Ik ben bezig om over te stappen van Ziggo naar T-Mobile Internet + TV.
Afgelopen donderdag was de T-Mobile aansluitdatum.
Ik heb het modem aangesloten door de meegeleverde kabel in de telefoonstekker te stoppen en die stekker in de oude telefoon contactdoos in de woonkamer te stoppen.
Ik zeg oude want dat ding in al zo'n 15 jaar niet meer gebruikt.
Er gingen spontaan 4 groene lampjes branden op het modem dus dat zag er al goed uit. Helaas blijft het daarbij want als ik een netwerkkabel aansluit op m'n laptop gaat er een rood lampje branden bij de wereldbol en krijg ik in mijn scherm de mededeling: 'Verbinding mislukt. Activeren van netwerkverbinding mislukt.
Klantenservice gebeld en volgens de mevrouw van de klantenservice heeft KPN bevestigd dat er hier een dsl verbinding binnen zit.
Ik heb ook de contactdoos in de meterkast geprobeerd, maar die geeft hetzelfde resultaat.
Zo ziet het er in de meterkast uit:
De draad uit de de contactdoos bovenin komt uit op een zelfde contactdoos in de woonkamer.
Wat doe ik fout? En hoe los ik het op?
Oh ja, logisch misschien, maar Wifi doet het ook niet.
Beste antwoord door Jaap
Inmiddels heb ik je aansluiting even nagelopen bij ons, en ik kan met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid zeggen dat je abonnement op aderpaar 1 is geleverd (dus op de rood-blauwe lijn) Dat zou dus in orde moeten zijn. Rest alleen nog om alle tussenstappen uit te sluiten.
Je kan een paar dingen doen.
Met de DSL aansluitset uit het installatiepakket zelf een nieuwe aansluiting te maken vanaf de stekkers op het ISRA punt (die je net hebt open gemaakt) en het modem in de nieuwe aansluitset aan te sluiten. Ons modem met de meegeleverde DSL-kabel aansluiten op de DSL poort van het modem (let op, grijze poort helemaal rechts, niet 1 van de 2 groene)
het bestaande (eerstvolgende doosje open maken, kijken of de kabels hier goed op aangesloten zitten, zo niet herstellen, en met de meegeleverde DSL kabel het modem aansluiten (zie let op hierboven 😉)
Mij even laten weten dat dit helemaal geen zin heeft allemaal en dan regel ik een monteur die het in orde komt maken.
ps. de eerste keer kan het 5 minuten duren voordat een verbinding tot stand komt. Het dsl ledje hoort dan wel te gaan knipperen.
Zo te zien heb je een bridged tap. Dat kan er voor zorgen dat er een echo op de lijn komt, waardoor het modem niet goed verbindt. Dat kan sporadisch zijn, maar is vaak reden tot problemen.
Wat je het beste kan doen: bij het 2e kastje na het isra (3e kastje van onder gezien) het RJ11 stekkertje (dat vierkante stekkertje) met het lipje loshalen en dat direct in de DSL poort van je modem steken. Dat moet werken.
Aanvulling, ik zie na goed inzoomen dat het kastje waar ik de pijl bij heb gezet, een DSL splitter is. Die had je vroeger nodig als je DSL samen met analoge telefonie gebruikte. Die filtert het DSL signaal uit de lijn. Dat het daarna gewerkt heeft, komt omdat de huidige DSL technologieën van een veel hogere frequentie gebruik maken. Ook kan het kastje gewoon stuk zijn. Dit kastje moet er sowieso tussenuit, want het heeft voor de huidige DSL technieken geen toegevoegde waarde meer.
Inmiddels heb ik je aansluiting even nagelopen bij ons, en ik kan met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid zeggen dat je abonnement op aderpaar 1 is geleverd (dus op de rood-blauwe lijn) Dat zou dus in orde moeten zijn. Rest alleen nog om alle tussenstappen uit te sluiten.
Je kan een paar dingen doen.
Met de DSL aansluitset uit het installatiepakket zelf een nieuwe aansluiting te maken vanaf de stekkers op het ISRA punt (die je net hebt open gemaakt) en het modem in de nieuwe aansluitset aan te sluiten. Ons modem met de meegeleverde DSL-kabel aansluiten op de DSL poort van het modem (let op, grijze poort helemaal rechts, niet 1 van de 2 groene)
het bestaande (eerstvolgende doosje open maken, kijken of de kabels hier goed op aangesloten zitten, zo niet herstellen, en met de meegeleverde DSL kabel het modem aansluiten (zie let op hierboven 😉)
Mij even laten weten dat dit helemaal geen zin heeft allemaal en dan regel ik een monteur die het in orde komt maken.
ps. de eerste keer kan het 5 minuten duren voordat een verbinding tot stand komt. Het dsl ledje hoort dan wel te gaan knipperen.
Kun je ook eens een foto maken van de bedrading in het 1ste doosje na het ISRA punt, de kabel die daar weer uit gaat kun je aansluiten op de DSL poort van je modem als test.
Als het dan werkt dan kunnen we een langere kabel er tussen aansluiten
Als het goed is heb je nog een aansluitdoosje in je installatiepakket met alleen rood en blauw, gebruik die en sluit rood en blauw aan, daar kun je ook meteen de langere DSL kabel inpluggen die meegeleverd is.
Rood en blauw kun je laten zitten in het ISRA aangezien daar het signaal op staat volgens @Jaap
Misschien kan je later de aansluiting naar de woonkamer leiden als alles werkt.
Dat is vooral afhankelijk van de kwaliteit van de kabel die naar boven gaat. Op zich kan dat wel hoor. Het is dan wel wel zaak dat (zoveel mogelijk) tussenliggende doosjes en splitters er tussen uit gaan.
Ik zou wel eerst op het israpunt testen, om zeker te weten dat de lijn goed genoeg is.
Begrijp ik dat de kabel op de foto uit het ISRA punt (die op de achtergrond van de foto) komt? Zo ja, kan je eens een foto van de voorkant met de lampjes en de achterkant met de aansluiting van het modem sturen? Dan hebben we alles wel geprobeerd.
Wilt u de gele kabel of andere utp kabel gebruiken voor de laptop? Stop deze dan in Lan1 ,2,3 of 4( de gele aansluitingen achterop het modem) Doe dit pas na het opvolgen van het advies van @Jaap
Ik zie wel gewoon het 2,4 en 5 GHz lampje branden dus WiFi zou aan moeten staan. Ook even achter op de modem middels het zwarte knopje WiFi uit en weer aan gezet?
Hoi @Mevr-A, er is nog geen officieel online signaal binnengekomen vanuit de aansluiting, daarom staat jouw order nog op de geplande status - normaliter heeft dit geen enkele invloed op het draadloze netwerk, maar dit wil toch eventjes met je checken: ik zie een aangevraagd bezoek van Guidion staan (onze monteursdienst) omdat je geen verbinding kon maken. Kun je een afspraak maken met hen om alles correct te laten installeren, alsjeblieft? Ik krijg sterk het vermoeden dat het modem niet op het hoofdaansluitpunt aangesloten is óf dat er sprake is van een verlengd ISRA-punt - dat laatste lijkt me sterk gezien Jaaps eerdere bevindingen. Op dit moment zie ik in de lijnmeting dat alles offline is en er geen WAN-management actief is. Dit moet door Guidion hersteld worden zodat alles werkt zoals het hoort.
Zoals eerder vermeld, heb ik donderdag gebeld met de helpdesk. Ik heb toen gezegd dat ik na het weekend een afspraak zou maken als het niet zou lukken. Blijkbaar had de mevrouw van de helpdesk er heel weinig vertrouwen in heeft er toch een aanvraag voor een monteur van gemaakt.
De aansluiting zit volgens mij wel degelijk op het hoofdaansluitpunt, maar omdat ik de wifi vanmiddag niet direct aan de praat kreeg en het stopcontact aan de andere kant van de voordeur zit, heb ik het modem voor nu even afgekoppeld. Daarom is er waarschijnlijk geen meetbare activiteit. (Ziggo doet 't voorlopig nog)
Hoe dan ook; Volgens mij zit het goed nu, maar ik ik zal voor maandag of zo dan wel een afspraak maken. Kan die monteur mooi een stopcontact aanleggen in de meterkast.
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.
Bestand scannen voor virussen
Sorry, we zijn de inhoud van dit bestand nog aan het controleren om er zeker van te zijn dat het veilig is om te downloaden. Probeer het nog een keer over een paar minuten.
Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.
We maken gebruik van 3 verschillende soorten cookies. Je kunt kiezen welke cookies je wilt accepteren. We hebben basiscookies nodig om deze site te laten werken, daarom moet je ten minste deze selecteren. Meer informatie.