Skip to main content
Beantwoord

Een ander apparaat in het netwerk gebruikt het IP-adres van je computer

Op mijn MAC (OS High Sierra) krijg ik sinds nieuwe computer van mijn vrouw regelmatig de mededeling:

Een ander apparaat in het netwerk gebruikt het IP-adres van je computer (192.168.1.106).

Probeer later opnieuw verbinding te maken. Als het probleem zich blijft voordoen, wijzig je het IP-adres van deze computer of het IP-adres van het andere apparaat. Neem contact op met de netwerkbeheerder als je meer informatie wilt.

Na veel prutsen pakt ie m dan wel weer voor een tijdje maar wil goede definitieve oplossing.

Verbinding via WiFi, IPv4 config via DHCP maar vernieuw DHCP-lease helpt niet.

Via T-mobile klantenservice naar deze community verwezen omdat zij er niets mee kunnen :disappointed_relieved:

Heeft iemand een oplossing?

Beste antwoord door Brian

Hi @cdelabije, dit klinkt alsof er ergens een IP adres “vast gehouden” wordt. Maak je toevallig gebruik van statische IP-adressen en/of gebruik je naast de modem ook een eigen router? Als dat eerste het geval is pas dan even de DHCP pool aan zodat de statische IP-adressen die je gebruikt buiten de pool vallen die automatisch toegewezen worden door de modem. Als dat tweede het geval is zorg dan dat 1 van de 2 apparaten de IP-adressen uitdeelt en niet allebei.

Bekijk origineel

1 reactie

Brian
Odido
  • Oud-Moderator
  • 6076 reacties
  • Antwoord
  • 6 mei 2021

Hi @cdelabije, dit klinkt alsof er ergens een IP adres “vast gehouden” wordt. Maak je toevallig gebruik van statische IP-adressen en/of gebruik je naast de modem ook een eigen router? Als dat eerste het geval is pas dan even de DHCP pool aan zodat de statische IP-adressen die je gebruikt buiten de pool vallen die automatisch toegewezen worden door de modem. Als dat tweede het geval is zorg dan dat 1 van de 2 apparaten de IP-adressen uitdeelt en niet allebei.

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen