Skip to main content

In Tilburg hebben we sinds vanochtend 07:00 geen internet via T-mobile glasvezel, en nog steeds niet. De workaround met het instellen van de 1.1.1.1 en 1.0.0.1 toegepast op onze Draytek 2132 modem, maar ook dat helpt niet. Ik heb ook de DNS adressen voor IPv6 ingevuld, nog steeds geen internet.

Uiteraard vanochtend al geprobeerd of een factory reset van de Draytek hielp, maar helaas.

Wanneer zou het bij T-mobile opgelost moeten zijn? En moet ik het DNS adres dan weer terugzetten naar de default?

Heb het signaal doorgezet naar een moderator. Heb om een status voor je gevraagd.


Goedemiddag @ninadg, welkom op de Community!

Excuses voor de vertraagde reactie. Ik zie in de lijnmeting dat er geen connectie gemaakt kan worden met de Draytek, het lijkt erop dat de voeding naar het modem toe ontbreekt of dat het volledige signaal weggevallen is. Brandt de Powerled wel op het modem sinds het resetten?

Om de verbinding een duw in de rug te geven, heb ik een reprovisie uitgevoerd. Hiermee wordt alles opnieuw naar het modem verstuurd. Kun je me laten weten of dit het gewenste effect gebracht heeft? Alvast bedankt voor je medewerking!


Goedemiddag @ninadg, welkom op de Community!

Excuses voor de vertraagde reactie. Ik zie in de lijnmeting dat er geen connectie gemaakt kan worden met de Draytek, het lijkt erop dat de voeding naar het modem toe ontbreekt of dat het volledige signaal weggevallen is. Brandt de Powerled wel op het modem sinds het resetten?

Om de verbinding een duw in de rug te geven, heb ik een reprovisie uitgevoerd. Hiermee wordt alles opnieuw naar het modem verstuurd. Kun je me laten weten of dit het gewenste effect gebracht heeft? Alvast bedankt voor je medewerking!

Hoi Jason,

Dank voor het uitzoeken. Het heeft niet geholpen, helaas. Het modem was al die tijd aan, en we kunnen ook gewoon met de wifi verbinden. Maar internet hebben we sinds woensdag niet meer gehad. We hebben contact gehad met de klantenservice, en er komt vanmiddag een monteur. 


Goedemiddag @ninadg, welkom op de Community!

Excuses voor de vertraagde reactie. Ik zie in de lijnmeting dat er geen connectie gemaakt kan worden met de Draytek, het lijkt erop dat de voeding naar het modem toe ontbreekt of dat het volledige signaal weggevallen is. Brandt de Powerled wel op het modem sinds het resetten?

Om de verbinding een duw in de rug te geven, heb ik een reprovisie uitgevoerd. Hiermee wordt alles opnieuw naar het modem verstuurd. Kun je me laten weten of dit het gewenste effect gebracht heeft? Alvast bedankt voor je medewerking!

Hoi Jason,

Dank voor het uitzoeken. Het heeft niet geholpen, helaas. Het modem was al die tijd aan, en we kunnen ook gewoon met de wifi verbinden. Maar internet hebben we sinds woensdag niet meer gehad. We hebben contact gehad met de klantenservice, en er komt vanmiddag een monteur. 

Dag Jason, 

Oeps, de monteur kan pas aanstaande donderdag! Is dat niet te versnellen? Of is er nog iets dat op afstand gedaan kan worden? Want de kans lijkt me toch klein dat het aan het modem ligt. Het moet ergens ‘up de fiber’ zijn lijkt me.


Misschien goed om te vermelden:

  • Ik heb het modem nog een keer een factory reset gegeven. Dat heeft niet geholpen.
  • Op het Draytek 2132 modem branden de FIBER en WLAN lampjes. ACT knippert langzaam. De rest is uit.

 


Nog een print screen van het dashboard in het modem. Laat maar even weten als je meer info nodig hebt.

Moderator edit: geen persoonsgegevens en gevoelige informatie in een openbaar bericht plaatsen, alsjeblieft.


Ok, dank voor de edit. Hebben jullie nog iets kunnen zien? Het lijkt me onwaarschijnlijk dat tegelijk met de storing bij T-Mobile ons modem kapot is gegaan. 


Dat kan zeker het geval zijn. Een moderator edit kan door iedereen gedaan worden. Dus ook een ander dan degene die jou ondersteunt.


Goedemorgen @ninadg, goed dat je het navraagt! Een modem kan zeker tegelijkertijd met een verstoring van de verbinding gepaard gaan. Hoewel toevallig, is dat niet per definitie puur toeval. Soms komt het voor dat het een stroomstoring betreft in een wijkcentrale waardoor de apparatuur ontregeld is, soms ligt het aan een andere oorzaak, maar vaker merken we dat de apparatuur thuis een schok krijgt omdat alles opnieuw geconfigureerd moet worden aan de achterkant. Dat wil absoluut niet zeggen dat het vaak optreedt, maar meer dat een eventueel defect juist door die verstoring ontstaan kan zijn. Dat is ook precies wat de monteur gaat onderzoeken en waar nodig zal vervangen. 

ik zie in de nieuwe lijnmeting dezelfde melding naar voren komen, maar zie op de verbinding zelf geen afwijkingen. Omdat ik dit grondig wil onderzoeken met je, heb ik contact opgenomen met ons overkoepelende technisch orgaan (de support desk) en we hebben geconstateerd dat het door een verbindingsprobleem in Tilburg, Gilze, Vught en Rijen komt. 

Het probleem wordt als volgt omschreven: we zien dat Draytek modems zich niet aanmelden bij het ACS. Vandaar ook dat de ACT op de Draytek niet volledig oplicht. Dit kan erin resulteren dat Draytek modems zonder werkende internetverbinding zitten en de overige modems zonder VoIP (vast Bellen) dienst. Op 29 januari hebben we gepoogd een wijziging aan te brengen in het algehele, lokale netwerk, dit heeft nog niet het gewenste resultaat opgeleverd. Onze support desk monitort elke case op individuele basis en zal hiermee aan de slag gaan. Sorry voor het ongemak.

Zodra hier een definitieve oplossing voor is, zal ik die direct bij je kenbaar maken!


De monteur is vandaag geweest en heeft het Draytek modem vervangen voor een ZyXEL met daarvoor een fiber-rj45 converter. We hebben weer internet!


@ninadg Dan is de Draytek in dit geval duidelijk de boosdoener geweest. Super dat de monteur het heeft kunnen herstellen met de Zyxel en Media Converter! 

Bedankt voor het delen van de oplossing en veel plezier met jouw verbinding! 😄


Reageer