-kabel aan te sluiten op de LAN-poorten achterop het modem?

 


  • is een Master Poster
  • 11 reacties
  • 26 augustus 2020

goedemiddag,

 

ik heb draadloze internet , dus geen tv box.

maar het is een drama met internet, streamen gaat zo slecht, word er elke keer uitgegooid . Wifi teken met ! staat er naast .

Daar ik overdag werk merk ik daar weinig van alleen 's avonds en in het  weekend.:sob:

Heb alles al geprobeerd. Waar kan het aan liggen?

de aansluiting van de modem is door een medewerker van T- telecom uitgevoerd 

 

 


Brian
Odido
  • Oud-Moderator
  • 6076 reacties
  • 27 augustus 2020

Hi @ageervliet, daar gaan we wat aan doen! Voor de beste Wifi resultaten vind je tips op deze pagina. Test ook vooral je aansluiting even bekabeld met een speedtest, zo kan je controleren of het alleen de Wifi is of dat het mogelijk aan de verbinding zelf ligt.


  • is een Master Poster
  • 11 reacties
  • 6 september 2020

bedankt voor de tips. op moment is ontvangst iets beter, niet nog niet echt naar tevredenheid. Ga u tip op volgen en laat het weten of het heeft geholpen

 

 

 


Reageer


Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen