Beantwoord
Bekabeld internet doet het niet of heel slecht bij aansluiting op switch
Sinds enkele dagen geen internet of lanverbinding meer op mijn pc
sluit ik deze rechtstreeks op router aan geen probleem
maar als ik deze aansluit op switch geen of slecht verbinding
switch vervangen door nieuwe maar nog steeds de zelfde problemen
modem gereset maar geen resultaat
sluit ik deze rechtstreeks op router aan geen probleem
maar als ik deze aansluit op switch geen of slecht verbinding
switch vervangen door nieuwe maar nog steeds de zelfde problemen
modem gereset maar geen resultaat
Beste antwoord door Sander
Hoi @Jacoss
Mijn complimenten, je hebt al veel zaken kunnen uitsluiten! Het ligt dus niet aan:
-de verbinding van buiten
-het modem
-de LAN poort
-de internetkabel tussen modem en switch
-de switch
-de kabel van switch naar PC
Dan is het enige dat ik mij nog kan voorstellen te maken met de verbinding tussen de switch en het modem. Wellicht dat de switch rekent op een vast IP-adres, terwijl ons modem werkt met een dynamisch IP-adres. Ten tweede kan het zijn dat je de kabel van het modem in de WAN poort van de switch hebt gestoken, waardoor deze niet als switch fungeert, maar als DHCP. Kun je controleren of de kabel in poort 1 of 5 aangesloten zit? Tot slot zou je nog kunnen proberen de switch met Bind IP to Mac, DMZ of Port Forward te verbinden met het modem.
Houd je ons op de hoogte van de ontwikkelingen?
Bekijk origineelMijn complimenten, je hebt al veel zaken kunnen uitsluiten! Het ligt dus niet aan:
-de verbinding van buiten
-het modem
-de LAN poort
-de internetkabel tussen modem en switch
-de switch
-de kabel van switch naar PC
Dan is het enige dat ik mij nog kan voorstellen te maken met de verbinding tussen de switch en het modem. Wellicht dat de switch rekent op een vast IP-adres, terwijl ons modem werkt met een dynamisch IP-adres. Ten tweede kan het zijn dat je de kabel van het modem in de WAN poort van de switch hebt gestoken, waardoor deze niet als switch fungeert, maar als DHCP. Kun je controleren of de kabel in poort 1 of 5 aangesloten zit? Tot slot zou je nog kunnen proberen de switch met Bind IP to Mac, DMZ of Port Forward te verbinden met het modem.
Houd je ons op de hoogte van de ontwikkelingen?
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.