Ik ben bezig om over te stappen van Ziggo naar T-Mobile Internet + TV.
Afgelopen donderdag was de T-Mobile aansluitdatum.
Ik heb het modem aangesloten door de meegeleverde kabel in de telefoonstekker te stoppen en die stekker in de oude telefoon contactdoos in de woonkamer te stoppen.
Ik zeg oude want dat ding in al zo'n 15 jaar niet meer gebruikt.
Er gingen spontaan 4 groene lampjes branden op het modem dus dat zag er al goed uit. Helaas blijft het daarbij want als ik een netwerkkabel aansluit op m'n laptop gaat er een rood lampje branden bij de wereldbol en krijg ik in mijn scherm de mededeling: 'Verbinding mislukt. Activeren van netwerkverbinding mislukt.
Klantenservice gebeld en volgens de mevrouw van de klantenservice heeft KPN bevestigd dat er hier een dsl verbinding binnen zit.
Ik heb ook de contactdoos in de meterkast geprobeerd, maar die geeft hetzelfde resultaat.
Zo ziet het er in de meterkast uit:
De draad uit de de contactdoos bovenin komt uit op een zelfde contactdoos in de woonkamer.
Wat doe ik fout? En hoe los ik het op?
Oh ja, logisch misschien, maar Wifi doet het ook niet.
Beste antwoord door Jaap
Inmiddels heb ik je aansluiting even nagelopen bij ons, en ik kan met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid zeggen dat je abonnement op aderpaar 1 is geleverd (dus op de rood-blauwe lijn) Dat zou dus in orde moeten zijn. Rest alleen nog om alle tussenstappen uit te sluiten.
Je kan een paar dingen doen.
Met de DSL aansluitset uit het installatiepakket zelf een nieuwe aansluiting te maken vanaf de stekkers op het ISRA punt (die je net hebt open gemaakt) en het modem in de nieuwe aansluitset aan te sluiten. Ons modem met de meegeleverde DSL-kabel aansluiten op de DSL poort van het modem (let op, grijze poort helemaal rechts, niet 1 van de 2 groene)
het bestaande (eerstvolgende doosje open maken, kijken of de kabels hier goed op aangesloten zitten, zo niet herstellen, en met de meegeleverde DSL kabel het modem aansluiten (zie let op hierboven 😉)
Mij even laten weten dat dit helemaal geen zin heeft allemaal en dan regel ik een monteur die het in orde komt maken.
ps. de eerste keer kan het 5 minuten duren voordat een verbinding tot stand komt. Het dsl ledje hoort dan wel te gaan knipperen.
Aah pardon, ik begreep de situatie eventjes verkeerd - @Jaap lichtte me zojuist ook in! 😊 Bedankt voor je terugkoppeling en laten we het voor nu aankijken dan inderdaad.
@Mevr-A Houd er alsjeblieft wel rekening mee dat Guidion niet zonder extra kosten een wandcontactdoos aanlegt in de meterkast. Dit valt namelijk onder meerwerk en daar zit een vast tarief aan vast - het zal geen gigantisch bedrag zijn (afhankelijk van de hoeveelheid tijd die de monteur eraan kwijt is), maar wel iets om van te voren van op de hoogte te zijn. Op onze website lees je hier meer over: wifi-service-extra-werkzaamheden-thuis-tarieven.pdf (t-mobile.nl)
1; Kan ik na aansluiten van het modem, nu wel of geen wifi ontvangen?
2: Als ik de kabel naar de woonkamer rechtstreeks op dat vanmorgen aangesloten kastje aansluit (rood naar rood en blauw naar blauw), werkt het dan niet gewoon eigenlijk? Want dan is er verder niets meer nodig.
@Mevr-A In principe heeft Waqqas al alles beantwoord, maar kleine toevoeging: in sommige gevallen kan het zijn dat je per ongeluk de wifi-knop indrukt tijdens het beetpakken of verplaatsen van het Zyxel modem. Het gaat om deze knop:
Ik heb het weleens zien gebeuren dat daardoor wifi uitgeschakeld wordt en dat is met een simpele handomdraai weer gefixt. Mocht dit niet zo zijn, laat het zeker weten, dan zorgen we ervoor dat we de wifi op afstand weer aan de praat krijgen!
@Jason; Ik had die knop ook ingedrukt (niet per ongeluk, maar om te kijken of 't dan wel werkte) maar dan gaat aan de voorkant ook het bijbehorende lampje uit.
En vervolgens nog eens ingedrukt om 'm weer aan te zetten. (Waarna het bijbehorende lampje weer ging branden 😉)
@Mevr-A Geen enkele dank nodig, jij bedankt voor je vlotte medewerking en updates. We houden goede hoop dat het spoedig volledig werkt. Houd ons op de hoogte, alsjeblieft en tot morgen! 😄
Jé, het doet 't. Althans de bekabelde variant. In de woonkamer en alles. Ik heb zojuist voor het eerst de updates via de nieuwe lijn binnengehaald. In de meterkast ziet 't er nu zo uit:
Nou Wifi nog; Als het oranje lampje knippert, wat moet er dan precies verbonden worden? Ik heb alleen dit modem dusse… Nog een keer dat wps knopje indrukken of zo?
Je hoeft niks te doen met de WPS kbop misschien dat je eens een fabrieksreset van de modem kan uitvoeren door het resetknopje achter de modem voor ongeveer 10 seconden in te drukken met een paperclip bijvoorbeeld zodat alle instellingen weer terug naar standaard gaan?
Voor in de meterkast is de kabel die van boven komt lang genoeg om op het ISRA te worden aangesloten op 1A en 1B? Dat scheelt je weer een onnodig doosje (bridge tap) hier?
Zou u kunnen proberen om de gegevens van de wifi handmatig in te voeren. Dit heb ik namelijk ook een keer ervaren, de qr gescand en dat werkte niet. Daarna de gegevens handmatig ingevuld en kreeg daarna wel verbinding.
Ik heb nu handmatig het wachtwoord ingevuld (De lettercombinatie achter 'Login Password'), maar dat haalt dus niets uit. Op m'n laptop moet dat sowieso handmatig. De rest van de gegevens (SSID en IP e.d.) staan standaard op automatisch. Misschien dat daar iets aan gewijzigd moet worden.
Hoi @Mevr-A, onwijs fijn dat het nu werkt; soms zie je de relatief simpele oplossing niet voor je doordat je te ver doordenkt, gelukkig zijn er attente users die het antwoord wel weten! 😄 @Waqqas
Geniet nog van je verbinding en de mooie, zonnige middag en weet dat we altijd voor je klaarstaan bij vragen of onduidelijkheden.
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.
Bestand scannen voor virussen
Sorry, we zijn de inhoud van dit bestand nog aan het controleren om er zeker van te zijn dat het veilig is om te downloaden. Probeer het nog een keer over een paar minuten.
Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.
We maken gebruik van 3 verschillende soorten cookies. Je kunt kiezen welke cookies je wilt accepteren. We hebben basiscookies nodig om deze site te laten werken, daarom moet je ten minste deze selecteren. Meer informatie.