Skip to main content

Zie eerdere contact Rapport nummer 2374-EMX42093 (74222216) over de NTU en de glasvezelverbinding van KPN en mijn melding op Forum. Guidion medewerker is vandaag langsgeweest. Er komt volgens medewerker geen signaal binnen. De apparatuur van Odido werk prima. 

KPN zou ons volgens Odido medewerker binnen een half uur een SMS sturen zodat wij nu met KPN een afspraak kunnen maken want de glasvezellijn en de FTU en daarop aangesloten NTU (helaas een die storingsgevoelig is) in onze meterkast zijn van KPN. Kunnen jullie er voor zorgen dat wij vandaag met KPN een afspraak kunnen maken om het NTU te vervangen?  

KPN heeft ook voor andere providers de kastjes vervangen die onder de batch met een defecte LAN poort vielen, maar die landelijke actie is inmiddels verlopen aangezien bijna alles al vervangen is. Als uw ONT onder deze specifieke serie valt die hier last van heeft zou Odido hiervoor in hun door KPN Netwerk verstrekte tooling een melding van moeten zien, waarmee ook een swap aanvraag in gang kan worden gezet. Aangezien dat niet is gebeurd, vermoed ik dat uw ONT niet onder deze actie valt en er dan een ander probleem speelt.

Dit is het antwoord dat ik van Odido op mijn mobiel zie maar ik zie het niet terug op het forum. Dus nu maar even geknipt en geplakt zodat iedereen het kan nalezen!

Hey ​@ElineBoonstra, goed dat je dit aangeeft.

Ik ben voor je gaan kijken en zie inderdaad het bericht van de monteur. Ik heb het ticket doorgezet naar KPN. Hopelijk pakken ze het snel voor je op en krijg je snel bericht om een afspraak in te plannen! 

Hey ​@ElineBoonstra, goed dat je dit aangeeft.

Ik ben voor je gaan kijken en zie inderdaad het bericht van de monteur. Ik heb het ticket doorgezet naar KPN. Hopelijk pakken ze het snel voor je op en krijg je snel bericht om een afspraak in te plannen! 

Probleem is opgelost. Ik heb nog niet eerder een terugkoppeling gegeven om even te zien of alles nu goed werkt.

Medewerker KPN had de NTU binnen 5 minuten vervangen en probleem opgelost. Als ik het goed begrijp is er discussie tussen KPN en Odido wie verantwoordelijk is voor het vervangen van de NTU. Volgens medewerker KPN zou Odido dat eigenlijk moeten doen. Hierover heeft Odido afspraken met KPN gemaakt. De NTU wordt over het aansluitpunt (FTU) geschoven en maakt verbinding met het modem. Van een afstand kunnen ze zien dat het systeem niet werkt. 

Reageer