Sinds deze week is het internet op onze werklaptops ondoenlijk traag. Websites laden amper en speedtest kan een test amper afronden. Het vreemde is dat MS Teams prima werkt, en ook de verbinding naar het intranet van mijn bedrijf via VPN werkt wel prima.
Helemaal apart is dat dit gedrag vertoond wordt op 2 verschillende laptops van 2 verschillende bedrijven. Ook heb ik dezelfde klachten gehoord van andere collega’s met T-Mobile, terwijl collega's met KPN of Ziggo nergens last van hebben. Dit maakt T-Mobile Thuis wel erg verdacht…
Wij hebben een 100 Mbit VDSL verbinding via een Zyxel VMG8825-T50. Door het hele huis hangen Unifi access points. Alle privé-devices zoals telefoons, laptops en tablets werken foutloos.
Wat me opvalt is dat beide werklaptops gebruik maken van ZScaler. Zou het kunnen dat T-Mobile en ZScaler niet meer lekker samenwerken?
Eenzelfde probleem had ik al gevonden in dit topic, waar ik ook een reactie heb achtergelaten: Probleem met VPN verbinding | T-Mobile Community. Echter wil ik niet het risico lopen dat mijn probleem over het hoofd wordt gezien, aangezien wij van onze internetverbinding afhankelijk zijn voor ons werk.
Ik hoop dat iemand de gouden tip heeft, of iemand van T-Mobile die even kan checken of er inderdaad issues zijn met ZScaler icm T-Mobile. Alvast dank!