Beantwoord

F1 tv app en streams geblokkeerd (403)

  • 13 December 2020
  • 19 reacties
  • 717 Bekeken

Reputatie 1
  • is een Top Poster
  • 9 reacties

Sinds ongeveer een week worden op mijn T-Mobile thuis verbinding diverse streams geblokkeerd. Een van de vervelendste is de streams van F1 TV. 

 

Ik heb hierover contact gehad met F1 TV en zij geven aan dat er aan hun kant geen problemen zijn en of beperkingen. Wanneer ik verbinding maak met een VPN en het internet verkeer over de VPN routeer werken de streams wel. Dit bevestigd wat de medewerker van F1 TV aangaf. 

Zijn er meer gebruikers die dit probleem ondervinden en @tmoble, wat kunnen jullie hier aan doen? 

icon

Beste antwoord door Cal van Odido 15 December 2020, 19:32

Bekijk origineel

19 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Hi @Giem,

 

Slim dat je aan de bel trekt! Allereerst excuses voor dit probleem, dit is natuurlijk niet wat wij voor ogen hebben. Kort gezegd ligt het aan de manier waarop jouw IP adres wordt behandeld, waardoor deze sites wél bereikbaar zijn via jouw VPN aangezien dit jouw IP adres wijzigt. Hierover zijn wij al met derden in gesprek. Voor meer informatie én updates verwijs ik je graag naar dit topic: Stadia werkt niet meer. Wij werken hard aan een oplossing!

Reputatie 7

Hi @Giem Je had het inmiddels misschien al gezien in de andere topics maar voor jou dezelfde vraag: Ervaar je op dit moment nog problemen of werkt de app inmiddels weer? Ik hoor het graag!

Reputatie 1

@Brian helaas werkt f1tv nog niet. Ik krijg nog steeds een 403 melding zodra de stream geopend wordt. 

Reputatie 7

We koppelen het terug en gaan door met het onderzoek. Bedankt voor de check!

Hoi,

 

ik zit denk ik met hetzelfde probleem. Ik kom ook niet meer in mijn f1 tv account als ik op mijn netwerk zit. (Glasvezel Odido) Dit geldt voor alle apparaten. Zodra ik WiFi uitzet en ga over op 5g van Odido kom ik wel in mijn f1 account.

is er al een oplossing voor? 
 

mvg Jeroen 

 

 

Reputatie 7
Badge +9

Hi @jeroen verheggen, welkom op onze Community!

Ik help je hier graag mee. Krijg je toevallig een foutmelding te zien als je inlogt? Welke url gebruik je om naar F1 tv te navigeren? Mag ik je vragen om een harde factory reset uit te voeren op het modem? Dit doe je zo:

 

Reset Zyxel T-54

1. Druk met een tandenstoker of paperclip de factory reset in (boven de powerknop aan de linkerkant van de achterkant). Houd deze ingedrukt totdat alle lampjes, behalve het powerlampje, uitgaan.
2. Laat de factory reset na tien seconden weer los. Alle instellingen van het modem zijn nu hersteld naar de fabriekswaarden.
3. Check of het modem weer verbinding heeft, dit kan drie minuten duren. Op de sticker op het modem staan de username en het wachtwoord waarmee je kunt inloggen op het modem.

 

Lukt het nu wel om in te loggen? Ik hoor het graag!

Hoi Tommie.

 

resetten heb ik gedaan. Modem heeft een nacht uitgestaan.

 

ik gebruik de F1 app welke op de Apple TV is geïnstalleerd. Heb dus geen url.

Indien ik Met welk device dan ook inlog via vast netwerk /WiFi kom ik er niet in. Via 5G wel.

heb de Apple TV via een hotspot van mijn iPhone verbonden. Toen lukte het inloggen wel. Daarna de ethernet kabel weer in de Apple TV gestoken. Daarna werkt het. Maar zodra ik uitlog en weer wil inloggen via vast netwerk / WiFi gaat het weer fout.

lijkt wel of er iets geblokkeerd wordt vanuit jullie kant.

 

fout die op de f1 app komt is er9002

 

Mvg Jeroen 

Reputatie 7
Badge +4

Hi @jeroen verheggen , 

Welke versie Apple Tv heb je en draai je toevallig tvOS 17? 

Er zijn meerdere meldingen de afgelopen weken op verschillende fora dat de F1 Tv app niet lekker meer werkt met tvOS 17. 

Ja laatste versie iOS draaid erop. Betreft de 4K versie weet even niet het jaar maar is nog geen 2 jaar oud.

 

Maar hoe kan het dan zijn dat zowel het op de IPad en de IPhone het ook niet werkt als ik op het vaste netwerk zit?

Reputatie 7
Badge +9

Hi @jeroen verheggen, het lijkt een groot issue te zijn met de F1 app in combinatie met iOS 17. Als je dit online zoekt zie je verschillende threads hierover. Het beste kun je de klantenservice van de F1 app benaderen. 

Ben nu al meerdere dagen in contact met F1. Ze doen echt hun best om te helpen. 
 

maar het lijkt er toch echt op dat Odido hier de veroorzaker is van het probleem.

 

zoals al eerder aangegeven via mobile internet gaat het goed met inloggen. Maar het WiFi en vaste netwerk blijft het inloggen mislukken.

 

nu heb ik net geprobeerd via het vaste netwerk op het werk in te loggen. En dan gaat het meteen goed.

graag zou ik van Odido toch willen horen wat de oorzaken van dit issue zijn.

 

Reputatie 7
Badge +9

Hey @jeroen verheggen, dat is inderdaad heel vreemd. Ik heb hier namelijk zelf geen last van met F1 tv. Ik heb je voor de zekerheid een nieuw modem opgestuurd, de T-56. Wellicht lost dit het voor jou op! Kan je mij een terugkoppeling geven of het daarna wel weer werkt? 

Hoi Tommie!

 

Dankjewel! Ik hou je op de hoogte zodra het modem binnen is.

 

mvg Jeroen 

Hoi @Tommie van Odido,

 

kun je me bevestigen dat het modem al

Verstuurd is?  Ik heb wel een mail ontvangen maar verder geen tracking nummer.

 

alvast bedankt! 
 

groet Jeroen 

Reputatie 7
Badge +9

Hi @jeroen verheggen, de verzendorder ligt nog bij onze logistiek. Ik gok dat hij vandaag nog wordt verzonden! 

He @Tommie van Odido,

 

vanmiddag het modem mogen ontvangen. Na het plaatsen en opstarten kan ik weer zonder probleem inloggen in mijn F1 account. 
 

Dus dank voor het opsturen van een nieuw modem.

toch ben ik wel benieuwd wat dit issue met inloggen heeft veroorzaakt? 
 

laat me even weten wat er met het oude modem moet gebeuren?

 

met vriendelijke groet Jeroen 

Reputatie 4
Badge +4

Hi @jeroen verheggen, wat super om te zien dat je nu weer kan inloggen! Ik kan niet inzien wat precies de oorzaak van het probleem is geweest, maar ik ben ontzettend blij dat alles weer werkt. 

Het oude modem mag je weer retour sturen naar ons. We hebben je op 31 oktober een e-mail gestuurd met de retourinstructies en een QR code om het pakket in te leveren bij een DHL punt. Mocht je deze e-mail niet meer kunnen vinden, dan kan je ook altijd dit topic doornemen om het oude modem weer terug te sturen naar ons. 

He @Nora van Odido.

 

ik heb geprobeerd mijn oude modem retour te sturen.

echter met de qr code in de e-mail kon met bij het DHL service punt hier in Weert niets mee.  Het systeem accepteert de code niet.
 

Groetjes.
 

 

Reputatie 7
Badge +9

Dat is inderdaad vreemd @jeroen verheggen. In het topic waar @Nora van Odido het over heeft staat ook een manier om het retour te sturen zondeer QR-code! 

Reageer