Skip to main content
Beantwoord

Bekabeld T56 via switch naar ps4 werkt niet

• 3 januari 2025
  • 1 reactie
  • 30 Bekeken

• is een Top Poster
  • 5 reacties

Hoi,

sinds een tijd weer eens de ps4 aangesloten. Ik wil dit bekabeld doen: een utp kabel gaat vanuit de Zyxel T56 (meterkast) via een switch naar de woonkamer. Hierbij herkent de PS4 de netwerkkabel niet.

Wanneer ik de tweede netwerkkabel uit de woonkamer aansluit, welke direct op de Zyxel T56 is aangesloten (en dus de switch omzeilt) dan heb ik wel bekabeld internet op mijn PS4.
Overigens werkt de verbinding ook via Wifi, maar dat is niet de wens.

Is dit een bekend probleem en hoe los ik dit op (want ik wil wel twee werkende kabels in de woonkamer hebben) of waar ligt het aan? Het ligt niet aan de kabels, dat heb ik gecheckt en deed het voorheen gewoon goed. Is er een aanpassing in het modem nodig o.i.d.?

Situatie zelf is: 1 Zyxel T56 modem met 2 bekabelde Zyxel APs (wil deze ook als drie wifipunten behouden, en dat is ook mogelijk is mij verteld)

Ter info: Wel lijken alle apparaten te verbinden met de modem en niet met de AP's als ik in de MPro mesh app kijk (klopt dit) + ik moet voor een sterke wifiverbinding steeds opnieuw wifi verbinden op mijn telefoon per verdieping, maar dat wordt een andere mesh vraag in het forum, denk ik.

Beste antwoord door rvk01

YB88 schreef:

Is dit een bekend probleem en hoe los ik dit op (want ik wil wel twee werkende kabels in de woonkamer hebben) of waar ligt het aan? Het ligt niet aan de kabels, dat heb ik gecheckt en deed het voorheen gewoon goed. Is er een aanpassing in het modem nodig o.i.d.?

Dat lijkt mij toch aan de kabels te liggen (eerste idee). Of de switch (die ene poort waar je de ps4 op zet) is kapot.

Probeer de kabel eens uit de switch te halen (die naar de router gaat) en die direct in de ps4 te doen. Als je dan ook geen (goede) verbinding krijgt dan ligt het dus aan die kabel. Krijg je wel verbinding, probeer de ps4 dan eens met een andere kabel op een andere poort op de switch aan te sluiten.

(Zover ik weet zijn er geen instellingen in de Zyxel die dit kunnen beïnvloeden)

Bekijk origineel

1 reactie

rvk01
Forum|alt.badge.img+3
  • is een legendarische user
  • 1192 reacties
  • Antwoord
  • 3 januari 2025
YB88 schreef:

Dat lijkt mij toch aan de kabels te liggen (eerste idee). Of de switch (die ene poort waar je de ps4 op zet) is kapot.

Probeer de kabel eens uit de switch te halen (die naar de router gaat) en die direct in de ps4 te doen. Als je dan ook geen (goede) verbinding krijgt dan ligt het dus aan die kabel. Krijg je wel verbinding, probeer de ps4 dan eens met een andere kabel op een andere poort op de switch aan te sluiten.

(Zover ik weet zijn er geen instellingen in de Zyxel die dit kunnen beïnvloeden)

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen