Skip to main content

Hallo,

 

ik probeer T-mobile thuis aan te sluiten maar ik loop vast. Het modem (zyxel t50) staat op de begaande grond en wij wonen op de eerste verdieping.  Hier komt 1 internetaansluiting in de woonkamer binnen dus moet ik gebruik maken van een router / switch. 
 

Wanneer ik de laptop bekabeld aansluit op de aansluiting in de woonkamer heb ik internet. Maar zet ik er een switch of router tussen dan heeft mijn laptop geen internet verbinding meer. Ik heb alle kabels en switch / router / poorten op de modem gewisseld maar geen resultaat. zolang ik geen bekabeld internet boven heb kan ik mijn digitale televisie niet aansluiten. 
 

Kan iemand mij helpen?

Voorheen hadden we Ziggo en met dezelfde opstelling (router en switch) werkte alles. Kan het een instelling op de modem zijn?

 

ik heb gebeld naar de klantenservice maar zij kunnen mij niet helpen en ik ben hierheen gestuurd. 
 

Alvast bedankt!

Hallo @ndev01 

Welke switch en router heb je in gebruik om aan te sluiten?


Is het een managed switch waar een vast ip is ingesteld?

Snelste manier om te testen is de Zyxel modem de Ziggo instelling te geven van het IP adres 192.168.178.1

 


Bedankt!

 

Ik heb het ip adres aangepast en een vriend gevraagd. De kabel naar boven blijkt niet helemaal goed te zijn, met een laptop gaat het goed maar met een switch / router ertussen niet. Ik ga de kabel vervangen!

 

Bedankt voor het meedenken!


Reageer