Skip to main content
Beantwoord

Geen internet DSL


Toon eerste reactie
Er kunnen geen reacties meer worden geplaatst op dit onderwerp.

39 reacties

Jason van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+16
  • Community Manager
  • 10781 reacties
  • 12 april 2022

Aah pardon, ik begreep de situatie eventjes verkeerd - @Jaap lichtte me zojuist ook in! 😊 Bedankt voor je terugkoppeling en laten we het voor nu aankijken dan inderdaad. 

@Mevr-A Houd er alsjeblieft wel rekening mee dat Guidion niet zonder extra kosten een wandcontactdoos aanlegt in de meterkast. Dit valt namelijk onder meerwerk en daar zit een vast tarief aan vast - het zal geen gigantisch bedrag zijn (afhankelijk van de hoeveelheid tijd die de monteur eraan kwijt is), maar wel iets om van te voren van op de hoogte te zijn. Op onze website lees je hier meer over: wifi-service-extra-werkzaamheden-thuis-tarieven.pdf (t-mobile.nl)


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 17 reacties
  • 12 april 2022

Oké

Ik heb wel nog 2 vraagjes dan:

1; Kan ik na aansluiten van het modem, nu wel of geen wifi ontvangen?

2: Als ik de kabel naar de woonkamer rechtstreeks op dat vanmorgen aangesloten kastje aansluit (rood naar rood en blauw naar blauw), werkt het dan niet gewoon eigenlijk? Want dan is er verder niets meer nodig.


Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 21711 reacties
  • 12 april 2022

@Mevr-A

WiFi hoort gewoon te werken en als dat niet het geval is dan kun je hier om hulp vragen om te kijken wat het probleem is.

Wat betreft je tweede vraag, je kunt de kabel die naar de woonkamer gaat eens aansluiten op het ISRA punt op 1A en 1B en maak de huidige draadjes los.

De stabiliteit van de verbinding zal echter aan de kabel (kwaliteit) liggen en de lengte van die kabel.


Jason van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+16
  • Community Manager
  • 10781 reacties
  • 12 april 2022

@Mevr-A In principe heeft Waqqas al alles beantwoord, maar kleine toevoeging: in sommige gevallen kan het zijn dat je per ongeluk de wifi-knop indrukt tijdens het beetpakken of verplaatsen van het Zyxel modem. Het gaat om deze knop:

 

Ik heb het weleens zien gebeuren dat daardoor wifi uitgeschakeld wordt en dat is met een simpele handomdraai weer gefixt. Mocht dit niet zo zijn, laat het zeker weten, dan zorgen we ervoor dat we de wifi op afstand weer aan de praat krijgen!


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 17 reacties
  • 12 april 2022

Heren, hartelijk dank.

Ik ga er morgen mee aan de slag.

@Jason; Ik had die knop ook ingedrukt (niet per ongeluk, maar om te kijken of 't dan wel werkte) maar dan gaat aan de voorkant ook het bijbehorende lampje uit.

En vervolgens nog eens ingedrukt om 'm weer aan te zetten. (Waarna het bijbehorende lampje weer ging branden 😉)

 

Tot morgen

 


Jason van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+16
  • Community Manager
  • 10781 reacties
  • 12 april 2022

@Mevr-A Geen enkele dank nodig, jij bedankt voor je vlotte medewerking en updates. We houden goede hoop dat het spoedig volledig werkt. Houd ons op de hoogte, alsjeblieft en tot morgen! 😄


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 17 reacties
  • 13 april 2022

Jé, het doet 't. Althans de bekabelde variant. In de woonkamer en alles. Ik heb zojuist voor het eerst de updates via de nieuwe lijn binnengehaald. In de meterkast ziet 't er nu zo uit:

Nou Wifi nog; Als het oranje lampje knippert, wat moet er dan precies verbonden worden? Ik heb alleen dit modem dusse… Nog een keer dat wps knopje indrukken of zo?

 


Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 21711 reacties
  • 13 april 2022

Hallo @Mevr-A 

Je hoeft niks te doen met de WPS kbop misschien dat je eens een fabrieksreset van de modem kan uitvoeren door het resetknopje achter de modem voor ongeveer 10 seconden in te drukken met een paperclip bijvoorbeeld zodat alle instellingen weer terug naar standaard gaan?

Voor in de meterkast is de kabel die van boven komt lang genoeg om op het ISRA te worden aangesloten op 1A en 1B? Dat scheelt je weer een onnodig doosje (bridge tap) hier?


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 17 reacties
  • 13 april 2022

Goedemorgen Waggas,

Helaas, de kabel van boven haalt maar net het kastje waan ie nu in zit. Voor direct naar het israpunt is de kabel zo'n 30 cm te kort.

Modem gereset; Helaas geen verschil.

Dit zijn de lampjes die branden:

Ik heb met m'n telefoon de qr-code gescand dus dat zou moeten kloppen. Hij blijft hardnekkig zeggen "Kon niet verbinden. Probeer het opnieuw"

 


soepkip67
Super User
Forum|alt.badge.img+10
  • Odido Superuser
  • 1343 reacties
  • 13 april 2022

Hallo @Mevr-A ,

Zou u kunnen proberen om de gegevens van de wifi handmatig in te voeren. Dit heb ik namelijk ook een keer ervaren, de qr gescand en dat werkte niet. Daarna de gegevens handmatig ingevuld en kreeg daarna wel verbinding. 


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 17 reacties
  • 13 april 2022

@soepkip67 ;

Ik heb nu handmatig het wachtwoord ingevuld (De lettercombinatie achter 'Login Password'), maar dat haalt dus niets uit. Op m'n laptop moet dat sowieso handmatig. De rest van de gegevens (SSID en IP e.d.) staan standaard op automatisch. Misschien dat daar iets aan gewijzigd moet worden.


Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 21711 reacties
  • 13 april 2022

@Mevr-A

Het wachtwoord achter Login Password is voor de web interface. Wireless Key is het wachtwoord voor de WiFi.


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 17 reacties
  • 13 april 2022
Waqqas schreef:

@Mevr-A

De wachtwoord achter Login Password is voor de web interface. Wireless Key is het wachtwoord voor de WiFi.

👍 Dat was 'm, dank.  (Niet echt duidelijk, maar stond waarschijnlijk ergens in een handleiding?)

Alles werkt nu.

 

Fijne middag nog. 🙂

 


Jason van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+16
  • Community Manager
  • 10781 reacties
  • 13 april 2022

Hoi @Mevr-A, onwijs fijn dat het nu werkt; soms zie je de relatief simpele oplossing niet voor je doordat je te ver doordenkt, gelukkig zijn er attente users die het antwoord wel weten! 😄 @Waqqas 

Geniet nog van je verbinding en de mooie, zonnige middag en weet dat we altijd voor je klaarstaan bij vragen of onduidelijkheden.


Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen