Skip to main content

Sinds vandaag geen internet net meer. Alle juiste lapjes branden ook op de media converter alleen op het modem blijft het internet lampje op rood staan. Momenteel meerdere keren alle aanbevolen stappen uitgevoerd. 

 


Hallo @Stevie1506 ,

Zo te horen heb je de media converter en het modem al gereset door deze 10 seconden van de spanning te halen. Op de media converter zie ik de goede lampjes branden. Toch nog geen Internet.

Nu zijn er nog maar 3 dingen die voor het probleem kunnen zorgen:

  1. de ethernet kabel tussen de media convertor en het modem is niet goed OF zit niet in de goede poort op het modem.
  2. er staat een parameter niet goed in het modem waardoor deze geen verbinding meer kan maken met het internet.
  3. het modem is stuk. Waarschijnlijk niet maar je weet het nooit.

Ik neem aan dat ODIDO vanaf afstand eens in je modem kan kijken wat er fout gaat?
Groeten,

Ronald


Hallo @OpaGod ,

Dankjewel voor je reactie. 

Klopt inderdaad dat het ik inderdaad geprobeerd. Maar helaas zonder succes. 

 

​​​​​Ook de kabels tussen de media converter en modem zitten goed. Dus zelf heb ik het vermoeden dat het modem niet goed staat. De stroom is er namelijk vandaag wel even vanaf geweest. En daarna kreeg het modem geen verbinding meer. Ik zal morgen proberen contact te leggen met Odido om te vragen of ze de parameters een willen nakijken. Neem aan dat je dit zelf niet echt kunt doen. 

 

Mvg

Stevie 

​​


@Stevie1506 Hoi

Heb je de Zyxel T56 al een fabriek reset gegeven.?

Dan wordt alles gereset.

Dit doe je door 10 seconden het reset knopje in te drukken. (Bijvoorbeeld met een tandenstoker)

 


Hoi @peter-keetfm ,

Dankjewel voor je reactie. 

Ook dit meerdere keren geprobeerd. Helaas zonder succes. :(

Groet Stevie


Jammer dat dit niet werkt.

De T56 geeft wel wan verbinding.

Wel gewacht met het loslaten reset knop tot de lampjes uit gaan.?

  • Reset Zyxel T-56
  • Kan je het modem resetten om de standaard instellingen terug te halen?
  1. Druk met een tandenstoker of paperclip de factory reset in (boven de powerknop aan de linkerkant van de achterkant). Houd deze ingedrukt totdat alle lampjes, behalve het powerlampje, uitgaan.
  2. Laat de factory reset na tien seconden weer los. Alle instellingen van het modem zijn nu hersteld naar de fabriekswaarden.
  3. Check of het modem weer verbinding heeft, dit kan drie minuten duren. Op de sticker op het modem staan de username en het wachtwoord waarmee je kunt inloggen op het modem.

 

 


Hallo @Stevie1506 

Gaat de internetkabel vanaf de Huawei naar de blauwe WAN poort van de router?

En knippert PON of brandt deze constant op de Huawei?


Jammer dat dit niet werkt.

De T56 geeft wel wan verbinding.

Wel gewacht met het loslaten reset knop tot de lampjes uit gaan.?

  • Reset Zyxel T-56
  • Kan je het modem resetten om de standaard instellingen terug te halen?
  1. Druk met een tandenstoker of paperclip de factory reset in (boven de powerknop aan de linkerkant van de achterkant). Houd deze ingedrukt totdat alle lampjes, behalve het powerlampje, uitgaan.
  2. Laat de factory reset na tien seconden weer los. Alle instellingen van het modem zijn nu hersteld naar de fabriekswaarden.
  3. Check of het modem weer verbinding heeft, dit kan drie minuten duren. Op de sticker op het modem staan de username en het wachtwoord waarmee je kunt inloggen op het modem.

 

 

Hoi @peter-keetfm ,

Inderdaad precies zoals hier beschreven. Volledig reset waarbij ook het de naam van het netwerk terug ging naar default. 

Helaas heeft het niet gewerkt. 

Groet 

Stevie 


Hallo @Stevie1506 

Gaat de internetkabel vanaf de Huawei naar de blauwe WAN poort van de router?

En knippert PON of brandt deze constant op de Huawei?

Hoi @Waqqas ,

Deze gaat naar de blauwe poort van de route. En het PON lampje brand constant op de Huawei.

 

Groet 

Stevie


Waarschijnlijk Zyxel T56 defect.

 


Wij hebben precies hetzelfde probleem. Gisteren eigen router proberen aan te sluiten en nu ook geen internet meer op de zyxel.

 

We horen graag hoe jouw probleem opgelost wordt!


Exact hetzelfde hier. Nadat stroom eraf is geweest blijft het internetledje rood branden. Ook alle stappen doorlopen en ook modem gereset. Eergisteren kwam hij na een paar uur en na de zoveelste herstart wel online, maar nu lukt het helemaal niet meer.

Zelfde Zyxel, zelfde media converter. Morgen maar eens bellen.


@Tommie van Odido Of @Jason van Odido 

Kunnen jullie of iemand anders van Odido kijken wat hier het probleem van kan zijn.

Ik heb hier even mensen van Odido getagd.

Hopelijk wordt het probleem snel opgelost.👍


Nou, het heeft zich in de loop van de nacht hersteld, want nu werkt het weer. Ik hoop dat het niet elke keer zo'n langdurige toestand is als de stroom er even af is geweest. :)


Ik denk jongens dat odido gewoon grote storing heeft. Want ik lees dit echt veel uit het niets vannacht tijdens netflixen viel internet weg zomaar. Een modem kan niet zomaar defect gaan. Uit het niets. Er is gewoon grote storing ze willen monteur sturen maar ik heb tot heden nog geen link gehad om afspraak te kunnen inplannen. Esra van klantenservice heeft mij voucher gegeven maar 2244 gesmst zelfs daarvanuit nog geen antwoord 🙂 druk met vouchers inleveren landelijk😂


Ik heb vorige week ook 24 uur zonder internet gezeten na een stroomonderbreking. Ik dacht dat het er ook mee te maken had dat ik een eigen router aangesloten had i.p.v. de Zyxel, maar nu kom ik er dus achter dat het daar niet aan gelegen hoeft te hebben…

Ik hoop i.i.g. wel dat odido dit probleem op gaat lossen.


@OpaGod en @peter-keetfm Dank jullie wel voor de tips! @Stevie1506 Ik ben gelijk het systeem voor je ingedoken en ik zie dat je gelukkig al contact hebt gehad met mijn collega’s van de Klantenservice. Zij hebben een monteur voor je aangestuurd. 

@AnoukHendriks @harmenzo @Vince2301 @oznur.oztk Ik durf niet met zekerheid te zeggen waar deze onderbreking vandaan kwam. Werkt alles weer naar behoren bij jullie? 

 


Bij mij werkt net 1 uurtjes nu. Uit het niets. Monteur kan afgezegd worden vanuit odido als jullie zeker weten dat het niet meer weggaat.

 

 


@OpaGod en @peter-keetfm Dank jullie wel voor de tips! @Stevie1506 Ik ben gelijk het systeem voor je ingedoken en ik zie dat je gelukkig al contact hebt gehad met mijn collega’s van de Klantenservice. Zij hebben een monteur voor je aangestuurd. 

@AnoukHendriks @harmenzo @Vince2301 @oznur.oztk Ik durf niet met zekerheid te zeggen waar deze onderbreking vandaan kwam. Werkt alles weer naar behoren bij jullie? 

 

Het werkt tot nu toe prima, maar de stroom is ook niet meer van de media converter geweest. Het is natuurlijk niet handig als het daarna uren duurt voordat deze weer werkt.


@OpaGod en @peter-keetfm Dank jullie wel voor de tips! @Stevie1506 Ik ben gelijk het systeem voor je ingedoken en ik zie dat je gelukkig al contact hebt gehad met mijn collega’s van de Klantenservice. Zij hebben een monteur voor je aangestuurd. 

@AnoukHendriks @harmenzo @Vince2301 @oznur.oztk Ik durf niet met zekerheid te zeggen waar deze onderbreking vandaan kwam. Werkt alles weer naar behoren bij jullie? 

 

Het werkt tot nu toe prima, maar de stroom is ook niet meer van de media converter geweest. Het is natuurlijk niet handig als het daarna uren duurt voordat deze weer werkt.

Hier hetzelfde!


Hier ook sinds 2 uurtjes 


Ik ben al weer meer dan 8 dagen online, maar het zit me niet lekker wat er gebeurt mocht ik weer eens een keer een stroomonderbreking hebben. In mijn stoutste dromen hoop ik eigenlijk een beetje dat het odido ook niet lekker zit. Ik bedoel dat iemand er zorgvuldig naar zou moeten kijken hoe zoiets kan gebeuren, want het hoort natuurlijk helemaal niet dat je 24 uur zonder internet zit na een stroomonderbreking (ook na bellen met de helpdesk).


@Stevie1506 vraag Odido om een omruil van de T-56 naar Zyxel T-54. Ik heb exact dezelfde problemen ervaren in het begin en sinds bijna 3 maanden super tevreden over de Zyxel-T54. De Zyxel T-56 werkt bij sommigen echt goed en bij anderen niet.  Ik vermoed dat bij sommige producties de fabrikant een potje van heeft gemaakt.


Hoi @anoniemanoe, alhoewel het je vrijstaat om users tips mee te geven (dit moedig ik zelfs van harte aan!), is het niet toegestaan om dit in oudere topics te melden als je elke keer hetzelfde bericht plaatst. Je hebt het nu in een viertal topics gemeld vrij rap op elkaar. Onder andere in Nieuwe Zyxel T-56, maar internet brandt rood | Odido community en Nieuwe Zyxel T-56 router installatie door monteur | Odido community. Ik juich je enthousiasme toe en vind het fijn dat je meedenkt, maar wil je er wel op wijzen dat dit als spam wordt gezien en zodoende zal worden gemodereerd. Bedankt voor je begrip!


@Jason van Odido zo heb ik het niet bekeken. Dit heb ik ook uit frustratie gedaan. Wat ik mis in de community is een topic met meestvoorkomende problemen en oplossingen of dat er gemeld wordt dat er gewerkt wordt aan de problemen. Ik merk nu met de T-56 dat er elke keer een monteur wordt gestuurd van Gideon. Helaas niet elke monteur is even kundig. Daarna wordt de modem omgeruild voor een T-56. Nadat blijkt dat deze ook niet werkt, wordt de modem omgeruild voor een T-54. Het zorgt voor veel irritaties bij klanten en kosten bij Odido. Dit kan beter.


Reageer